Az ütemtervnek megfelelően, az év végén tervezik megkezdni a gyártást, hamarosan Európában gyártanak autókat Európa számára. A szegedi gyár tervezett kapacitása sem változott: 300 ezer darabos éves csúcskapacitással számolnak. Emellett jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésén dolgoznak, hogy tovább erősítsék a helyi ellátási láncukat.
Fotó: Depositphotos
A Reutersnek nyilatkozó forrás szerint Kína első számú autógyártója a vártnál korábban kezdi meg az autógyártást egy új, Törökországban épülő üzemében, ahol az alacsonyabb munkaerőköltségek vannak, és jelentősen meghaladja majd a bejelentett termelési terveit.
Sajtóhírekre reagálva Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója kedden az MTI-nek küldött közleményében közölte: az első európai autógyárát Szegeden építő BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit.
A kínai társaság 2023 decemberében – 224 tárgyalási forduló után – döntött úgy, hogy Magyarországon építi fel első európai autógyárát. A 300 hektáros szegedi területen 2024-ben kezdődött az építkezés. A beruházásnak köszönhetően több ezer magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, és a BYD jelenlétéből helyi beszállítók is profitálnak.
A BYD Magyarország melletti elkötelezettségét az is mutatja, hogy Hollandiából Budapestre telepítik európai üzleti központjukat – ami marketingszakemberektől hr-specialistákon át adatelemzőkig legalább kétezer magasan képzett embernek biztosít karrierlehetőséget a fővárosban –, és elindítanak két nagyszabású, együttvéve mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot hazai egyetemekkel együttműködésben.