Hihetetlen, miknek az árára keresnek a neten

Sokat árul el egy nemzet, egy társadalom állapotáról és anyagi helyzetéről, hogy milyen termékeknek az árát akarják megtudni a legtöbben. Egyes országokban egészen fura árucikkek élvezik a lakosság kitüntetett figyelmét és vásárlási szándékát. MIG-repülőtől a rabszolgán át az orrplasztikáig van itt minden.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Google pontosabb információkkal rendelkezik a korszellemről, a vásárlói divatokról, a Föld lakosságának gondolati szintjéről, vágyairól, érdeklődéseiről, mint az összes többi cég együttvéve – talán csak a Facebook kivétel. Meglepő eredményekkel szolgált az az összesítés, melyben kimutatták, mik a leggyakoribb "mennyibe kerül" kezdetű keresések tárgyai az egyes országokban.

Gyakran persze inkább az adott államban járó turisták pörgetik fel egy-egy áru iránti kíváncsiságot a világhálón, mintsem a helyi lakosok. De bizonyos szándékokat és az életszínvonalat ki lehet következtetni a keresésekből.

Ahol például az esküvő áráról tudakozódnak, az gyakran egy luxus-nyaralóhelyként funkcionáló kis ország, ahova a nyugati polgárok szívesen mennének házasságot kötni a vakáción. Vannak persze kivételek. Ilyen Afganisztán vagy Zambia, ahol nem ezért végzett első helyen az árkeresésekben az esküvő, hanem mert a társadalmi szokások miatt a többség számára elérhetetlenül drága. Ugyanígy a ház sem a luxusvillát keresők miatt lett a topon például Romániában.

Száll a MIG
Fotó: Wikipedia

Bizonyos szavakból a családok kasszájának nagyságára is lehet következtetni. Van ahol az élelem (food) szót írják be (afrikai országokban például), van ahol az étkezést (meal), mint például Portugáliában. Utóbbi talán éttermi árakra utalhat? Ahol a temetésről kérdeznek, ott a lakosoknak annyi pénze sem nagyon van, hogy az elhantolást fedezni tudják (Írország talán kivétel lehet ez alól). Ahol az orrplasztika a legfelkapottabb téma, ott feltehetőleg a lakosság bedőlt egy új szépségideálnak (Dél-Koreában és Albániában érdeklődnek a legtöbbet ez iránt).

Az USA vállalkozói kultúráját jellemzi, hogy a szabadalom bejegyzése a legfelkapottabb ártéma. Kanadában viszont a külföldiek keresik kétségbeesetten, hogyan lehetne ott letelepedni (mennyibe kerül az útlevél, mintha az árucikk volna!). De, ha nem is egészen tudományos elemzés, azért elgondolkodtató az is, hogy Oroszországban a leggyakoribb keresőkérdés így  hangzik: "Mennyibe kerül MIG-en repülni", Svájcban pedig a Rolex ára iránti érdeklődés végzett az első helyen.

A miniállamoknál egy-egy olcsó termék megvásárlására kialakult turizmus jelei láthatók. Luxemburgban benzinturizmusnak hívják azt a gyakorlatot, hogy a környező országokból odamennek tankolni a polgárok.

  • Oroszország: MIG-en repülni
  • Finnország, Litvánia: egy kupica
  • Törökország, Csehország, Belgium, Dánia, Szerbia, Argentína, Vietnam: sör
  • Spanyolország: élelem
  • Portugália: étkezés
  • Franciaország: croissant
  • Németország: BMW
  • Svájc: Rolex
  • Olaszország, Egyesült Arab Emírségek: Ferrari
  • Szardínia: jachtot kikötni
  • Macedónia: kenyér
  • Írország, Guyana, Haiti: temetés
  • Lengyelország: utazni
  • Lettország, Brazília, Uruguay, Bulgária, Ukrajna, Ausztria, Jamaika, Kambodzsa, Thaiföld: prostituált
  • Románia, Fehér-Oroszország, Indonézia, Belize, Costa Rica, Madagaszkár: ház
  • Luxemburg: dízel
  • Andorra: cigaretta
  • Dél-Jemen: ház
  • Omán: élelem
  • Szaúd-Arábia, Egyiptom, Afganisztán: teve
  • Irak: autó
  • Irán: vese
  • Kuvait: Lamborghini
  • Szaúd-Arábia: teve
  • Mexikó: hasplasztika
  • Paraguay, Peru, Puerto Rico: (meg)élni
  • Ecuador: Panama-kalap
  • Chile, Tajvan, Honduras: Coke (Coca Cola)
  • Kuba: szivar
  • Guatemala: taxi
  • Venezuela: egy gallon üzemanyag
  • Nicaragua, Fülöp-szigetek: nyugdíjba menni
  • India: tehén
  • Japán: dinnye
  • Dél-Korea, Albánia: orrplasztika
  • Kína: elektronikai
  • Malajzia: tetoválás
  • Görögország, Ciprus, Málta, Bahamák, Fidzsi-szigetek, Holland Antillák, Nigéria, Zambia, Pakisztán: esküvő
  • Bhután: vízum
  • Mongólia, Nepál, Burma: utazni
  • USA: szabadalom
  • Kanada: útlevél
  • Norvégia, Svédország, Hollandia: tanulni
  • Mauritánia: rabszolga
  • Algéria: üzemanyag
  • Líbia, Namíbia: petróleum
  • Dél-afrikai Köztársaság, Szomália, Etiópia, Uganda, Malawi: tehén
  • Kenya: kecske
  • Tanzánia, Botswana: szafari
  • Angola, Csád, Togo, Mali: élelem
  • Zaire, Kamerun: házat építeni
  • Ghána: laptop
  • Libéria: föld
  • Sierra Leone: gyémánt
  • Szenegál: kenyér
  • Grönland, Északi-sark: föld
Forrás: Business Insider

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo