Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.

Bár havi összehasonlításban stagnáltak az élelmiszerárak a Privátbankár.hu friss Árkosár-felmérése szerint, tavaly augusztushoz képest igen jelentős áremelkedést mért a portál: mindhárom vizsgált hazai hipermarketben kétszámjegyű áremelést tapasztaltak. A 11,8 százalékos átlagos éves áremelkedés azt jelenti, hogy 2318 forinttal többe kerül most a nagybevásárlás a hipermarketekben, mint egy évvel ezelőtt.

(Fotó: Pexels.com)

Éves összehasonlításban csak a banánnál, a krumplinál és a chipsnél mértek 10 százalékot meghaladó árcsökkentést, rengeteg terméknél viszont 10 százalékot meghaladó áremelést találtak tavaly augusztushoz képest.

Az áremelkedést az alma vezeti: most már 133 százalékkal többe kerül, mint egy évvel ezelőtt, ráadásul a kínálat is erősen beszűkült. A gyümölcs átlagára már 700 forint körül jár kilónként.
30 százalékot meghaladó éves áremelkedést mértek a tojásnál, 20 százalék körülit a kávénál, párizsinál, a cukornál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. Mindemellett több mint 10 százalékkal drágább idén az ásványvíz, a kóla, egyes tömény szeszesitalok, a margarin, a sajt, az étolaj, a tea és a kávé is, mint tavaly.
A 30 vizsgált termék felénél mértek legalább 10 százalékos éves áremelkedést.

A felmérés részletes eredményei itt olvashatóak >>

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo