A felmérés szerint a jelenleg plug-in modelleket használóknak kicsivel több mint fele maradna ennél a technológiánál, de 28 százalékuk tisztán elektromos autóra váltana és 11 százalékuk térne vissza a benzin/dízel világába.
A nem tölthető hibridek tulajdonosainak 51 százaléka maradna a technológiánál – 20 százalékuk elektromosra, 18 százalékuk plug-in-re, 10 százalékuk pedig hagyományos belsőégésű modellre váltana.
A hagyományos autókat használók 55 százaléka nem akar technológiát váltani, 15-15-15 százalékuk váltana a tisztán elektromos, plug-in, vagy nem tölthető hibridekre.
Az önvezetés megosztó
Az elemzés kitért arra is, hogy hogyan vélekednek az önvezető funkcióról az autósok. Az önvezetést már megtapasztalók 79 százaléka hasznosnak tartja ezeket a funkciókat – míg a fejlett önvezető funkciókat még nem használó autósoknak csak a 49 százaléka érzi ezeket hasznosnak. Az önvezető funkciók hasznosságában kételkedők között a két legtöbbet említett ellenérv a „szeretek vezetni”, illetve a „nem bízom a technológiában”.
Autót online?
A márkakereskedések továbbra is jelentős szerepet játszanak az autókereskedelemben, de a digitális szokások átalakítják a vásárlási folyamatot. A 18–30 évesek 44 százaléka látatlanban is vásárolna autót, és egyre inkább elvárássá válik a vezeték nélküli szoftverfrissítés, ahogy a zökkenőmentes alkalmazásintegráció iránti igény is. Ahogy a fogyasztói prioritások változnak, a következő öt év arra fogja kényszeríteni az autógyártókat, hogy újragondolják, hogyan értékesítenek abban a korszakban, amelyben a siker feltétele az átláthatóság, az érték és a zökkenőmentes digitális élmény.