Jónak tartják pénzügyi helyzetüket a magyarok

Ismét csúcsot döntött a magyar fogyasztók bizalmi indexe az év harmadik negyedévében. A Nielsen hatvanhárom országában végzett online kutatása szerint a magyar eredmény 6, míg az európai 2 ponttal emelkedett.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A közép-kelet-európai régióban Lengyelország a kontinens harmadik legbizakodóbb országa. Csehország és Románia szintén az európai átlag fölötti optimizmusról tesz tanúbizonyságot, de nem lógatják az orrukat az osztrák szomszédok sem, Szlovákia hozza a kontinens átlagát.

A korábbi eredményekhez hasonlóan, a bizalmi index három kérdése közül a magyarok legderűlátóbban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: a válaszadók több mint egyharmada (37%) véli jónak vagy kitűnőnek. Ez hat százalékpontos emelkedés 2017 második negyedévéhez képest. Az európai átlag jelenleg 45 százalék.

Optimistán állunk a munkahelyi kilátásokhoz is: a következő tizenkét hónapot illetően honfitársaink 33 százaléka pozitív a témában, ami öt százalékpontos növekedés az előző negyedévi adatokkal szemben. Ezzel közelítünk az európai átlaghoz, ami 40 százalék.

A magyar fogyasztók vásárlási kedve emelkedett az előző negyedévhez képest, vagyis a felmérés időszakában a válaszadók több mint negyede nyilatkozott úgy, hogy az időszak jó vagy kiváló a szükséges dolgok megvásárlására a következő 12 hónapban.

„A felívelő hazai fogyasztói bizalom egyik alapját a növekvő reálbérek jelentik. Az emelkedő bizalom, költési hajlandóság és képesség pedig egyértelműen jelentkezik a kiskereskedelemben tapasztalható fellendülésben” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Bizonyíték erre, hogy a napi fogyasztási cikkek értékbeli bővülése általános, ha különböző mértékben is, de minden csatornát és kategóriatípust érint.”

A globális Nielsen-felmérés körbejárja azt is, hogy a lakhatási költségeken túl megmaradó pénzt mire fordítjuk: Európában a válaszadók több mint harmada (37%) félreteszi pénzét. Nyaralásra és divatra 36-36 százaléknyian költenek. Honfitársainknál valamelyest máshogy alakul a lista: megtakarítási céllal 100-ból 34-en tesznek félre, lakásfelújításra-csinosításra a magyarok negyede (25%), míg nyaralásra 23 százalék költ. Az adósságrendezés a válaszadók több mint egyötödénél jelenik meg válaszként. Tízből három embernek (28%) nincs szabadon felhasználható pénze (Európában ez átlagosan 18%).

Ettől aggódunk A Nielsen fogyasztói bizalmi indexe rákérdez a fogyasztókat a következő hat hónap során leginkább aggasztó területekre is. Az európaiak továbbra is leginkább a terrorizmustól tartanak, a válaszadók 25 százaléka nevezte meg elődleges

Panaszkodásban már utolértük a nyugatot
Javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és némileg erősödött a kereskedők iránti bizalom az előző negyedévhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A termékekkel, illetve szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya immár nem tér el alapvetően a nyugat-európai tendenciáktól.
vagy másodlagos aggályként, ez kétpontos csökkenés az előző negyedévhez képest.

A magyaroknál az egészséggel kapcsolatos félelmek vezetnek, százból 25 válaszadó nevezte meg mint elsődleges, illetve másodlagos félelmet. Európában másodikként végzett az egészséges kapcsolatos aggodalom – holtversenyben a munkahelyi biztonsággal.

A magyarok második főfélelme szintén a munkahelyi biztonság, ezt százból 22-en említették, míg a „bronzérmes” az adósság és a gazdaság helyzete lett: mindkettőt 18-18 százalék nevezte meg elsődleges vagy másodlagos félelemként.

Tartunk továbbá a bevándorlástól (16%), a terrorizmustól (14%), a munkahely-magánélet közötti egyensúlytól (13%), emellett nyugtalanít bennünket az iskolai oktatás és/vagy jóléti intézkedések kérdése is (13%). Emellett tartunk az elszabaduló élelmiszeráraktól is (11%).

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo