A nők az ablakpucolást, a férfiak a kukázást utálják

Legújabb kutatásában különböző takarítási szokásainkat és a házimunkához fűződő érzelmeinket vizsgálta az ország legnagyobb online takarítószolgálata, a Rendi.hu. Mit utál takarítani a nő, és mit a férfi? Milyen házimunkára veszi rá magát a legkönnyebben a két nem?

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A takarítás kötelező rosszként él az emberek fejében, amit egyszerűen csak muszáj megtenni. Rohanó világunkban pedig egyre nehezebben vesszük rá magunkat ezeknek a köröknek a lefutására. A kuka ürítése például örök mumusként él a köztudatban, de szagosan kellemetlen következményei miatt tudjuk, a tevékenység kikerülhetetlen.

Kép: Pixabay

Arra a kérdésre, hogy mi az a takarítási tevékenység, amit a leginkább igényelnek, és amire a leginkább hajlandók rávenni magukat, a férfiak (62 százalék) és a nők (60 százalék) egyaránt a szemét kivitelét jelölték meg. És hogy mit utálunk csinálni? Erre a kérdésre a felmérésben részt vevő férfiak 68 százaléka szintén a szemét kivitelét jelölte meg. A nőknél a dobogós helyen az ablaktisztítás (44 százalék), a vasalás (40 százalék) és a portörlés (32 százalék) végzett.

A kérdőív azt is vizsgálta, hogy ha takarításról van szó, akkor mi az a tevékenység, amit az emberek a legszívesebben elvégeznek. Időigényessége ellenére a nők 58 százaléka állította, hogy nem bánja, ha neki kell állnia kitakarítani a kádat és/vagy zuhanyfülkét, a férfiak viszont szívesen elmosogatnak (55 százalék) vagy kiporszívóznak (43 százalék).

Lefaraghatunk a fűtésszámlából
Indul a fűtésszezon, visszafordíthatatlanul megkezdődik a rezsiköltségek téli időszámítása, ami a nyári időszakhoz képest havonta több tízezres plusz kiadást is jelenthet a családoknak. A Fundamenta által fiatal felnőttek körében végzett reprezentatív kutatás szerint átlagosan 23 ezer forint felett költenek ilyenkor fűtésre. A költségeket a többség nyílászárócserével vagy hőszigeteléssel csökkentené.
A felmérés arra is kereste a választ, hogy a párjával egy háztartásban élők mennyire elégedettek élettársuk takarítási szokásaival. A férfiak 50 százaléka pozitívan vélekedett párja igényességéről és szorgalmáról, és minden negyedik azt is beismerte, hogy szerinte párja jobban takarít, mint ő – azonban ezt a nők mindössze 8 százaléka gondolja így.

Árulkodó eredmény, hogy a nők több mint fele (58 százalék) viszont nincs megelégedve párja házimunkájával. Az is lehet, hogy nincs türelmük kivárni, amíg a férfiak elkezdik a takarítást, ugyanis abból a kérdésből, hogy mi a leghosszabb idő, amit takarítás nélkül töltöttek, az is kiderült, hogy a nők 40 százaléka pár napnál tovább nem bírja, a férfiak 24 százaléka viszont akár több mint egy hónapig is képes halogatni ezeket a teendőket.

Véleményvezér

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.
A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában

A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában 

Egy ország gazdasági teljesítménye és a szegénység között ugyan szigorú az összefüggés, mégis vannak apróbb különbségek.
A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag

A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag 

Rendkívül falánkok a magyar agrárbárók.
Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.
Croissant mindössze 2 ezer 500 forintért

Croissant mindössze 2 ezer 500 forintért 

Régen a lángos egy olcsó népi eledel volt, ma már egy másik kategória, ahogy sok egyéb élelmiszer is.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo