"Szeretem a főnököm"

A magyarok boldogságérzete elmarad az európai átlagtól, sőt, csak a csehek boldogságérzete alacsonyabb a magyarokénál. A legboldogabbak a finnek, a dánok, a norvégok és a svájciak - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A boldogságérzet európai átlagos mutatója 6,2. Az élen álló finnek indexe 7,3, míg a cseheké csak 5,4, a magyaroké és a portugáloké pedig egyaránt 5,6 volt - derül ki a világ 51 országában, összesen 28 ezer 150, köztük 500 magyar internetező megkérdezésével készült online felmérésből, amely a fogyasztók boldogságérzetét és elégedettségét vizsgálta.

Az adatok szerint a magyarok emberi kapcsolataikkal a legelégedettebbek. Sorrendben a gyerekeikkel, szüleikkel, házastársaikkal, barátaikkal és munkatársaikkal, ami nagyjából egyezik a felmérésben résztvevő többi ország átlagával. Eltérés található viszont a nemek szerint: a magyar nők elégedettebbek emberi kapcsolataikkal, mint a férfiak. Különösen nagy a különbség a gyerekekkel való kapcsolat pozitív megítélésében a nők javára - írta a piackutató cég.

Az információkhoz való hozzáférésükkel Európában - a franciákkal együtt - a magyarok a legkevésbé elégedettek. Munkahelyi főnökükkel azonban a nemzetközi átlag felett elégedettek a magyarok. Érdekes, hogy a férfiak átlagosan kedvezőbben ítélik meg a helyzetet, mint a nők.

A szexuális életükkel is az európai átlagot meghaladó mértékben elégedettek a magyarok, szembetűnő, hogy a nők véleménye pozitívabb ezen a téren.

Csalódás az életben

A felmérés szerint a magyarok kirívóan elégedetlenek a kormánnyal, az ország gazdasági körülményeivel, valamint saját személyes pénzügyi helyzetükkel. Mindhárom tényezőnél Magyarországon a legalacsonyabb az európai országok között az elégedettségi mutató.

Arra a kérdésre, hogy mennyire sikerült elérniük azt, amit az életben akartak, az európaiak közül a magyarok adták a legnegatívabb választ. Magasabb mutatókkal a franciák, csehek, britek és görögök állnak. Legjobban a dánoknak, valamint a norvégoknak, a finneknek, a litvánoknak és a hollandoknak jöttek be életükről alkotott elképzeléseik.

A pénz tényleg nem boldogít

A Nielsen elemezte az anyagi helyzet és a boldogságérzet összefüggéseit is, és arra jutott, hogy az anyagi jólét nem feltétlenül teszi boldoggá az embereket. Az egy főre jutó magas vásárlóerejű országok közül Svájcban, Kanadában és Új-Zélandon magas a boldogságérzet mutatója. Viszont alacsonyabb többek között Norvégiában, az Egyesült Államokban, Hollandiában, Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Belgiumban, Franciaországban vagy Spanyolországban.

Azokban az országokban is eltérő a boldogságérzet indexe, ahol az átlagnál alacsonyabb az egy főre jutó vásárlóerő. Viszonylag szegény és viszonylag boldog országok Európán kívül találhatók, főleg Latin-Amerikában és Ázsiában. Ilyen például India, Indonézia vagy Thaiföld, illetve Argentína, Brazília és Mexikó.

Magyarország abba a csoportba tartozik, ahol alacsony az egy főre jutó vásárlóerő is és a boldogságérzet mutatója is. Ugyanez jellemző a lengyelekre, a balti országok lakóira, a portugálokra, az oroszokra és a törökökre - közölte a Nielsen.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo