hirdetés

Hogyan adjunk el a fiataloknak?

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Az Z-generáció (23-8 évesek) már az a célcsoport, amelyiket szinte csak a közösségi oldalakon tudjuk elérni. Tizenöt éves kor alatt csak szülői engedéllyel lehet adatokat gyűjteni róluk, ezért a piackutató cégek számára a "zések" legfiatalabbjai fehér foltot jelentenek.

A 15-21 éves szegmensnek viszont már szerepe van a vásárlásokról szóló, családon belüli döntésekben, mégha nem is kenyérkereső dolgozók még. Hetvenhárom százalék még a szüleivel él, 52 százalékukat a szülei tartják el, 37 százalékot támogatják, 11 százalékot viszont nem támogatják a szülei.

Kép:Pixabay

Mi alapján vásárolnak?

"Ha együtt nézzük az Z-Y korosztályt, azt látni, hogy árérzékenyek, de márkapreferenciáik már hangsúlyosak és hajlandók a minőségért is többet fizetni, főleg a mobiltelefonok, a divatcikkek, az italok, autók esetében" - mondta Kurucz Imre, a az NRC kutatási igazgatója.

Mi alapján döntenek egy termék mellett?

86 % saját korábbi tapasztalat 63 % kedvezménykupon 56 % termékminta 55 % barátok véleménye 53 % családtagok véleménye 53 % kíváncsiság 42 % termékminta 38 % promóció

A vásárlás teszi boldoggá a fiatalokat
A vásárlási döntések szempontjából az Y és a Z generáció, vagyis az 1980 és 2000, illetve a 2000 után születettek a legkönnyebben befolyásolhatók. Ezek a korosztályok hajlamosak leginkább az impulzív, vagyis hirtelen döntésből fakadó, átgondolatlan vásárlásokra.
Nem lehet beetetni őlet

A média- és értékesítési üzenetek iránt a legkevésbé elutasító a 15-21 éves korosztály (29 százalék), míg a 22-36 évesek között már 40, a 37-52 éveseknél 44 százalék az elutasító hozzáállás.

A fiatalokat nem lehet akármivel beetetni. A befogadó magatartás náluk viszonylag alacsony (15-21 és 22-36 éves korosztályban egyaránt 21 %), míg 37 év felett ennél több, 26 százalék.

A szelektáló, azaz kritikus hozzáállás a 15-21 éveseknél meglehetősen magas, 50 százalék, a 36 éves korig terjedő csoportban 39, a 37 éveseknél idősebbeknél 30 százalék.

Korosztályok és jellemzők
  • 1925-1944: veterán
  • 1945-1964. Baby boomer – nyugdíjba vonuló
  • 1965-1980: X generáció – tapasztalt
  • 1980-1995: Y generáció – versengő
  • 1995-2010: Z generáció – kényelmes
  • 2010-től: Alfa generáció – ?
Hirdetni, kitűnni, feltűnni

Hasznos platform a Facebook Stories, amit a Facebook második hírfolyamának is tartanak, ezen hirdetni is lehet, bár ez melós dolog, mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője.

A hirdetés ugyanis 24 óra múltán eltűnik, és cicomázni kell, matricát meg csillámpónit rakni rá. A felső sávban megjelenik, hogy a felhasználó -a cég- mennyi sztorit rakott ki az elmúlt 24 órába. "Megdöbbentő konverziós arányokat mértünk elsősorban fiataloknál", mondta Lévai.

Nem feltétlenül kell csili-vili, drága pénzen készített videókkal villogni a neten. "A tévéshopos jellegű hirdetések és videók a Facebookon is működnek", mondta Lévai. Amikor a fogyasztó problémáját fekete-fehérben láttatják, azt pedig, hogy a termék hogyan oldja azt meg, színesben.

 

Belesulykolni a fejekbe
Az értékesítési tréningeknek körülbelül fele 5 héten belül elveszik a fejekből, 84 százalék pedig 90 nap után, mondta Almási Éva, tanácsadó, tréner, a MOST (Master of Sales Training) DAS szerződött partnere.
Nem olyan egyszerű folyamat, hogy az átadott tudásanyag beivódjon az elménkbe, úgyszólván a vérünkké váljon. Hétszer kell hallanunk valamit, hogy az készséggé váljon.
  • Amit hallunk, annak 20 százaléka rögzül tudatunkban.
  • Amit látunk, annak 30 százaléka.
  • Amit hallunk és látunk, annak 50 százaléka.
  • Amit hallunk és látunk hallunk és kimondunk, annak 70 százaléka.
  • Amit pedig hallunk, látunk, kimondunk és teszünk, annak 90 százaléka.
 
hirdetés

Véleményvezér

Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában

Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában 

Orbán Viktor szerint nem jó, hogy Európa megszabadult az orosz energiahordozóktól. A miniszterelnök erről tegnap, napirend előtt az Országgyűlés őszi ülésszakának első napján beszélt.
Van ingyen ebéd

Van ingyen ebéd 

Szerencsések azok, akik a román határ mellett laknak. Kedvelt élelmiszereiket ugyanannál a multinál jóval olcsóbban kapják meg a szomszédoknál.
Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik 

Azerbajdzsán megtámadta Hegyi-Karabahot, hogy visszaszerezze egykori területét. Az akció teljesen átrendezi a kaukázusi erőviszonyokat.
Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti

Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti 

A befektetők jól átgondolják hová vigyék a pénzüket és ma nehéz jobb helyet találni az USA-nál.
Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi

Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi 

A szakemberek szerint beláthatatlanok a következmények.
A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében

A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében 

Magyarország népessége tényleg drámaian csökken, nemsokára Ausztria lélekszáma is több lesz, mint a miénk, de ez nem általános európai tendencia.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo