Karácsonykor is megy a trükközés

A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30.000 Ft alatt fog költeni. A legtöbben a neten néznek utána egy-egy termék tulajdonságainak és árainak. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fotó: SXC

Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító portál 1500 fő megkérdezésével végzett online kutatást karácsonyi vásárlási szokásainkról. A válaszadók 87%-a a vásárlást megelőzően az interneten keres információt egy-egy termékkel kapcsolatban. Leginkább a 25-45 év közöttiek, illetve a férfiak részesítik előnyben az internetes információkeresést. Emellett a vásárlók több mint fele nézi át az áruházak akciós hirdetési újságait, valamint minden második nő sok információt az áruházakat járva, nézelődés közben szerez be. Konkrét termékek esetében a legtöbb férfi a webáruházak oldalai mellett a gyártó honlapját is megnézi, ha kérdése van. Szinte minden megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy elolvassa más felhasználók véleményét, értékelését is a termékek oldalain. A legnagyobb jelentőséget a 65 év felettiek tulajdonítottak a megjelenő vásárlói véleményeknek.

Az idei karácsonyi szezonban a válaszadók közel kétharmada bevásárlóközpontokban vásárol, fele hipermarketekben, és kicsit kevesebb mint a fele interneten keresztül is. Az okostelefonnal rendelkezők több mint fele használja okostelefonját is a keresgélés, vagy vásárlás során.

A megkérdezettek 40%-a már ősszel nekilát a vásárlásnak, a 65 éven felüliek több mint fele ekkor kezdi meg a karácsonyi ajándékvásárlást. A fiatalabbak nagyrészt decemberre hagyják az ajándékok beszerzését. A kutatás szerint a vásárlással a nők több időt töltenek el mint a férfiak. A férfiak célirányosabbak, kevesebb idő alatt, rövidebb utat bejárva veszik meg az ajándékokat.

A kiválasztott ajándékkal szinte mindenki örömet szeretne okozni. Emellett a vevők csaknem kétharmada számára fontos az is, hogy a kiválasztott termék márkás és minőségi legyen. Az Olcsóbbat.hu kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók háromnegyede örömforrásként tekint a vásárlással töltött időre, negyedük éli meg csupán kötelességnek. A legtöbben 5-8 fő számára vásárolnak ajándékot, a férfiak általában kevesebb, a nők jellemzően több embert lepnek meg idén is.

Drágulást várunk, de jól vagyunk
A GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Index minden komponense növekedésre váltott annak ellenére, hogy a lakosság megdöbbentően magas fogyasztóiár-emelkedést vár idén.
A megkérdezettek harmada 10-20.000 Ft között tervez költeni, de összesen a kétharmaduk mondta, hogy biztosan 30.000 Ft alatti összegből fogja megoldani a karácsonyi ajándékok beszerzését. 100.000 Ft fölött csupán a válaszadók 4%-a fog tudni költeni idén.

A megkérdezettek 98%-a számára felmerült, hogy idén spórolni szeretne a karácsonyi kiadásokon. Az Olcsóbbat.hu kutatásában résztvevők 40%-a a karácsonyi menün szeretne takarékoskodni, negyede kisebb értékű ajándékokat fog venni, ötödük megfontolja, hogy legyen-e otthonában karácsonyfa. 15-15% állítja, hogy kevesebb embernek vesz ajándékot, illetve kifejezetten a leértékelt, akciós termékeket fogja keresni. Minden tizedik vásárló ismerte el, hogy ilyenkor saját magát is meglepi valamivel. A vásárlás során trükkökhöz folyamodók között a legtöbben megpróbálnak megelőzni más vevőket, hogy biztosan lecsaphassanak a kiszemelt termékre, több mint harmaduk a pénztárnál is megpróbál előrejutni. 16%-uk számolt be arról, hogy ilyenkor szabálytalanul vezet, ill. 10% a tilosban parkol pusztán azért, hogy előbb túl legyen a vásárláson.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo