A gyengülő márkahűség a kínai autóiparnak kedvez

Gyengül a márkahűség ahogy a kínai autók fokozatosan egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból. Emellett egyre többen vennének autót online, és egyre inkább tisztán elektromost, derül ki a Boston Consulting Group (BCG) új, a NielsenIQ-GfK-val közösen készített felméréséből.

Hajtáslánc és elutasítás

A felmérés szerint az autósok zöme maradna annál a „motortípusnál”, amit ma is használ. Így például a belsőégésű motorral hajtott járművet vezetők többsége – és ők vannak a legtöbben, mivel a belsőégésű motorral hajtott járművek globális piaci részesedése 65 százalék – azt mondta, hogy a jövőben is egy ugyanilyen hajtásláncú járművet választana.

Hasonlóképpen, a tisztán elektromos járművek (BEV) vezetőinek 71 százaléka azt tervezi, hogy következő autója BEV lesz – bár ennek ellenére az elektromos hajtást a fogyasztók jelentős része továbbra is elutasítja. Európában 24 százalék, az USA-ban 28 százalék mondja, hogy soha nem váltana BEV-re. A „soha BEV” csoport túlnyomórészt idősebb, így például az Egyesült Államokban a 61 év feletti válaszadók 39 százaléka zárkózik az elektromos hajtástól, szemben a 18–30 évesek 10 százalékával.

A BCG és a NielsenIQ-GfK elemzése úgy kalkulál, hogy az új autók értékesítésén belül a tisztán elektromosok piaci részesedése Európában idén 16 százalékra nő a 2024-es 14 százalékról, az USA-ban 8 százalékról 7 százalékra csökken, Kínában pedig 26 százalékról 30 százalékra emelkedik.

A felmérés a magyar piacra nem terjedt ki, de piaci várakozások szerint Magyarországon a tisztán BEV értékesítés piaci része 2025-ben elérheti a 14 százalékot. Magyarországon 2024-ben összesen 121,6 ezer új személyautót értékesítettek, ezen belül a Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint 2024-ben 8565 villanyautó állt forgalomba a 2023-as 2768 darab után.

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo