A fiatalok szinte csak online vásárolnak

Az online vásárlók aránya átlagon felüli a fiatalok körében, így azok a kulturális szolgáltatók, akik a vásárlói igényekkel lépést kívánnak tartani, az internetet immár nem hagyhatják figyelmen kívül és fontos, hogy a termékeiket és szolgáltatásaikat az online térben könnyen elérhető módon kínálják.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A GfK kutatásának adatai azt mutatják, hogy 2017-ben az egy évvel korábbihoz képest nőtt a színház-, mozi-, illetve koncertjegyet valamilyen rendszerességgel vásárlók aránya: idén a 15-59 éves internetezők kétharmada számolt be arról, hogy szokott színház-, mozi-, illetve koncertjegyet vásárolni. Ezzel a színház-, mozi-, illetve koncertjegyek az internetezők által második legnagyobb arányban online vásárolt termékcsoportot jelentik az utazás-üdülés-nyaralás kategóriát követve. A listán a harmadik helyen végzett – egyben a fizikai árucikkek közül elsőként – a könyv kategória.

fotó: flickr/japanexperterna.se

Az utazás-üdülés-nyaralás, valamint a kulturális programok kategóriájában ráadásul egyértelmű és évről évre folyamatosan növekvő trend látható. A fiatalok körében az online vásárlók aránya idén is jelentősen átlag feletti, míg a 40 évnél idősebbek között az interneten jegyet vásárlók aránya jelentősen elmarad az országos átlagtól: az 50-59 éveseknek mindössze egynegyede vásárolt a világhálón színház-, mozi-, illetve koncertjegyet az elmúlt 12 hónapban.

„Az életkor mellett meghatározza még az online jegyvásárlókat az iskolai végzettség, a lakóhely, valamint a jövedelmi helyzetük” – összegzi a

A vállalatok is neten intéznék a bankolást
Az okostelefon és a digitális szolgáltatások egyre fontosabbá válnak a bankok üzleti ügyfeleinél is – derült ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felméréséből. A nyereségesség megőrzése érdekében a bankoknak a vállalati üzletágban is kombinálniuk kell a személyes kiszolgálást a minél teljesebb körű online megoldásokkal.
tanulságokat Dörnyei Otília, a GfK turisztikai iparági szakértője. „Eszerint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a budapestiek, valamint a 250 ezer forintot meghaladó havi nettó jövedelemmel rendelkezők bizonyultak az átlagosnál nyitottabbnak a színház-, mozi-, illetve koncertjegy internetes megvásárlására. Úgy vélem, hogy ezt mindenképpen érdemes figyelembe venniük a kulturális programszervezőknek és intézményfenntartóknak egyaránt szolgáltatásaik kialakításakor” – fűzi hozzá a szakember.

Véleményvezér

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo