Aldi
Az Aldi válaszában kiemelte, hogy tudatosan készültek arra, hogy még többen főznek otthon. Az áruházlánc a koronavírus-járvány mellett is az elmúlt években tapasztalt forgalommal számolt, így felkészültek arra, hogy a vevők a szokott módokon fogják beszerezni az ünnepi fogásokhoz, süteményekhez elengedhetetlen minőségi alapanyagokat, ajándékokat, dekorációs termékeket. A vállalat a korábbi évekhez hasonlóan ebben az évben is idejében felkészült a karácsonyi forgalomra, így mind a szükséges magasabb számú logisztikai és áruházi személyzet, mind pedig a termékválaszték és mennyiség rendelkezésre áll az ünnepi időszakra.Szükségtelen a felhalmozás
Az Aldi továbbra is szükségtelennek tartja a lakosság részéről a felhalmozó vásárlásokat, mivel minden termékből folyamatos az ellátás. A cég tapasztalatai szerint a COVID járvány első hulláma megváltoztatta a vásárlási szokásokat, a vásárlók ritkábban keresték fel az üzleteket, viszont többet költöttek, hiszen sokan mások számára is elvégezték az élelmiszerek és non-food termékek beszerzését, így a tranzakciószám csökkent, a kosárérték pedig nőtt. Ez a tendencia a járványügyi helyzet második hullámában is tapasztalható, az ünnepektől függetlenül igyekeznek a vásárlók ritkábban, de nagyobb értékben vásárolni.
Azzal kapcsolatban, hogy tervezik-e az önkiszolgáló kasszák bevezetését a vállalat megkeresésünkre azt közölte, hogy „az Aldi a diszkont filozófia kialakítójaként egyszerű és kényelmes bevásárlást tesz lehetővé előreválogatott szortimentjével. Ehhez a módszerhez hozzátartozik az is, hogy a kasszáknál dolgozók gyorsan és hatékonyan végzik munkájukat.” Mint írják, ennek ellenére is figyelemmel kísérik az igényeket és lehetőségeket, és nemzetközi szinten is több megoldást tesztelnek a fizetés további gyorsítására.
Lidl
A Lidl szintén kiemelt figyelmet fordított az ünnepi időszakra, hiszen ez az év egyik legforgalmasabb periódusa. A forgalomnövekedés már november elején elkezdődött. A vállalat az elmúlt évek tapasztalatai alapján készül az ünnepi bevásárlásra, a forgalmi mutatókat figyelembe véve elmondható, hogy a decemberi hónap minden évben az év legerősebb hónapja. A Lidl idén decemberben is magasabb forgalomra számít a tavalyi év azonos időszakához képest, hiszen már 186 áruházuk nyílt Magyarországon.A vásárlók elsősorban az ünnepekhez kapcsolódó termékeket keresték, így az áruházlánc már november közepétől egészen az ünnepekig különböző tematikájú termékkínálattal készült a karácsonyi időszakra. Az ünnepek előtti napokban jellemzően megnő a karácsonyi sütés-főzéshez szükséges elengedhetetlen alapanyagok iránti érdeklődés. Több fogy a zöldségekből, gyümölcsökből is, főként a citrusfélék keresettek a vásárlók körében.
Így hatottak az intézkedések a forgalomra
Az idősek védelmében hozott vásárlási időkorlátozások bevezetése, valamint a korábbi esti zárás átalakította a bevásárlások és így a forgalom alakulását – fogalmaz válaszában a Lidl. A vásárlók közvetlenül az idősávok előtt és után, valamint 19:00 óra előtt intézték napi bevásárlásaikat, így a nagyobb forgalmak lebonyolítása is ezekre az időszakokra rendeződött át. Az áruházakban dolgozók felkészültek az ezekben az időszakokban érzékelhető megnövekedett forgalomra, szükség esetén akár bővített munkavállalói létszámmal és maximális kasszaszolgáltatással állnak a vásárlók rendelkezésére a várakozási idő minimalizálásának érdekében.
Az önkiszolgáló kasszák bevezetésének lehetőségével kapcsolatban a Lidl azt közölte, hogy folyamatosan fejlesztenek, és céljük a vásárlás megkönnyítése, ezért vizsgálják az önkiszolgáló gyorskassza-rendszer kialakításának és bevezetésének lehetőségét.