Hajmeresztő, mire képesek a magyar vásárlók az akciókért

Általában 2-3 órát töltenek el a vevők a bevásárlóközpontokban a kuponos akciók kedvéért, és akár sorba is állnak az üzletekben, ha elég nagy az árengedmény a kiszemelt termékre – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A látogatók leginkább ruhára és cipőre, élelmiszerre, valamint tisztítószerekre váltják be a kedvezményes utalványokat. A vevők között sokan vannak, akik 3-5 kilométert is legyalogolnak egy kuponos bevásárlás során.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel 500 válaszadó osztotta meg kuponos vásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében az Etele Kuponnapok apropóján. A megkérdezettek kétharmada (62 százalék) legalább havonta egyszer igénybe veszi a kuponokat, sőt minden harmadik (29 százalék) vevő hetente felhasználja ezeket bevásárlásai során.

A plázákban leginkább ruhára és cipőre, élelmiszerre, valamint tisztítószerekre és szolgáltatásra, például mozijegyre vagy edzőtermi bérletre váltják be a kedvezményre jogosító utalványokat. Egy kuponos vásárlással a kitöltők harmada (33 százalék) 5000 – 10 ezer forint közötti összeget takarít meg, minden negyedik nyilatkozó (24 százalék) pedig 10 ezer forintnál is többet spóról.

A spórolásért bármit? (Fotó: Etele Pláza)
A spórolásért bármit? (Fotó: Etele Pláza)

A vevők harmada (30 százalék) bármikor sorban állna az üzletekben azért, hogy a kuponakció keretében kedvezménnyel vásároljon, míg a látogatók fele (49 százalék) csak akkor várakozna, ha elég nagy az árengedmény. Minden tizedik (13 százalék) válaszadó kizárólag abban az esetben szánná rá magát az álldogálásra, ha egy régen vágyott termékre vonatkozik az akció.

Az idő pénz

A plázázók fele (49 százalék) általában 2-3 órát tölt kuponos vásárlással, míg harmaduk (31 százalék) célirányosan, 1 órán belül szerzi be a kiszemelt termékeket, tízből egy megkérdezett (11 százalék) viszont akár 4-5 órát sem sajnál a nézelődésre. Ilyenkor a legtöbben (37 százalék) 2-3 kilométert sétálnak a bevásárlóközpontban, de a válaszadók közel harmada (28 százalék) 3-5km közötti távot is megtesz az akciók kedvéért, sőt van, aki még ennél is többet (3 százalék).

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo