A divatcikk és az utazás megy az ünnepi vásárlásnál

Az ünnepi időszakban leggyakrabban ékszereket és órákat rendelünk webshopokból, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk - derül ki egy friss kutatásból.

A vásárlók 42%-a elsősorban a karácsonyi időszakban rendel határon túlról. Leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Hongkongból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelünk.

Kép:Pixabay

A PayPal online fizetési szolgáltató adatai szerint meredeken nő a Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon: amíg 2016-ban 13%-kal, 2017-ben már 40%-kal nőtt az online vásárlások száma az előző évhez viszonyítva.

Bár ezek a vásárlási szezon kezdetét jelző alkalmak eddig jellemzően a külföldi webshopokban

Még mindig a tolongást választjuk a web helyett
Bár a legtöbben nem terveznek többet költeni karácsonyi ajándékra, mint tavaly, a bevásárlás így is megterheli a pénztárcát. A bevásárlóközpontban tolongani továbbra is népszerűbb, mint az online vásárlás.
történő vásárlást jelentették, a hazai kiskereskedelem szereplői is egyre jobban felzárkóznak: a kutatás szerint magyaroknak már 17%-a költ hazai webshopokban Black Friday alkalmával. A megkérdezett magyar felnőttek 79%-a vásárolt online legalább egy alkalommal, ugyanakkor tízből négy magyar szerint nincs szükség különleges alkalomra külföldi webshopból történő vásárláshoz.
A magyar vásárlók leggyakrabban ékszereket és órákat (68%), játékokat és hobbi termékeket (63%), valamint ruházatot (60%) vásárolnak külföldön.
A vásárlások értékét tekintve a legtöbbet utazásra (átlag 60 420 Ft), játékokra és hobbi termékekre (8 498 Ft), valamint szórakozásra és oktatásra költünk (4 869 Ft).

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 44%-a az online költéseik növekedésével számol: ezt 85% az online vásárlás kényelmével, 39% a nagyobb választékkal indokolja, és 35% a szállítási költségek csökkenésével számolva tervez többet költeni az interneten. Egy termék belföldről történő megrendelése esetén 45% mérlegeli a szállítási költségeket, és 31% számára visszatartó erő lehet a vásárlás összköltsége.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo