A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68%), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53%), valamint a játékok és a hobbi termékek (53%).
A magyar fogyasztók ettől némileg eltérően elsősorban ékszereket és órákat (68%), játékokat, hobbi termékeket (63%), ruházatot, lábbelit és kiegészítőket (60%) vásárolnak külföldi webshopokban.A PayPal adatai alapján a magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína, ahonnan leginkább divatcikkeket, autóalkatrészeket, utazási szolgáltatásokat, kozmetikai és háztartási cikkeket, elektronikai eszközöket és szoftvereket vásárolnak. „A magyarországi partnerkereskedők számára az elmúlt egy évben a legdinamikusabban növekvő piacok Svájc, Lengyelország, Kína, Németország és Törökország voltak” – fűzi hozzá Marcin Glogowski.
A többség a saját pénznemben történő fizetést részesíti előnyben
A biztonságos fizetési alternatíva elérhetővé tétele nélkülözhetetlen a vevők bizalmának elnyerésére, ugyanakkor a fizetéssel kapcsolatban további igények is felmerülnek. Négy online fogyasztóból három (76%) a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben, és tízből hatan (62%) a váltási árfolyamot is ellenőrzik mielőtt megrendelnek egy árucikket. A helyi valutanem hiánya tehát akadálya lehet a vásárlásának, érdemes tehát olyan fizetési platformot választani, ahol a fogyasztók és a kereskedők a saját pénznemükben küldhetnek és fogadhatnak kifizetéseket.
Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság fogyasztói egyértelműen előnyben részesítik a anyanyelvükön is elérhető webshopokban történő vásárlást, illetve az összes megkérdezett piacon az online vásárlók 57%-a válaszolta, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén. Azok a webshopok tehát biztosan előnyösebb helyzetbe kerülnek, amelyek elérhetővé teszik oldaluk tartalmát a célpiacaik nyelvén.
A kedvezőbb ár továbbra is az első helyen szerepel, a külföldi vásárlóknak az összes költséget tartalmazó végösszeg a legfontosabbA felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72%-a kedvezőbb árak miatt vásárol határon túlról. Azoknak a kereskedőknek tehát jobbak az esélyei a globális piacon történő érvényesülésre, akik versenyképes árakat, illetve időről időre számottevő kedvezményt tudnak biztosítani vásárlóik számára. A nemzetközi fogyasztók számára a fizetendő végösszeg a legfontosabb, ezért a vámok, az adók és minden egyéb költség egyértelmű feltüntetése is hozzájárulhat ahhoz, hogy nagyobb valószínűséggel rendeljenek meg egy árucikket. A felmérés alapján a vásárlók negyede számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve 24%-ukat megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extra költségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A fogyasztók több mint a fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában
A határon túlról történő vásárlás további leggyakoribb okai, hogy a fogyasztók olyan termékeket is meg tudnak vásárolni, amelyek nem kaphatók saját országukban (49%), illetve új és érdekes termékeket fedezhetnek fel a külföldi webáruházakban (34%).