A gyengülő márkahűség a kínai autóiparnak kedvez

Gyengül a márkahűség ahogy a kínai autók fokozatosan egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból. Emellett egyre többen vennének autót online, és egyre inkább tisztán elektromost, derül ki a Boston Consulting Group (BCG) új, a NielsenIQ-GfK-val közösen készített felméréséből.

A felmérés szerint a jelenleg plug-in modelleket használóknak kicsivel több mint fele maradna ennél a technológiánál, de 28 százalékuk tisztán elektromos autóra váltana és 11 százalékuk térne vissza a benzin/dízel világába.

A nem tölthető hibridek tulajdonosainak 51 százaléka maradna a technológiánál – 20 százalékuk elektromosra, 18 százalékuk plug-in-re, 10 százalékuk pedig hagyományos belsőégésű modellre váltana.

A hagyományos autókat használók 55 százaléka nem akar technológiát váltani, 15-15-15 százalékuk váltana a tisztán elektromos, plug-in, vagy nem tölthető hibridekre.

Az önvezetés megosztó

Az elemzés kitért arra is, hogy hogyan vélekednek az önvezető funkcióról az autósok. Az önvezetést már megtapasztalók 79 százaléka hasznosnak tartja ezeket a funkciókat – míg a fejlett önvezető funkciókat még nem használó autósoknak csak a 49 százaléka érzi ezeket hasznosnak. Az önvezető funkciók hasznosságában kételkedők között a két legtöbbet említett ellenérv a „szeretek vezetni”, illetve a „nem bízom a technológiában”.

Autót online?

A márkakereskedések továbbra is jelentős szerepet játszanak az autókereskedelemben, de a digitális szokások átalakítják a vásárlási folyamatot. A 18–30 évesek 44 százaléka látatlanban is vásárolna autót, és egyre inkább elvárássá válik a vezeték nélküli szoftverfrissítés, ahogy a zökkenőmentes alkalmazásintegráció iránti igény is. Ahogy a fogyasztói prioritások változnak, a következő öt év arra fogja kényszeríteni az autógyártókat, hogy újragondolják, hogyan értékesítenek abban a korszakban, amelyben a siker feltétele az átláthatóság, az érték és a zökkenőmentes digitális élmény.

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo