A nők az ablakpucolást, a férfiak a kukázást utálják

Legújabb kutatásában különböző takarítási szokásainkat és a házimunkához fűződő érzelmeinket vizsgálta az ország legnagyobb online takarítószolgálata, a Rendi.hu. Mit utál takarítani a nő, és mit a férfi? Milyen házimunkára veszi rá magát a legkönnyebben a két nem?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A takarítás kötelező rosszként él az emberek fejében, amit egyszerűen csak muszáj megtenni. Rohanó világunkban pedig egyre nehezebben vesszük rá magunkat ezeknek a köröknek a lefutására. A kuka ürítése például örök mumusként él a köztudatban, de szagosan kellemetlen következményei miatt tudjuk, a tevékenység kikerülhetetlen.

Kép: Pixabay

Arra a kérdésre, hogy mi az a takarítási tevékenység, amit a leginkább igényelnek, és amire a leginkább hajlandók rávenni magukat, a férfiak (62 százalék) és a nők (60 százalék) egyaránt a szemét kivitelét jelölték meg. És hogy mit utálunk csinálni? Erre a kérdésre a felmérésben részt vevő férfiak 68 százaléka szintén a szemét kivitelét jelölte meg. A nőknél a dobogós helyen az ablaktisztítás (44 százalék), a vasalás (40 százalék) és a portörlés (32 százalék) végzett.

A kérdőív azt is vizsgálta, hogy ha takarításról van szó, akkor mi az a tevékenység, amit az emberek a legszívesebben elvégeznek. Időigényessége ellenére a nők 58 százaléka állította, hogy nem bánja, ha neki kell állnia kitakarítani a kádat és/vagy zuhanyfülkét, a férfiak viszont szívesen elmosogatnak (55 százalék) vagy kiporszívóznak (43 százalék).

Lefaraghatunk a fűtésszámlából
Indul a fűtésszezon, visszafordíthatatlanul megkezdődik a rezsiköltségek téli időszámítása, ami a nyári időszakhoz képest havonta több tízezres plusz kiadást is jelenthet a családoknak. A Fundamenta által fiatal felnőttek körében végzett reprezentatív kutatás szerint átlagosan 23 ezer forint felett költenek ilyenkor fűtésre. A költségeket a többség nyílászárócserével vagy hőszigeteléssel csökkentené.
A felmérés arra is kereste a választ, hogy a párjával egy háztartásban élők mennyire elégedettek élettársuk takarítási szokásaival. A férfiak 50 százaléka pozitívan vélekedett párja igényességéről és szorgalmáról, és minden negyedik azt is beismerte, hogy szerinte párja jobban takarít, mint ő – azonban ezt a nők mindössze 8 százaléka gondolja így.

Árulkodó eredmény, hogy a nők több mint fele (58 százalék) viszont nincs megelégedve párja házimunkájával. Az is lehet, hogy nincs türelmük kivárni, amíg a férfiak elkezdik a takarítást, ugyanis abból a kérdésből, hogy mi a leghosszabb idő, amit takarítás nélkül töltöttek, az is kiderült, hogy a nők 40 százaléka pár napnál tovább nem bírja, a férfiak 24 százaléka viszont akár több mint egy hónapig is képes halogatni ezeket a teendőket.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo