Vásárlás cikkek


Lauda: visszavette, ami az övé volt

Lauda: visszavette, ami az övé volt 

Niki  Lauda, egykori osztrák autóversenyző majd vállalkozó visszavásárolta  légitársaságát, a Nikit a csődbe ment Air Berlintől. Lauda a Condor légitársaságot működtető Thomas Cook céggel összefogva tette a legjobb ajánlatot.
Fogd és vidd, a pénz ráér később

Fogd és vidd, a pénz ráér később 

Amazon élelmiszer szupermarket nyílt az amerikai Seattle-ben - kasszák  előtti sorbaállás nélkül. A vásárló fogja és viszi a terméket, annak árát önműködően Amazon-számlájára terhelik. A cég szerint ez a rendszer forradalmasíthatja a kiskereskedelmet.
Leginkább a nők buknak a webáruházakra

Leginkább a nők buknak a webáruházakra 

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban - a Mall.hu összeállítása szerint. Magyarországon  a webáruházas vásárlás első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán egy társasjátékot találunk.
Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk

Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk 

Cégünk előnyeinek és teljesítményeinek elhadarása unalmat kelt, de legfeljebb udvarias bólintást eredményez. Bele kell helyeznünk a termékünk vagy szolgáltatásunk a potenciális kliens életébe, fel kell villantanunk, milyen megoldást kínálunk vele a vevő problémáira. Történetet mesélünk, ha ezt tesszük.
A nők nem tudnak ellenállni a kuponoknak

A nők nem tudnak ellenállni a kuponoknak 

Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő – derült ki a HOOP applikáció fejlesztéséért felelős Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali. Aki még nem vásárolt kupont, jellemzően az online előrefizetéssel kapcsolatos félelmei miatt nem tette.
Nem rögtön büntetnek - az autópályán is vehetünk matricát

Nem rögtön büntetnek - az autópályán is vehetünk matricát 

Az autópályára hajtva még egy órán belül megvásárolható lenne a használati jogosultság, ügyfélbarát módon változna számos pótdíjfizetésre vonatkozó előírás, jövő nyártól a motorosok kedvezményes havi matricát is vehetnének a fejlesztési tárca javaslata szerint.
Az olcsóbb jegyek végül mindig drágábbak

Az olcsóbb jegyek végül mindig drágábbak 

Repülőjegyet venni olcsón és okosan – egyre nehezebb. A légitársaságok mind több szolgáltatásért kérnek külön pénzt, de aki utánanéz, így is megtalálhatja a számítását.
Jónak tartják pénzügyi helyzetüket a magyarok

Jónak tartják pénzügyi helyzetüket a magyarok 

Ismét csúcsot döntött a magyar fogyasztók bizalmi indexe az év harmadik negyedévében. A Nielsen hatvanhárom országában végzett online kutatása szerint a magyar eredmény 6, míg az európai 2 ponttal emelkedett.
Négy hasznos tipp vásárláshoz

Négy hasznos tipp vásárláshoz 

Karácsonykor sem feltétlenül kell zsúfolt boltokban keresgélnünk, ha nincs időnk, vagy nem bírjuk a tömeget. Közvetlen értékesítőtől otthon, kényelmesen is vásárolhatunk, így a kiválasztott meglepetést nemcsak kézbe vehetjük, de ki is próbálhatjuk. A kínálat széles: egyedi fejlesztésű, magas minőségű kozmetikumok, wellness termékek, házikedvenc-kényeztető és autóápolási cikkek, könyvek, ruhák, játékok – csupa olyasmi, amellyel könnyen örömet szerezhetünk. A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) négy pontba szedte, hogyan kössünk jól üzletet.
Kibővült szerepe lesz a jövő bevásárlóközpontjainak

Kibővült szerepe lesz a jövő bevásárlóközpontjainak 

A jövő bevásárlóközpontjai egyszerűen csak „központok” lesznek, és vegyes használatú ingatlanokként születnek újjá: bevásárlóközpontok alapvető részeivé válnak az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek - derül ki a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatásából.

Végigstresszeljük az ünnep előtti napokat 

Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. A bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő.

Mennyit és miből költünk karácsonykor? 

Kis karácsony vagy nagy karácsony? A magyarok közel kétharmadának komoly anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg minden harmadik karácsonyfa alatt lesz majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő.

Az interneten vásárlók nagyobb védelmet kapnak az EU-n belül 

Az interneten vásárló fogyasztók nagyobb védelmet kapnak, ha az Európai Unió tagállamaiban működő webáruházakból rendelnek, mint ha kínai vagy Amerikai Egyesült Államokbeli online kereskedőtől vásárolnak terméket - hívja fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

Többet költünk és főleg weben veszünk ajándékot 

Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet - derül ki az Árukereső.hu felméréséből. Az összefoglaló szerint az aktív internetezők átlagosan legalább 6 embert szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.

Még mindig listavezető a csokimikulás 

400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.

A vásárlás teszi boldoggá a fiatalokat 

A vásárlási döntések szempontjából az Y és a Z generáció, vagyis az 1980 és 2000, illetve a 2000 után születettek a legkönnyebben befolyásolhatók. Ezek a korosztályok hajlamosak leginkább az impulzív, vagyis hirtelen döntésből fakadó, átgondolatlan vásárlásokra – derül ki az Antall József Tudásközpont (AJTK) Suschool ismeretterjesztő fórumán ismertetett, reprezentatív kutatás adataiból.

Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be 

Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.

Vegyünk vagy béreljünk? 

Noha hosszú generációk óta a saját tulajdon és a megtakarítások felhalmozása jelentette a biztos pontot, manapság átalakulóban van ez a szemlélet. Úgy tűnik, a fiatalabb generáció már egyre inkább bérel, ugyanakkor a különböző konstrukciók lehetőségeivel kapcsolatban még vannak „homályos” foltok.

A fiatalok szinte csak online vásárolnak 

Az online vásárlók aránya átlagon felüli a fiatalok körében, így azok a kulturális szolgáltatók, akik a vásárlói igényekkel lépést kívánnak tartani, az internetet immár nem hagyhatják figyelmen kívül és fontos, hogy a termékeiket és szolgáltatásaikat az online térben könnyen elérhető módon kínálják.

Többet költünk, de nem bánjuk… 

Sokan próbáljuk tervezni a költéseinket, amire szükség is van, főként, ha a mindennapi kereteken túlmutató kiadási tételek várhatók. Azt is tudjuk előre, hogy bizonyos esetekben ezek a tervezett keretek nehezen tarthatóak, és ha a büdzsétúllépés bekövetkezik, az gyakran lelkiismeret-furdalást okoz. Az, hogy ennek mértéke milyen, jelent-e tartós feldolgozási nehézséget, tanulunk-e belőle, az szituációnként eltérő lehet.

A vásárlás lélektana 

Az emberek igen különbözőek aszerint, hogy mennyire szeretnek vásárolni, ugyanakkor abban mindannyiunk élete hasonló, hogy vásárlás nélkül a mai társadalomban nem tudnánk létezni. A vásárlói magatartás mögött rejlő tényezők ugyanakkor igen sokrétűek, számos dolog befolyásolja ugyanis, hogy mi az, amit megveszünk, és mi az, amire nem költünk.

Fesztiválra sajnálja a pénzt a magyar 

Nyaralásra, táboroztatásra, lakásfelújításra szívesen költünk, de esküvői ajándékra vagy fesztiválbelépőre már nehezebben nyílik a pénztárcánk – derült ki a Cofidis Hitel Monitor kutatásból.

A közösségi oldalak egyben mércék is a kereskedelem számára 

A piacok reneszánszát éljük, ma már a fiatalabb generáció körében is trendinek számít a piacozás. Népszerűségük a közösségi oldalak megjelenésével is nő. Magyarországon a Fény Utcai Piac a közösségi média legnépszerűbb szereplője egy friss felmérés alapján.

Valahogy eltűnt 62 ezer hitelkártya 

Úgy tűnik, a lakosság egyszerűen nem vevő a hitelkártyákra. Viszont akinek van, illetve megtartotta, az sokkal tudatosabban használja, mint korábban.

Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon 

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

Minden oké, csak mi vagyunk borúlátóak 

A magyar vásárlók a pesszimistábbak közé tartoznak a saját jelenüket és jövőjüket illetően: miközben az európaiak közérzete tíz év óta a legjobb, a magyarok országuk helyzetét és egyéni kilátásaikat is borúsabban ítélik meg.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

Autó, aranyrúd, vagy törött tányér is jöhet az automatából 

Automatából vásárolni nem újdonság, a csoki-, üdítő-, kávéautomata látványa már a mindennapjaink része. De vannak szokatlanabb szerkezetek is. Lássuk, milyen furcsa, meghökkentő dolgokat adhat ki egy gép, és merre haladnak a trendek.

Már randizni is könnyebb mesterséges intelligenciával 

Már a hírek valóságtartalmát is lecsekkolja helyettünk a Google új algoritmusa, a Tinderé kiválasztja nekünk a legszexisebb fotónkat, a Macy's virtuális aszsisztense pedig a bolti vásárlást teszi gördülékenyebbé.

Hihetetlen, miknek az árára keresnek a neten 

Sokat árul el egy nemzet, egy társadalom állapotáról és anyagi helyzetéről, hogy milyen termékeknek az árát akarják megtudni a legtöbben. Egyes országokban egészen fura árucikkek élvezik a lakosság kitüntetett figyelmét és vásárlási szándékát. MIG-repülőtől a rabszolgán át az orrplasztikáig van itt minden.

Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez! 

Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.

Karácsonykor is megy a trükközés 

A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30.000 Ft alatt fog költeni. A legtöbben a neten néznek utána egy-egy termék tulajdonságainak és árainak. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban.

Drágulást várunk, de jól vagyunk 

A GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Index minden komponense növekedésre váltott annak ellenére, hogy a lakosság megdöbbentően magas fogyasztóiár-emelkedést vár idén.

Jön az outlet mánia? 

2013-ban valódi outletes vásárlási mánia fog kitörni – mondja a csalhatatlan jóslatairól híres amerikai gazdasági- és kiskereskedelmi elemző, Chris Boring. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megjelenhet, érdemes ezért áttekinteni, hogy honnan hová tart a hazai outlet vásárlási kultúra.

Lapos a pénztárca - Mire költünk a válság óta? 

A takarékoskodás mellett újragondolt, értékalapú fogyasztással reagálnak a családok a válságra, s ennek velejárójaként jövedelmük mérséklődésére - derül ki egy Európa 12 országára kiterjedő friss felmérésből. A vállalkozók számára tanulságosak lehetnek az eredmények ahhoz, mely területeken, hogyan érdemes fogyasztóikat megszólítani.  

Reneszánszukat élik a piacok 

Háromból két család jár piacra, az elmúlt évtizedben a korábbiaknál mintegy kétszer annyit költöttek a háztartások, főként friss árura és elsősorban a fővárosban, illetve a nagyvárosokban.

Van élet a plázák után? 

Az elmúlt ötven évben Amerikában a bevásárlóközpontok közösségi helyekből a régi vásárlói szokások emlékhelyeivé változtak át. Úgy tűnik, mégsem a bevásárlóközpontoké a jövő?

Hogyan vásárol a magyar? 

A válság hatására átalakul a fogyasztói magatartás, a gazdasági kényszer erősíti a vásárlói tudatosságot, és ennek pozitív társadalmi következményei vannak - hangsúlyozta Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem professzora szerdán a Henkel cég fogyasztói felmérését ismertető sajtótájékoztatón, Budapesten.

Egyre inkább a mobilnet vezet 

Az okostelefonok és táblagépek terjedésével az internetezés is egyre inkább ezen eszközökre terelődik a Gfk Hungária Digital Connected Consumer című tanulmányának idősoros adatai alapján. A rendszeresen internetezők vásárlás előtt a világhálón tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról és többségük utólag megosztja tapasztalatait valamely közösségi oldalon. Háromból két rendszeres netező vásárolt már webshopban, kettőből egy pedig online aukciós oldalon.

Alulértékelt a forint a Big Mac-index szerint 

A forint meglehetősen alulértékelt, a svájci frank viszont a világ egyik leginkább túlértékelt valutája a The Economist pénteken közölt, legújabb Big Mac-indexe alapján. A tréfás burger-gazdaságtannal félévente vizsgálja a londoni lap, hogy hol a legolcsóbb a világon a Big Mac.

Tízezreket spórolhatunk a karácsonyi vásárláson 

A karácsonyi vásárlással még a forint jelenlegi, gyenge árfolyamával számolva is tízezrek spórolhatóak meg, derül ki a nemzetközi online fizetések vezető szolgáltatója, a PayPal által készített féléves árjelentésből. A külföldi webshopok kínálatából akár több tíz százalékkal olcsóbban juthatunk mobiltelefonhoz, tablet PC-hez vagy parfümökhöz.

Nőuralom az online piacon  

Az online piac bővülésének ütemét is meghaladta a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének növekedése, annak ellenére, hogy egyedül a kozmetikumok és piperék kategóriája erősödött 2010-hez képest. Bár a megelőző évhez képest a vásárlások értéke emelkedett, továbbra is spórolósan költünk.

Októberben lesz a BNV 

Az eddigi szeptember helyett idén október 19-23. között tart nyitva az őszi Budapesti Nemzetközi Vásár - közölte a HUNGEXPO Zrt. Új rendezvény lesz a BNV-n az Ízek Világa, amely gasztronómiai érdekességekkel szolgál, és külön is hangsúlyt kapnak a hungarikumok.

Plázába a gazdagok és a fiatalok járnak 

Ötből mintegy két honfitársunk elsősorban különálló boltokban vásárol, bár sokszor kényszerűségből - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló idei felmérésének eredményeiből. A plázákat főként a fiatalok, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látogatják.

Elsősorban a nőknek szól... 

A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében - többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.

A magyar fogyasztónak kell a vasárnap 

A magyarok 48 százaléka, 1,9 millió család vásárol vasárnap - derült ki a TNS Hoffmann által végzett országos felmérésből. A május második hetében lezajlott kutatásból megtudhatjuk azt is, hogy a vasárnapi vásárlók által elköltött alkalmanként átlag 12.500-15.000 Ft alapján a törvénytervezet által érintett éves forgalom is százmilliárdos nagyságrendű lehet.

Erre jó volt a válság: jobban megnézzük, mit veszünk 

2009 a válság jegyében telt, pesszimista fogyasztói hangulattal. A vásárlók a legkedvezőbb érték-ár arányú termékeket keresték. Megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, a marketing üzeneteket és a bolti kommunikáció hitelességét egyre inkább ellenőrzik a vásárlók. A GfK Shopping Monitor tanulmánya rámutat arra, hogy a 2010. második felében már mutatkoztak a válságból való kilábalás jelei. A vásárlók erősödő információ igénye lehetőséget jelent a gyártók számára. Az árak megnövekedett szerepe várhatóan a következő években is megmarad.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Ömlik a fegyver Ukrajnába

Ömlik a fegyver Ukrajnába 

Ukrajnai háború - Minden eddiginél nagyobb katonai segélyt nyújt a brit kormány Ukrajnának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo