Kibővült szerepe lesz a jövő bevásárlóközpontjainak

A jövő bevásárlóközpontjai egyszerűen csak „központok” lesznek, és vegyes használatú ingatlanokként születnek újjá: bevásárlóközpontok alapvető részeivé válnak az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek - derül ki a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatásából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább arra koncentrálnak, amit és ahogyan azt a fogyasztók elvárják és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet.

A CBRE előrejelzése szerint a hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) is megváltoznak, és fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ezek a telkek ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Ráadásul az elektromos és hidrogén-hajtású(üzemű) járművek tulajdonosainak köre bővülésével egyre nagyobb szükség lesz "gyorstöltő" pontokra - ez pedig különösen azon városlakókat érinti, akik nem férnek hozzá kijelölt parkolóhelyhez vagy töltőhelyhez otthon.

A jóslás tudománya
Sokáig csak azok a cégek tudtak talpon maradni, amelyek elébe mentek a változásnak. Ma az igazán sikeres cégek maguk is generálják a változást. Az életképes üzletember pedig jövőt latolgató jós és gyakorlati ember egyszerre.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint „minden a változásról szól. Megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A változás sebessége néhány embert váratlanul érhet, mivel általában fogyasztók gondolkodásmódja és igényei gyorsabban változnak, mint ahogyan az iparág arra reagálni tud. Ez azt jelenti, hogy a befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.”

A „Kiskereskedelem jövője 2030” című CBRE kutatás 40 jövőbeli insight-ot vizsgált meg arról többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, kiskereskedelem működését és logisztikájának és más, az iparágat érintő trendeket - arról, hogy miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.

Az okostelefonok nem léteznek majd, de a mobil kereskedelem tovább bővül

Ahogy a kiterjesztett és virtuális valóság technológiája fejlődik, csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség. Kisebb és hordható eszközök kapcsolják össze az embereket a Dolgok Internetével (Internet of Things, IoT) és biztosítanak hozzáférést a legtöbb információhoz és szolgáltatáshoz. A kiskereskedőknek és ingatlan-tulajdonosoknak fel kell készülniük a digitális környezet megteremtésére, amelyek kihasználhatják a fogyasztók internethez való kapcsolódását. Ezeknek azonban ki kell egészíteniük, és nem versenyezniük kell majd a fogyasztók digitális hozzáférésével.

A független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek

A helyi közösségek igényeinek kiszolgálására fókuszálnak a kiskereskedők, illetve a kiskereskedelmi láncok is felismerik a lehetőségeket és „lokális” megoldásokat és márkákat kínálnak a vevőiknek.

A bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások

Sok kiskereskedelmi lánc már most is eltünteti a pénztárakat és ez a tendencia valószínűleg a folytatódni fog, mivel a technológia egyre fontosabb szerepet játszik a kiskereskedelmi értékesítésben. Ennek eredményeképpen egyre kevesebb alkalmazottra lesz szükség ezen a téren.

A próbafülkék segítik és nem elrejtik a vásárlási élményt

A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat, és a már megvásároltakkal együtt lássák az összképet. A próbafülkék technológiája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy különböző méretű vagy stílusú terméket kérjenek az érintőképernyőn, amivel elkerülhető lesz, hogy elhagyják a próbafülkét.

A wellness létesítmények száma növekszik

Az „Instagram generáció” egyre fontosabb lesz, tagjainak még inkább igénye lesz a megnyerő megjelenésre és jó kondícióra, így a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek általánossá válnak a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben.

A vásárlás élmény lesz

Ahogyan az üzletek egyre inkább bemutatótermekké válnak, a szórakoztató elemek száma is drámaian emelkedik az üzletekben. A kiskereskedelemi és szórakoztató egységek közötti határ elmosódik, mivel a kiskereskedelmi márkák figyelembe veszik a vásárlói tapasztalatokat.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo