Hogyan segít a CRM az értékesítésben?

Az értékesítőknek kiemelten fontos szerepe van egy vállalkozás életében, hiszen az ő feladatuk meggyőzni a potenciális vásárlókat arról, hogy valóban az adott cég termékeire van szükségük. Így az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. De mit segíthet ebben a CRM rendszer? Szakértőnk elmondja!

a hatékony és eredményes munkavégzéshez rengeteg adatot, elérhetőséget kell kezelni és fejben kell tartani, hogy melyik érdeklődővel mit sikerült eddig megbeszélni. Ha nincs egy adatbázis, amiben mindenki naprakészen vezeti az ügyféladatokat, még annak az értékesítőnek is nehéz követni a megbeszélteket, aki az érdeklődőért felel. Ha pedig helyettesíteni kell egy kollégát, időigényes előkeresni a szükséges adatokat. (Hogy általában milyen előnyökkel jár a használata, arról itt olvashat.)

Egy jó CRM rendszer könnyebbé teszi a hétköznapokat, legyen szó a feladatok vezetéséről vagy statisztikák megtekintéséről. Ennek ellenére sokan gondolják úgy, hogy túl bonyolult és csak megnehezíti a munkájukat. Pedig a CRM nem csak egy rendszer, hanem látásmód is.

Az első és legfontosabb dolog egy CRM rendszer bevezetésekor az, hogy legyen egy jól átgondolt és felépített értékesítési folyamat, melynek lépéseit át lehet ültetni a rendszerbe. Ha ez megvan, mindig pontosan látni fogja ki hol áll éppen az értékesítési folyamatban és mi a következő lépés.

Kép:MiniCRM

De miben és hogyan segít egy CRM rendszer az értékesítő csapatnak?

1. Ne vesszen el a feladatokban

Nem lesznek elfelejtett érdeklődői, ha minden teendőjét CRM-ben vezeti. A teendőket akár hónapokra előre felveheti saját maga vagy egy kollégája számára, mert a rendszer jelezni fogja az éppen aktuális feladatot. A felvett teendőhöz csatolhat árajánlatot vagy szerződést is. Ha valamit elvégzett, írja le a részleteket és zárja le a feladatot. Így az bekerül az adott ügyfél adatlapján az előzmények közé, és bármikor visszakeresheti. Az ügyfélelőzményekből az is pontosan látszik, hogy egy ügyfél mit vásárolt korábban és/vagy milyen termék iránt érdeklődött, így egyszerűen ajánlhat neki további termékeket.

2. Nincs több elveszített telefonszám

Nem csak a feladatokat vezetheti az ügyfelek adatlapjain, hanem a releváns elérhetőségeket is. Így nem fordulhat elő többet az, hogy elkallódnak a papírfecnikre felírt telefonszámok, email címek. Ha nincs az irodában, akár okostelefonjáról is vehet fel új elérhetőségi adatokat, vagy kereshet a meglévők között.

Így lehet többet, többért eladni
Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez ad a szakértő három könnyen követhető tippet itt.
Ha minden értékesítő pontosan és naprakészen vezeti a teendőket és elérhetőségi adatokat, nem csak helyettesíteni lesz könnyű egy kollégát, de egy távozó munkatárs ügyfeleit is könnyebb lesz átvenni.

3. Automatizáljon bizonyos folyamatokat

Sok a kiadott árajánlat és nehéz őket követni? Gyakran küld emlékeztető üzeneteket egy-egy tárgyalás előtt? CRM rendszerrel automatizálhatja ezeket a folyamatokat. Például, állítson be automatikus emlékeztetőket saját maga vagy kollégája számára, hogy hívja fel az ügyfelet, ha nem válaszol az árajánlatra. Ezen kívül küldhet automatikus emlékeztetőket partnereinek a másnapi tárgyalásról, vagy fizetési emlékeztetőket ügyfeleinek.

4. Legyen tisztában a pontos számokkal

Egy jó CRM rendszer nem csak az adatok vezetésénél hasznos, hanem az eredmények ellenőrzésekor is. Értékesítőként folyamatosan nyomon követheti a riportokban saját teljesítményét, és megtudhatja, hogy min kellene változtatnia. Az értékesítő csapat vezetőjeként pedig láthatja a bevételt, valamint azt, hogy értékesítői milyen eredményesen dolgoznak.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo