Bolti körkép: hogy készültek a karácsonyra a magyarok a koronavírus árnyékában?

Koronavírus és kijárási korlátozások ide vagy oda, az ünnepi időszak mindig is a boltok csúcsidőszakjai közé tartozott. Legújabb körképünkben a hazai áruházláncokat kérdeztük.

Aldi

Az Aldi válaszában kiemelte, hogy tudatosan készültek arra, hogy még többen főznek otthon. Az áruházlánc a koronavírus-járvány mellett is az elmúlt években tapasztalt forgalommal számolt, így felkészültek arra, hogy a vevők a szokott módokon fogják beszerezni az ünnepi fogásokhoz, süteményekhez elengedhetetlen minőségi alapanyagokat, ajándékokat, dekorációs termékeket. A vállalat a korábbi évekhez hasonlóan ebben az évben is idejében felkészült a karácsonyi forgalomra, így mind a szükséges magasabb számú logisztikai és áruházi személyzet, mind pedig a termékválaszték és mennyiség rendelkezésre áll az ünnepi időszakra.

Szükségtelen a felhalmozás

Az Aldi továbbra is szükségtelennek tartja a lakosság részéről a felhalmozó vásárlásokat, mivel minden termékből folyamatos az ellátás. A cég tapasztalatai szerint a COVID járvány első hulláma megváltoztatta a vásárlási szokásokat, a vásárlók ritkábban keresték fel az üzleteket, viszont többet költöttek, hiszen sokan mások számára is elvégezték az élelmiszerek és non-food termékek beszerzését, így a tranzakciószám csökkent, a kosárérték pedig nőtt. Ez a tendencia a járványügyi helyzet második hullámában is tapasztalható, az ünnepektől függetlenül igyekeznek a vásárlók ritkábban, de nagyobb értékben vásárolni.

Azzal kapcsolatban, hogy tervezik-e az önkiszolgáló kasszák bevezetését a vállalat megkeresésünkre azt közölte, hogy „az Aldi a diszkont filozófia kialakítójaként egyszerű és kényelmes bevásárlást tesz lehetővé előreválogatott szortimentjével. Ehhez a módszerhez hozzátartozik az is, hogy a kasszáknál dolgozók gyorsan és hatékonyan végzik munkájukat.” Mint írják, ennek ellenére is figyelemmel kísérik az igényeket és lehetőségeket, és nemzetközi szinten is több megoldást tesztelnek a fizetés további gyorsítására.

Lidl

A Lidl szintén kiemelt figyelmet fordított az ünnepi időszakra, hiszen ez az év egyik legforgalmasabb periódusa. A forgalomnövekedés már november elején elkezdődött. A vállalat az elmúlt évek tapasztalatai alapján készül az ünnepi bevásárlásra, a forgalmi mutatókat figyelembe véve elmondható, hogy a decemberi hónap minden évben az év legerősebb hónapja. A Lidl idén decemberben is magasabb forgalomra számít a tavalyi év azonos időszakához képest, hiszen már 186 áruházuk nyílt Magyarországon.

A vásárlók elsősorban az ünnepekhez kapcsolódó termékeket keresték, így az áruházlánc már november közepétől egészen az ünnepekig különböző tematikájú termékkínálattal készült a karácsonyi időszakra. Az ünnepek előtti napokban jellemzően megnő a karácsonyi sütés-főzéshez szükséges elengedhetetlen alapanyagok iránti érdeklődés. Több fogy a zöldségekből, gyümölcsökből is, főként a citrusfélék keresettek a vásárlók körében.

Így hatottak az intézkedések a forgalomra

Az idősek védelmében hozott vásárlási időkorlátozások bevezetése, valamint a korábbi esti zárás átalakította a bevásárlások és így a forgalom alakulását – fogalmaz válaszában a Lidl. A vásárlók közvetlenül az idősávok előtt és után, valamint 19:00 óra előtt intézték napi bevásárlásaikat, így a nagyobb forgalmak lebonyolítása is ezekre az időszakokra rendeződött át. Az áruházakban dolgozók felkészültek az ezekben az időszakokban érzékelhető megnövekedett forgalomra, szükség esetén akár bővített munkavállalói létszámmal és maximális kasszaszolgáltatással állnak a vásárlók rendelkezésére a várakozási idő minimalizálásának érdekében.

Az önkiszolgáló kasszák bevezetésének lehetőségével kapcsolatban a Lidl azt közölte, hogy folyamatosan fejlesztenek, és céljük a vásárlás megkönnyítése, ezért vizsgálják az önkiszolgáló gyorskassza-rendszer kialakításának és bevezetésének lehetőségét.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo