A Google pontosabb információkkal rendelkezik a korszellemről, a vásárlói divatokról, a Föld lakosságának gondolati szintjéről, vágyairól, érdeklődéseiről, mint az összes többi cég együttvéve – talán csak a Facebook kivétel. Meglepő eredményekkel szolgált az az összesítés, melyben kimutatták, mik a leggyakoribb "mennyibe kerül" kezdetű keresések tárgyai az egyes országokban.
Gyakran persze inkább az adott államban járó turisták pörgetik fel egy-egy áru iránti kíváncsiságot a világhálón, mintsem a helyi lakosok. De bizonyos szándékokat és az életszínvonalat ki lehet következtetni a keresésekből.
Ahol például az esküvő áráról tudakozódnak, az gyakran egy luxus-nyaralóhelyként funkcionáló kis ország, ahova a nyugati polgárok szívesen mennének házasságot kötni a vakáción. Vannak persze kivételek. Ilyen Afganisztán vagy Zambia, ahol nem ezért végzett első helyen az árkeresésekben az esküvő, hanem mert a társadalmi szokások miatt a többség számára elérhetetlenül drága. Ugyanígy a ház sem a luxusvillát keresők miatt lett a topon például Romániában.
Bizonyos szavakból a családok kasszájának nagyságára is lehet következtetni. Van ahol az élelem (food) szót írják be (afrikai országokban például), van ahol az étkezést (meal), mint például Portugáliában. Utóbbi talán éttermi árakra utalhat? Ahol a temetésről kérdeznek, ott a lakosoknak annyi pénze sem nagyon van, hogy az elhantolást fedezni tudják (Írország talán kivétel lehet ez alól). Ahol az orrplasztika a legfelkapottabb téma, ott feltehetőleg a lakosság bedőlt egy új szépségideálnak (Dél-Koreában és Albániában érdeklődnek a legtöbbet ez iránt).
Az USA vállalkozói kultúráját jellemzi, hogy a szabadalom bejegyzése a legfelkapottabb ártéma. Kanadában viszont a külföldiek keresik kétségbeesetten, hogyan lehetne ott letelepedni (mennyibe kerül az útlevél, mintha az árucikk volna!). De, ha nem is egészen tudományos elemzés, azért elgondolkodtató az is, hogy Oroszországban a leggyakoribb keresőkérdés így hangzik: "Mennyibe kerül MIG-en repülni", Svájcban pedig a Rolex ára iránti érdeklődés végzett az első helyen.
A miniállamoknál egy-egy olcsó termék megvásárlására kialakult turizmus jelei láthatók. Luxemburgban benzinturizmusnak hívják azt a gyakorlatot, hogy a környező országokból odamennek tankolni a polgárok.
- Oroszország: MIG-en repülni
- Finnország, Litvánia: egy kupica
- Törökország, Csehország, Belgium, Dánia, Szerbia, Argentína, Vietnam: sör
- Spanyolország: élelem
- Portugália: étkezés
- Franciaország: croissant
- Németország: BMW
- Svájc: Rolex
- Olaszország, Egyesült Arab Emírségek: Ferrari
- Szardínia: jachtot kikötni
- Macedónia: kenyér
- Írország, Guyana, Haiti: temetés
- Lengyelország: utazni
- Lettország, Brazília, Uruguay, Bulgária, Ukrajna, Ausztria, Jamaika, Kambodzsa, Thaiföld: prostituált
- Románia, Fehér-Oroszország, Indonézia, Belize, Costa Rica, Madagaszkár: ház
- Luxemburg: dízel
- Andorra: cigaretta
- Dél-Jemen: ház
- Omán: élelem
- Szaúd-Arábia, Egyiptom, Afganisztán: teve
- Irak: autó
- Irán: vese
- Kuvait: Lamborghini
- Szaúd-Arábia: teve
- Mexikó: hasplasztika
- Paraguay, Peru, Puerto Rico: (meg)élni
- Ecuador: Panama-kalap
- Chile, Tajvan, Honduras: Coke (Coca Cola)
- Kuba: szivar
- Guatemala: taxi
- Venezuela: egy gallon üzemanyag
- Nicaragua, Fülöp-szigetek: nyugdíjba menni
- India: tehén
- Japán: dinnye
- Dél-Korea, Albánia: orrplasztika
- Kína: elektronikai
- Malajzia: tetoválás
- Görögország, Ciprus, Málta, Bahamák, Fidzsi-szigetek, Holland Antillák, Nigéria, Zambia, Pakisztán: esküvő
- Bhután: vízum
- Mongólia, Nepál, Burma: utazni
- USA: szabadalom
- Kanada: útlevél
- Norvégia, Svédország, Hollandia: tanulni
- Mauritánia: rabszolga
- Algéria: üzemanyag
- Líbia, Namíbia: petróleum
- Dél-afrikai Köztársaság, Szomália, Etiópia, Uganda, Malawi: tehén
- Kenya: kecske
- Tanzánia, Botswana: szafari
- Angola, Csád, Togo, Mali: élelem
- Zaire, Kamerun: házat építeni
- Ghána: laptop
- Libéria: föld
- Sierra Leone: gyémánt
- Szenegál: kenyér
- Grönland, Északi-sark: föld