Az Árukeresőt ismerő vagy használó internetezők 85 százaléka online tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat. Az online vásárlás azonban nem fogja teljesen kiváltani az offline üzletek szerepét, bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fog körbenézni, hogy ajándékokat vegyen.
Mire vágyunk karácsonykor? Wellness és készpénz a válasz
Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellnessutalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbona reprezentatív kutatásából. Az országos felmérés szerint a válaszadók alig ötöde kap minden évben meglepetést munkahelyétől vagy céges partnerétől. Az ajándékozók körében
legnépszerűbb ünnepi ajándék a virág, az édesség és a könyv.
A vásárlások előtt az érdeklődők jellemzően több webáruház kínálatát is megnézik, a vásárlást tervezők kétharmada legalább három forrásra fog támaszkodni. A felmérés szerint a karácsonyi időszak online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek azoknak is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni.
A karácsonyi időszakban mindig megjelennek a csak az adott évre jellemző slágertermékek, de a teljes internetező lakosság körében idén is a ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok a legnépszerűbb ajándékok. Emellett a nagyobb értékű műszaki cikkek, például a televíziók, okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők.