Hajmeresztő, mire képesek a magyar vásárlók az akciókért

Általában 2-3 órát töltenek el a vevők a bevásárlóközpontokban a kuponos akciók kedvéért, és akár sorba is állnak az üzletekben, ha elég nagy az árengedmény a kiszemelt termékre – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A látogatók leginkább ruhára és cipőre, élelmiszerre, valamint tisztítószerekre váltják be a kedvezményes utalványokat. A vevők között sokan vannak, akik 3-5 kilométert is legyalogolnak egy kuponos bevásárlás során.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Közel 500 válaszadó osztotta meg kuponos vásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében az Etele Kuponnapok apropóján. A megkérdezettek kétharmada (62 százalék) legalább havonta egyszer igénybe veszi a kuponokat, sőt minden harmadik (29 százalék) vevő hetente felhasználja ezeket bevásárlásai során.

A plázákban leginkább ruhára és cipőre, élelmiszerre, valamint tisztítószerekre és szolgáltatásra, például mozijegyre vagy edzőtermi bérletre váltják be a kedvezményre jogosító utalványokat. Egy kuponos vásárlással a kitöltők harmada (33 százalék) 5000 – 10 ezer forint közötti összeget takarít meg, minden negyedik nyilatkozó (24 százalék) pedig 10 ezer forintnál is többet spóról.

A spórolásért bármit? (Fotó: Etele Pláza)
A spórolásért bármit? (Fotó: Etele Pláza)

A vevők harmada (30 százalék) bármikor sorban állna az üzletekben azért, hogy a kuponakció keretében kedvezménnyel vásároljon, míg a látogatók fele (49 százalék) csak akkor várakozna, ha elég nagy az árengedmény. Minden tizedik (13 százalék) válaszadó kizárólag abban az esetben szánná rá magát az álldogálásra, ha egy régen vágyott termékre vonatkozik az akció.

Az idő pénz

A plázázók fele (49 százalék) általában 2-3 órát tölt kuponos vásárlással, míg harmaduk (31 százalék) célirányosan, 1 órán belül szerzi be a kiszemelt termékeket, tízből egy megkérdezett (11 százalék) viszont akár 4-5 órát sem sajnál a nézelődésre. Ilyenkor a legtöbben (37 százalék) 2-3 kilométert sétálnak a bevásárlóközpontban, de a válaszadók közel harmada (28 százalék) 3-5km közötti távot is megtesz az akciók kedvéért, sőt van, aki még ennél is többet (3 százalék).

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo