A nők felé fordulnak az online boltok

A jelenlegi folyamatok alapján 2012-re az internetes vásárlók fele már nő lesz Magyarországon - állapította meg a GKIeNet T-Mobile legfrissebb jelentésében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Jelentés az internetgazdaságról című kutatásból kiderül, hogy az elmúlt egy évben az interneten vásárlók száma megközelítette az 1,1 millió főt Magyarországon. Az internetes vásárlás "hőskorában", az 1990-es évek végén még jellemzően a férfiakat érdeklő termékeket és szolgáltatásokat árusítottak. Ennek megfelelően az első online áruházak kategóriarendszerei is a férfiak logikáját tükrözték: tematikusak, megjelenítésükben is hierarchikusak lettek, a megjelenített képek pedig kizárólag a termékek bemutatására szolgáltak, nem érzelmek kiváltására.

Az internetes vásárlások világa azonban nagyot változott, és a változás Magyarországot sem kerülte el. 2010 első negyedévének végén a 14-74 év közötti magyar lakosságból 3,6 millió fő, a teljes népesség 42 százaléka töltött internetezéssel havonta legalább 1 órát, az ezt megelőző egy évben pedig megközelítőleg 1,1 millió fő vásárolt is valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül.

Fokozatosan megjött a nők kedve a vásárláshoz

A bevásárlásokat, vagyis a háztartásokba a napi fogyasztási cikkek beszerzését többségében a hölgyek végzik. Interneten viszont a kezdetekben leginkább tartós fogyasztási cikkekkel kezdtek el kereskedni azok magasabb értéke, illetve a férfiak nagyobb arányú internetes jelenléte miatt. A magyar lakosság körében a férfi online vásárlók aránya mindig is magasabb volt, azonban a teljes lakosságon belül arányuk kevesebb.

A kutatás szerint az élelmiszerek, vegyi áruk, ruhák és játékok online értékesítése viszont fokozatosan hozza meg a hölgyek kedvét is az internetes vásárlás iránt. Mindez azt is eredményezi, hogy 2012-re várhatóan az internetes vásárlók fele már nő lesz, megtörve ezzel a férfiak dominanciáját.

Az online boltok megjelenése is ennek a trendnek megfelelően változik: a leegyszerűsített kategóriarendszerek helyett egyre több kereskedő helyezi előtérbe a meleg színvilággal fényképezett, érzelmeket kiváltó termékbemutatókat, amelyeken már nem is az árak szerepelnek kiemelt helyeken, hanem a százalékban kifejezett kedvezmény mértéke, a hölgyek igényeinek megfelelően. Az online áruházak női vásárlók felé fordulása így látványos változást eredményez mind a megjelenésben, mind a jellemző fogyasztói kosár összetételében.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo