hirdetés

Karácsonykor is megy a trükközés

A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30.000 Ft alatt fog költeni. A legtöbben a neten néznek utána egy-egy termék tulajdonságainak és árainak. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban.
hirdetés

Fotó: SXC

Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító portál 1500 fő megkérdezésével végzett online kutatást karácsonyi vásárlási szokásainkról. A válaszadók 87%-a a vásárlást megelőzően az interneten keres információt egy-egy termékkel kapcsolatban. Leginkább a 25-45 év közöttiek, illetve a férfiak részesítik előnyben az internetes információkeresést. Emellett a vásárlók több mint fele nézi át az áruházak akciós hirdetési újságait, valamint minden második nő sok információt az áruházakat járva, nézelődés közben szerez be. Konkrét termékek esetében a legtöbb férfi a webáruházak oldalai mellett a gyártó honlapját is megnézi, ha kérdése van. Szinte minden megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy elolvassa más felhasználók véleményét, értékelését is a termékek oldalain. A legnagyobb jelentőséget a 65 év felettiek tulajdonítottak a megjelenő vásárlói véleményeknek.

Az idei karácsonyi szezonban a válaszadók közel kétharmada bevásárlóközpontokban vásárol, fele hipermarketekben, és kicsit kevesebb mint a fele interneten keresztül is. Az okostelefonnal rendelkezők több mint fele használja okostelefonját is a keresgélés, vagy vásárlás során.

A megkérdezettek 40%-a már ősszel nekilát a vásárlásnak, a 65 éven felüliek több mint fele ekkor kezdi meg a karácsonyi ajándékvásárlást. A fiatalabbak nagyrészt decemberre hagyják az ajándékok beszerzését. A kutatás szerint a vásárlással a nők több időt töltenek el mint a férfiak. A férfiak célirányosabbak, kevesebb idő alatt, rövidebb utat bejárva veszik meg az ajándékokat.

A kiválasztott ajándékkal szinte mindenki örömet szeretne okozni. Emellett a vevők csaknem kétharmada számára fontos az is, hogy a kiválasztott termék márkás és minőségi legyen. Az Olcsóbbat.hu kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók háromnegyede örömforrásként tekint a vásárlással töltött időre, negyedük éli meg csupán kötelességnek. A legtöbben 5-8 fő számára vásárolnak ajándékot, a férfiak általában kevesebb, a nők jellemzően több embert lepnek meg idén is.

Drágulást várunk, de jól vagyunk
A GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Index minden komponense növekedésre váltott annak ellenére, hogy a lakosság megdöbbentően magas fogyasztóiár-emelkedést vár idén.
A megkérdezettek harmada 10-20.000 Ft között tervez költeni, de összesen a kétharmaduk mondta, hogy biztosan 30.000 Ft alatti összegből fogja megoldani a karácsonyi ajándékok beszerzését. 100.000 Ft fölött csupán a válaszadók 4%-a fog tudni költeni idén.

A megkérdezettek 98%-a számára felmerült, hogy idén spórolni szeretne a karácsonyi kiadásokon. Az Olcsóbbat.hu kutatásában résztvevők 40%-a a karácsonyi menün szeretne takarékoskodni, negyede kisebb értékű ajándékokat fog venni, ötödük megfontolja, hogy legyen-e otthonában karácsonyfa. 15-15% állítja, hogy kevesebb embernek vesz ajándékot, illetve kifejezetten a leértékelt, akciós termékeket fogja keresni. Minden tizedik vásárló ismerte el, hogy ilyenkor saját magát is meglepi valamivel. A vásárlás során trükkökhöz folyamodók között a legtöbben megpróbálnak megelőzni más vevőket, hogy biztosan lecsaphassanak a kiszemelt termékre, több mint harmaduk a pénztárnál is megpróbál előrejutni. 16%-uk számolt be arról, hogy ilyenkor szabálytalanul vezet, ill. 10% a tilosban parkol pusztán azért, hogy előbb túl legyen a vásárláson.

hirdetés

Véleményvezér

Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Közel 300 millió forintos pert vesztett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Ryanairrel szemben. Az ítélet jogerős.
Elszabadultak a lángosárak

Elszabadultak a lángosárak

A nyaralás kedvenc népi eledelének ára elképesztő magasságokba emelkedett.
Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Rettenetes nagyot fordult a magyar külpolitika az elmúlt években. Az Orbán-kormány egykori csúcsteljesítménye a Visegrádi Négyek együttműködésben ma már kakukktojásnak számítunk.
Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Megosztotta a közvéleményt az a kormányelképzelés, hogy kiveszik a Btk-ból a közéleti diskurzusban elkövetett rágalmazást, becsületsértést. Sokan politikai okokat sejtenek.
Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

2021 májusáig lehetett pályázni az önkormányzatoknak a Magyar Falu Program keretén belül temetők infrastrukturális fejlesztésére. A megvalósításra 18 hónapot kaptak a pályázat odaítélését követően.
Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Nem fognak expresszt elnevezni a magyar igazságszolgáltatásról, ez már biztos.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo