Erre figyeljen, ha a német piacra törekszik

Hol vannak lehetőségek az új vállalatok számára a világ negyedik legnagyobb gazdaságában? Külföldi célpiacokat bemutató sorozatában a Kosárérték Magazin a német üzleti kultúrát mutatja be. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2017-es évet 2,51%-os GDP növekedéssel, 1,72%-os inflációval és 5,7%-os munkanélküliségi rátával záró Németország vonzó célpont az e-kereskedők számára. A lakóira jellemző kivételes mérnöki adottságokon és a pontosságon kívül mit érdemes tudni Európa legnagyobb fogyasztói piacáról? Mint mindig, az üzleti kultúra és a gazdasági környezet megértése elengedhetetlen a sikerhez. A fontos tudnivalókról ír a Kosárérték Magazin.

Kép:PP

Szakszerű tervezés

A német kultúra díjazza az előre gondolkodást, valamint azt, ha valaki tudja, hogy pontosan mi és mikor történik, főként az üzleti kérdésekben. A németek rendkívül alaposak: a projekteket minden szempontból részletesen megvizsgálják, és számukra a struktúra határozza meg a munkát. Úgy vélik, hogy ha mindennek és mindenkinek megvan a pontos helye, azzal elősegítik a struktúra és a rend fenntartását. Az üzleti kultúrában ez elsősorban az előírt szabályok betartásában figyelhető meg, sokszor a rugalmasság és spontaneitás kárára.

A kereskedelmi ügyekben bekövetkezett hirtelen változásokat – még ha ezek jobb eredményeket hoznak is – nem szívesen fogadják. Az üzletet rendkívül komolyan veszik: a humort általában nem értékelik egy tipikus német vállalatnál, és a dicséret sem általános dolog.

Az idő mindenek felett

A németek akkor érzik magukat a legkomfortosabban, ha világukat és feladataikat irányítható egységekre oszthatják fel. Tehát az időt is gondosan kezelik. A határidőket, ütemterveket és napirendeket tisztelni kell. A vonatok percre pontosan érkeznek és indulnak, a projekteket alaposan beütemezik és részletesen kidolgozzák szervezeti diagramokat. Ne érkezzünk késve az időpontunkra vagy találkozónkra, mivel már egy pár perces késés is rendkívül sértő lehet. Akkor is, ha csak egy kicsit késünk, telefonáljunk, és tisztázzuk a késés okát.

Oszd meg és uralkodj

A munkát és a magánéletet szigorúan különválasztják, és mélyen egyetértenek azzal a kifejezéssel, hogy „mindennek megvan a maga helye és ideje”.

Az üzleti etikett rendkívül fontos. Németország erősen individualista és megkövetelik a másikkal szemben tanúsított tiszteletet. Az etikátlan viselkedés nagymértékben csökkenti az összes jövőbeli tárgyalások lehetőségét.

A tisztségek, rangok és címek kiemelt fontosságúak a német kultúrában. Igyekeznünk kell tehát mindig mindenkit a pontos

A német autógyártás miatt aggódnak a befektetők
A vártnál nagyobb mértékben, kétéves mélypontra romlott a befektetői hangulat az euróövezetben az amerikai kereskedelempolitikát és a német autógyártás jövőjét övező aggodalmak hatására.
tisztségei és címei felsorolásával megszólítani, függetlenül attól, hogy ez egy külföldi szemlélő számára sokszor hosszadalmasnak tűnhet. Ez a szabály a levelezésben is érvényes. A keresztnevet csak a családtagok és barátok használhatják. Az üzleti kommunikációban fontos, hogy német kollégánkra a megfelelő megszólítással (Herr az urak és Frau a hölgyek esetében), illetve a vezetéknévvel utaljunk, egészen addig, míg személyes kapcsolatot nem építettünk ki. Ne használjuk a keresztnevet, amíg nem vagyunk baráti kapcsolatban. Ha valakit további címekkel mutatnak be, például Dr., akkor ezt is használjuk.

A társadalmi és kulturális háttér ismerete mellett a gazdasági környezet is rendkívül fontos. Az alábbi letölthető anyagban összefoglaltuk, hogy mit érdemes tudni a világ negyedik legnagyobb gazdaságáról, ha sikeresen szeretnénk megvetni a lábunkat a német piacon.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo