Vásárlás cikkek
Ne várjunk rendkívüli akciókat karácsonykor!
Annak ellenére, hogy a nagy alapterületű áruházakban több mint egy hete megkezdődött a karácsonyi szezon, a menedzsereket a forgalom szervezése és az akciók kommunikálása helyett mintha inkább az kötné le, hogyan fedezzék költségátcsoportosítással a válságadót - írja szerdai számában a Napi Gazdaság.
Már nem élményszerűen vásárol a magyar
A hazai vásárlók a legtudatosabbak közé tartoznak Kelet-Európában. Honfitársaink 82 százaléka állítja magáról, hogy vásárlásait tudatosan megtervezi előre. Emellett a hazai vevők több mint fele vásárlás közben rendszerint gyors döntést hoz a bolton belül - derül ki a GfK Hungária Shopper VIP kutatásából. Szintén racionális vásárlási döntés a jellemző Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban is. A déli régió - a bolgároknál, a szerbeknél és a horvátoknál - sajátossága pedig az élményszerű, nézelődő vásárlás.
A nők felé fordulnak az online boltok
A jelenlegi folyamatok alapján 2012-re az internetes vásárlók fele már nő lesz Magyarországon - állapította meg a GKIeNet T-Mobile legfrissebb jelentésében.
Ezért se szemetelj: amit az utcán eldobsz, a tengerben végzi
Évente 7 millió tonna szemét végzi a tengerekben. Nagy részük műanyag, amely sosem bomlik le a természetben. Az elszórt bevásárlószatyrok eleve 10 százalékát teszik ki a tengeri szemétnek! Ha egy tengerparti országban az utcán eldobjuk a szemetet, az a járdáról a lefolyóba kerül, a csatornázási művek rendszeréből pedig a tengerbe.
Gondolta volna? Magyarországon érdemes leginkább költeni!
Az elmúlt évhez hasonlóan az euró vásárlóértékét összehasonlító elemzésekben idén is Magyarország áll az első helyen Ausztriában - közölte a Magyar Turizmus Zrt.
Vásárlással kórházakat, óvodákat támogathatunk
A CBA és a Procter&Gamble összefogásából létrejött program, A közösség szíve (köszi) jótékonysági kezdeményezés: 2006 óta több tízmillió forinttal támogatta a helyi közösségek számára értékes és fontos célokat. Bár a program szervezője a két vállalat, a segítség a CBA vásárlóitól érkezik. A program által támogatott célok megvalósulását ugyanis a különböző Procter&Gamble termékek vásárlása után 30 forinttal gazdagodó jótékonysági alap teszi lehetővé.
Egyetlen kérdés maradt: mennyibe kerül?
A magyar háztartások vásárlói viselkedésében is hosszú távú tendenciákat indított el az elmúlt időszak recessziós környezete. A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is kialakult a tudatos vásárló modellje. Felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból. 2009-ben megnövekedett az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma, illetve többen olvassák az akciós leafleteket is.
Lassan átalakulnak a vásárlási szokások
A tudatosság a vásárlási döntésekben immáron kiemelkedő jelentőséggel bír - derül ki a GfK Hungária 2009. évi kereskedelmi trendeket összegző legfrissebb tanulmányából, a Kereskedelmi Analízisekből.
Ilyen a válság: a magyarok inkább csinálják, mint fizetnek
A globális válság hatására a háztartások kezdetben a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, 2009-ben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. A háztartások több mint fele ma már ritkábban jár „nagybevásárolni", alkalmanként pedig kevesebb terméket vásárol. Egyre inkább előtérbe kerülnek az akciók, 2009-ben a promóciók keretében megvásárolt termékek aránya növekedett a hazai napi fogyasztási cikk piacon. A vásárlók megváltozott viselkedésének következménye az is, hogy egyre több időt töltünk otthon, és nem fizetünk olyan szolgáltatásokért, amelyeket magunk is el tudunk végezni.
Boltok nyitva tartása az ünnepek alatt
December 24-én az üzletek legkésőbb 14 óráig lehetnek nyitva, december 31-én pedig a szokásosnál korábban, általában 18 órakor zárnak - közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).
Hogyan vásárol a magyar?
A Kirakat.hu és az Ipsos legújabb Tudatos Vásárlói Indexe (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosságunk. Sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok"), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.
Internet nélkül már vásárolni sem tudunk?
A Google megbízásából a TNS Infratest által készített jelentésből kiderül, hogy a hazai felhasználók számára egy-egy vásárlási döntés előtt a legtöbb esetben a világháló jelenti az elsődleges információforrást, amelyhez jellemzően internetes keresőket hívnak segítségül. A magyar lakosság legnagyobb arányban a műszaki termékekről és utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzi be az internetről.
Egyre inkább a kisboltok felé fordul a magyar
A fogyasztói szokások hosszú távú változása a gazdasági válság hatására erősödni látszik - derül ki a GfK Hungária adataiból. Csökken az élményszerű nagybevásárlások aránya, helyette többször ugyan, de kevesebb értékben vásárolunk.
Takarékoskodunk, de nemet mondunk az olcsó termékeknek
2009 első két hónapjában a háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek mennyisége 4,2 százalékkal csökkent, ami közel 2 százalékos értékbeli csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A csökkenés egyik fő oka az, hogy a gazdasági válság hírére a fogyasztók visszafogták az élelmiszer és háztartási vegyi áru vásárlásaikat - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból. Így a háztartások inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, de jellemzően nem helyettesítik a megszokott márkáikat olcsóbb márkákkal.
"Nekem fontos, hogy magyar!"
A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is igényesek a megvásárolt termékek minőségét illetően, hiszen a legfontosabb elvárás, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003 óta folyamatosan a második helyen áll. A 2006-os adatokhoz képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek üzletekben való jelenléte terén tapasztalható az elvárások kismértékű növekedése, amely a gazdasági helyzettel kapcsolatos érzékenység enyhe növekedését sejteti - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009 tanulmányából.
Interneten vásárol? Változnak a szabályok!
Az Európai Unió tavaly ősszel kifogásolta, hogy a magyar jogban a távollevők közti szerződésekről szóló kormányrendelet néhány pontja nem felel meg az uniós normáknak. A most közzétett új kormányrendelet tervezete ezeket a hiányosságokat pótolja.
A tudatos vásárló 12 pontja
A Tudatos Vásárlók Egyesülete összegyűjtött tizenkét tippet, hogy elkerüljük a vásárlás során ránk leselkedő csapdákat.
Milyen a magyar netpolgár?
Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már az online vásárlást, és ezzel párhuzamosan az internetes boltok is egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak. A legfrissebb kutatási adatok szerint az interneten legalább alkalmanként vásárlók száma ma már meghaladja a bűvös egymilliót.
A válság a karácsonyt is elérte
A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzései a karácsonyi szezon eredményeképpen decemberre kiemelkedően megugranak: az év utolsó hónapjára az egész éves forgalom 10-11 százaléka jut. A háztartások 2007 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 254 milliárd forintért vásároltak - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból. A kutatók szerint idén az MP4 lejátszó és az autónavigáció mellett háztartási kisgépek és játékkonzol is szerepel majd a top termékek között.
Kire hallgat a vásárló?
Bartók János, a direkt marketing piacon működő TeleData Kft. ügyvezető igazgatója szerint nemcsak az interneten elérhető másik vásárlóra, hanem mindazokra, akik számára hiteles és hasznos információkkal szolgálnak. Adott esetben tehát akár egy direkt marketing üzeneteket közvetítő vállalatra vagy kiadványra is, ám csak akkor, ha bízik benne. Bartók János minderről a 4. Golden Dove Nemzetközi Direkt Marketing Konferencián beszélt előadásában.
Leárazásokból él a magyar
A GfK Hungária idei Shopper Insight megkérdezésének eredményeiből az derül ki, hogy mintegy tízből hat vásárló saját bevallása szerint mindig, vagy gyakran ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek lejárati idejét. Egyensúlyba került a bevásárlólista alapján és az előzetes felkészülés nélkül, impulzusból vásárlók aránya. Minden második fogyasztó pedig tudatosan keresi az akciót abban az üzletben, melybe betér.
Árengedmények a kereskedelem napján
Az Európai Kereskedelem Napját negyedik alkalommal rendezik meg. A rendezvény a vásárlókhoz is szól, kiket akciókkal, nyereményjátékokkal várnak.
A válság ellenére is szórjuk a pénzt
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe az idei harmadik negyedévben közel változatlan maradt az előző időszakhoz képest. A fogyasztói várakozások romlottak, ám a vásárlási hajlandóság indexe - a például az évezred elején Németországban látott válságtól eltérően - mintegy 15 ponttal javult a július-szeptemberi időszakban.
Hamarosan biztonságosabban kattinthatunk
Herczog Edit szocialista EP-képviselő üdvözölte az Európai Bizottság szerdán nyilvánosságra hozott, az online vásárlásokról szóló új törvénytervezetét.
Hogyan költünk az interneten?
Egyre több magyar vásárol az interneten, aminek köszönhetően szépen fejlődik a piac, dinamikusan nő az online áruházak száma. A legnépszerűbb termék továbbra is a könyv, cd, póló hármas, de egyre többen keresnek lakást is a világhálón. A lehetőségek kecsegtetőek, de érdemes vigyázni, mert sok az adathalász.