Szinte már csak mobillal vásárolunk

28 milliárd eurót költöttek a britek 2018-ban mobil eszközeiket használva online vásárlásaik során és az elemzői várakozások szerint 2019-ben 66 százalékos növekedés várható a szektorban, már ami az Egyesült Királyság piacát illeti.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez derül ki legalábbis az Opinium piacvezető cég által 2000 fős mintán készített tavalyi kutatásból, mely szerint a lassuló piaci növekedés ellenére folytatódik a szektoron belül a mobilos vásárlások dominanciájának erősödése. A felmérés szerint - amelyet a Kosárérték Magazin tett közzé - a brit online kereskedelmi piacon legalább 25 millió font, azaz 28.3 milliárd eurót költenek majd el a felhasználók mobil készülékeiket használva, ami 66 százalékos növekedést jelenthet a 2018-as értékhez képest.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A tanulmány szerint míg 2018-ban “csak” a felhasználók 48%-a használta mobilját online vásárlásra, addig idén ezt már 58%-uk tervezni, megelőzve ezzel a hagyományos bevásárló központokban történő értékesítést, hiszen ezek aránya a vásárlók bevallása szerint csupán 56% lesz idén. A vásárlók átlagosan 940 euróban határozták meg az éves online mobilos vásárlásra fordított költségkeretüket, a kutatók pedig valószínűnek tartják, hogy a mobil eszközök forgalma, melyek használata már most is legalább annyira gyakori a vásárlók körében mint a hagyományos asztali számítógépeké, átvehetik a vezető szerepet az e-kereskedelmi értékesítési csatornák versenyében.

A mobilról indított tranzakciókat a felhasználók kétharmada (66%) leginkább annak kényelmessége miatt kedveli, míg több mint harmaduk (37%) azért használja okos készüléket vásárlásra, hogy pénzt spóroljon meg velük. A legnépszerűbb termékek a mobil telefonok, ruhák és könyvek, de igen nagy szeletet hasítanak ki az e-kereskedelmi tortából a zöldségek és a rendezvényekre szóló jegyek is. A britek által mobilról legnépszerűbb oldalak képzeletbeli dobogóján az Amazon, az eBay, valamint a nálunk kevéssé ismert Argos áll.

Az Egyesült Királysághoz hasonló trendek világszerte megfigyelhetők, mint az egy másik

A mobilhoz nyúlunk, ha matrica kell
Egyre többen próbálják ki és használják rendszeresen az applikáción keresztüli autópályamatrica-vásárlásokat is: egy év alatt tíz százalékponttal nőtt azok aránya, akik használtak már okostelefonos alkalmazást a tranzakciókhoz.
piackutatással foglalkozó cég a Criteo legújabb kutatásából is kiderül, hiszen a nyugati és ázsiai piacokon egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguk a tortából a mobilról indított tranzakciók és a több csatornás értékesítési modellen belül versenyelőnyre tehetnek szert azok a kereskedők, akik mobilra optimalizált, dedikált alkalmazást is fejlesztenek és tartanak fel.

Különösen magas az alkalmazáson belüli vásárlások aránya Ázsiában, ahol a felhasználók 46% a kereskedők dedikált applikációt használva fejezi be a vásárlást, míg ez az arány Európában csak 28, míg Amerikában 25%. Azoknál a kereskedők azonban, akik globálisan elérhető dedikált alkalmazást tartanak és aktívan reklámozzák is azt az értékesítési csatornát, mint az Amazon, eBay, vagy Ázsiában az Aliexpress ez arány már 63%-ot tesz ki, tehát a befejezett tranzakciók majd kétharmada már ezen a csatornán történik.

A kereskedelmi applikációk konverziós aránya egyébként az ázsiaihoz hasonlóan amerikai piacon is lényegesen magasabb, hiszen háromszor nagyobb eséllyel fejeződik be használatuk vásárlással, mint a mobil webről indított keresések esetében, és kétszer nagyobb az esély erre, mint asztali számítógépről történő böngészés esetében.

Hasonló trendekről számolnak be a hazai kereskedők is. Bár Magyarországon még mindig jelentős a A “cross-device tranzakciók” aránya, vagyis azok a felhasználók, akik a tranzakció lebonyolításához egyszerre több eszközt is használnak. Míg a fejlettebb online piaccal rendelkező országokban általában a mobil eszközről fejezik be a vásárlást a felhasználók, addig nálunk ez többnyire éppen fordítottan történik, a mobil eszközökön böngésszük a termékeket és végül asztali gépről, vagy számítógépről hajtjuk végre a tranzakciót.

Ahogy az internetelérés egyre inkább eltolódik a mobil irányába Magyarországon is folyamatosan nő a mobilról vásárlók aránya, 2017-ben a felhasználók 19 százaléka vásárolt legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről, vagy táblagépről. Bár 2018-as adatok még nem állnak rendelkezésre, valószínűsíthető, hogy ez a tendencia növekedni fog, hiszen öt évvel ezelőtt a mobilról történő online vásárlások aránya még csak a teljes forgalom 4 százalék volt.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo