Jónak tartják pénzügyi helyzetüket a magyarok

Ismét csúcsot döntött a magyar fogyasztók bizalmi indexe az év harmadik negyedévében. A Nielsen hatvanhárom országában végzett online kutatása szerint a magyar eredmény 6, míg az európai 2 ponttal emelkedett.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

A közép-kelet-európai régióban Lengyelország a kontinens harmadik legbizakodóbb országa. Csehország és Románia szintén az európai átlag fölötti optimizmusról tesz tanúbizonyságot, de nem lógatják az orrukat az osztrák szomszédok sem, Szlovákia hozza a kontinens átlagát.

A korábbi eredményekhez hasonlóan, a bizalmi index három kérdése közül a magyarok legderűlátóbban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: a válaszadók több mint egyharmada (37%) véli jónak vagy kitűnőnek. Ez hat százalékpontos emelkedés 2017 második negyedévéhez képest. Az európai átlag jelenleg 45 százalék.

Optimistán állunk a munkahelyi kilátásokhoz is: a következő tizenkét hónapot illetően honfitársaink 33 százaléka pozitív a témában, ami öt százalékpontos növekedés az előző negyedévi adatokkal szemben. Ezzel közelítünk az európai átlaghoz, ami 40 százalék.

A magyar fogyasztók vásárlási kedve emelkedett az előző negyedévhez képest, vagyis a felmérés időszakában a válaszadók több mint negyede nyilatkozott úgy, hogy az időszak jó vagy kiváló a szükséges dolgok megvásárlására a következő 12 hónapban.

„A felívelő hazai fogyasztói bizalom egyik alapját a növekvő reálbérek jelentik. Az emelkedő bizalom, költési hajlandóság és képesség pedig egyértelműen jelentkezik a kiskereskedelemben tapasztalható fellendülésben” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Bizonyíték erre, hogy a napi fogyasztási cikkek értékbeli bővülése általános, ha különböző mértékben is, de minden csatornát és kategóriatípust érint.”

A globális Nielsen-felmérés körbejárja azt is, hogy a lakhatási költségeken túl megmaradó pénzt mire fordítjuk: Európában a válaszadók több mint harmada (37%) félreteszi pénzét. Nyaralásra és divatra 36-36 százaléknyian költenek. Honfitársainknál valamelyest máshogy alakul a lista: megtakarítási céllal 100-ból 34-en tesznek félre, lakásfelújításra-csinosításra a magyarok negyede (25%), míg nyaralásra 23 százalék költ. Az adósságrendezés a válaszadók több mint egyötödénél jelenik meg válaszként. Tízből három embernek (28%) nincs szabadon felhasználható pénze (Európában ez átlagosan 18%).

Ettől aggódunk A Nielsen fogyasztói bizalmi indexe rákérdez a fogyasztókat a következő hat hónap során leginkább aggasztó területekre is. Az európaiak továbbra is leginkább a terrorizmustól tartanak, a válaszadók 25 százaléka nevezte meg elődleges

Panaszkodásban már utolértük a nyugatot
Javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és némileg erősödött a kereskedők iránti bizalom az előző negyedévhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A termékekkel, illetve szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya immár nem tér el alapvetően a nyugat-európai tendenciáktól.
vagy másodlagos aggályként, ez kétpontos csökkenés az előző negyedévhez képest.

A magyaroknál az egészséggel kapcsolatos félelmek vezetnek, százból 25 válaszadó nevezte meg mint elsődleges, illetve másodlagos félelmet. Európában másodikként végzett az egészséges kapcsolatos aggodalom – holtversenyben a munkahelyi biztonsággal.

A magyarok második főfélelme szintén a munkahelyi biztonság, ezt százból 22-en említették, míg a „bronzérmes” az adósság és a gazdaság helyzete lett: mindkettőt 18-18 százalék nevezte meg elsődleges vagy másodlagos félelemként.

Tartunk továbbá a bevándorlástól (16%), a terrorizmustól (14%), a munkahely-magánélet közötti egyensúlytól (13%), emellett nyugtalanít bennünket az iskolai oktatás és/vagy jóléti intézkedések kérdése is (13%). Emellett tartunk az elszabaduló élelmiszeráraktól is (11%).

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo