Hogyan adjunk el a fiataloknak?

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Az Z-generáció (23-8 évesek) már az a célcsoport, amelyiket szinte csak a közösségi oldalakon tudjuk elérni. Tizenöt éves kor alatt csak szülői engedéllyel lehet adatokat gyűjteni róluk, ezért a piackutató cégek számára a "zések" legfiatalabbjai fehér foltot jelentenek.

A 15-21 éves szegmensnek viszont már szerepe van a vásárlásokról szóló, családon belüli döntésekben, mégha nem is kenyérkereső dolgozók még. Hetvenhárom százalék még a szüleivel él, 52 százalékukat a szülei tartják el, 37 százalékot támogatják, 11 százalékot viszont nem támogatják a szülei.

Kép:Pixabay

Mi alapján vásárolnak?

"Ha együtt nézzük az Z-Y korosztályt, azt látni, hogy árérzékenyek, de márkapreferenciáik már hangsúlyosak és hajlandók a minőségért is többet fizetni, főleg a mobiltelefonok, a divatcikkek, az italok, autók esetében" - mondta Kurucz Imre, a az NRC kutatási igazgatója.

Mi alapján döntenek egy termék mellett?

86 % saját korábbi tapasztalat 63 % kedvezménykupon 56 % termékminta 55 % barátok véleménye 53 % családtagok véleménye 53 % kíváncsiság 42 % termékminta 38 % promóció

A vásárlás teszi boldoggá a fiatalokat
A vásárlási döntések szempontjából az Y és a Z generáció, vagyis az 1980 és 2000, illetve a 2000 után születettek a legkönnyebben befolyásolhatók. Ezek a korosztályok hajlamosak leginkább az impulzív, vagyis hirtelen döntésből fakadó, átgondolatlan vásárlásokra.
Nem lehet beetetni őlet

A média- és értékesítési üzenetek iránt a legkevésbé elutasító a 15-21 éves korosztály (29 százalék), míg a 22-36 évesek között már 40, a 37-52 éveseknél 44 százalék az elutasító hozzáállás.

A fiatalokat nem lehet akármivel beetetni. A befogadó magatartás náluk viszonylag alacsony (15-21 és 22-36 éves korosztályban egyaránt 21 %), míg 37 év felett ennél több, 26 százalék.

A szelektáló, azaz kritikus hozzáállás a 15-21 éveseknél meglehetősen magas, 50 százalék, a 36 éves korig terjedő csoportban 39, a 37 éveseknél idősebbeknél 30 százalék.

Korosztályok és jellemzők
  • 1925-1944: veterán
  • 1945-1964. Baby boomer – nyugdíjba vonuló
  • 1965-1980: X generáció – tapasztalt
  • 1980-1995: Y generáció – versengő
  • 1995-2010: Z generáció – kényelmes
  • 2010-től: Alfa generáció – ?
Hirdetni, kitűnni, feltűnni

Hasznos platform a Facebook Stories, amit a Facebook második hírfolyamának is tartanak, ezen hirdetni is lehet, bár ez melós dolog, mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője.

A hirdetés ugyanis 24 óra múltán eltűnik, és cicomázni kell, matricát meg csillámpónit rakni rá. A felső sávban megjelenik, hogy a felhasználó -a cég- mennyi sztorit rakott ki az elmúlt 24 órába. "Megdöbbentő konverziós arányokat mértünk elsősorban fiataloknál", mondta Lévai.

Nem feltétlenül kell csili-vili, drága pénzen készített videókkal villogni a neten. "A tévéshopos jellegű hirdetések és videók a Facebookon is működnek", mondta Lévai. Amikor a fogyasztó problémáját fekete-fehérben láttatják, azt pedig, hogy a termék hogyan oldja azt meg, színesben.

 

Belesulykolni a fejekbe
Az értékesítési tréningeknek körülbelül fele 5 héten belül elveszik a fejekből, 84 százalék pedig 90 nap után, mondta Almási Éva, tanácsadó, tréner, a MOST (Master of Sales Training) DAS szerződött partnere.
Nem olyan egyszerű folyamat, hogy az átadott tudásanyag beivódjon az elménkbe, úgyszólván a vérünkké váljon. Hétszer kell hallanunk valamit, hogy az készséggé váljon.
  • Amit hallunk, annak 20 százaléka rögzül tudatunkban.
  • Amit látunk, annak 30 százaléka.
  • Amit hallunk és látunk, annak 50 százaléka.
  • Amit hallunk és látunk hallunk és kimondunk, annak 70 százaléka.
  • Amit pedig hallunk, látunk, kimondunk és teszünk, annak 90 százaléka.
 

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo