Leginkább a nők buknak a webáruházakra

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban - a Mall.hu összeállítása szerint. Magyarországon  a webáruházas vásárlás első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán egy társasjátékot találunk.

A lengyeleknél márkás kávédarálóból vásároltak a legtöbbet, a szlovénoknál egy hajpakolás volt a legnépszerűbb, a csehek ablaktisztítóból, csavarhúzókészletből és mosogatószivacsból vásároltak a Mall.cz webáruházban a legtöbbet. Horvátországban a 2017-es Black Friday során csuklós vérnyomásmérőből vásároltak a leginkább, második helyen tejeskávé kapszula, a harmadikon pedig szerszámkészlet végzett.

Kép:FreeDigitalPhotos.net

2017-ben a legnagyobb arányú okostelefon-használat (a látogatók 57,1%-a) Horvátországban tapasztalható, második helyezett Szlovákia 45,7%-kal, harmadik pedig Szlovénia 42,7%-kal.

A Mall Group 2017-es statisztikája szerint legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására: míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2%-a, addig 2017-ben már a 40,8%-uk látogatta okostelefonról a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján, ami egy év alatt csaknem 40%-os növekedést jelent.

Figyelemre méltó adatokat nyújt az országok közötti összehasonlítás a Mall Group webáruházak vásárlóinak/látogatóinak nemi és életkori összetétele terén is.

A legnagyobb arányban (48,4%-ban) Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a hölgyek a webáruházakban, míg Szlovákiában ez az arány csak 41, Lengyelországban pedig 43%.

Az aktív és az online kereskedelmi szolgáltatásokra nyitottabb, 25-34 éves korosztály Szlovákiában a webáruházak látogatóinak csaknem 40%-át adja, Szlovéniában, Csehországban és hazánkban viszont csak a 32%-át.

GDPR: sok tennivalója lesz a webshopoknak
A webáruházak zömét Magyarországon a KKV szektorba tartozó vállalkozások üzemeltetik, akiknek az Európai Unió új Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) miatt jövő májusig sok tennivalójuk lesz. A tavaly év eleji elektronikus kereskedelmi jogszabály módosítás alapján már feketelista készül róluk, a GDPR pedig új kihívásokat is tartogat számukra,
A 35-44 év közöttiek a webáruházakban legaktívabbak Szlovéniában, ott ők teszik ki a látogatók 37,3%-át, a legpasszívabbak Csehországban, 25,6%-kal, míg Magyarországon ez a korcsoport a Mall.hu látogatóinak 31,8%-át tette ki a 2017-es Black Friday során.

Kiemelésre érdemes még, hogy a nyugdíjas korosztály (65 év felettiek) Szlovákiában a látogatók 2%-át adta, míg Csehországban a nyugdíjasok jóval aktívabbak ezen a téren, hiszen 2017 végén ők tették ki a Mall.cz látogatóinak 5,27%-át. A magyar nyugdíjasok ugyanebben az időszakban a Mall.hu látogatóinak 3,71%-át adták, vagyis elmondható, hogy hazánkban ez a generáció nyitott az új vásárlási módokra.

 

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo