1. Figyeljük a konkurenciát!
Rendszeres időközönként készítsünk versenytárs-elemzést, avagy írjuk össze, kik és milyen hasonló termékkel vannak ugyanazon a piacon, mint mi. Nézzük végig, hogyan hirdetik magukat, határozzuk meg, kiknek szólnak pontosan. Vegyük a fáradtságot és hasonlítsuk össze a saját termékünkkel. Írjuk össze a versenyelőnyeinket és a hátrányainkat is! Válasszunk ki legalább egy olyan versenyhátránynak számító tulajdonságot, amin a lehető legrövidebb időn belül változtatni tudunk és változtassunk! (Ugyanakkor, ha lehetőségünk van kommunikálni, akkor koncentráljunk arra, amiben egyértelműen kiemelkedünk a többiekhez képest!)
2. Kérdezzük a vevőinket!
Készítsünk kérdőívet, amelyben választ kérünk vevőinktől a következő kérdésekre: Miért vásárol nálunk? Mit hiányol a kínálatunkból és mi az, amivel kifejezetten elégedett? A feladat tehát adott: megtalálni a választ a kérdésre, miért minket választanak megrendelőink és miért mellettünk tegyék le voksukat potenciális vevőink, ne pedig a konkurenseinknél. Fontos, hogy konkrét előnyöket keressünk! Felejtsük el a minőség vagy a gyors szavakat! Használjuk inkább inkább a 24 órán belül, a minőség helyett az „egyedülálló 2-szeres védelem” kifejezéseket! A szavakon rengeteg múlik. Szakértőnk segítségével például 15 módszert is mutatunk, ahogy vonzóbbnak tűnhetnek az áraink - anélkül, hogy bármit is változtatnánk rajtuk.
A versenytárselemzésből készül összegzés és a kérdőívünkre kapott válaszok segítségével próbáljuk meg minél tökéletesebbre csiszolni a terméket. Akár minden alkalommal – negyedévente - újíthatunk a meglévő kínálaton, ha más nem, akkor a csomagoláson, kiszerelésen. Bármit is teszünk, ami a termék előnyére válik,a jó eséllyel látszani fog a megrendeléseken.
4. Jutalmazzuk a visszatérő megrendelőket!
Elég egy apró gesztus: lehet árengedmény, ajándék, de akár egy törzsvásárlói kártya. A lényeg, hogy érezze, megbecsüljük őt, vásárlása fontos számunkra. Ne próbáljunk meg rásózni minden termékünket, ami a kínálatunkban szerepel, mert ezzel akár el is űzhetjük. Egy jó felépített értékesítési lánccal viszont magunkhoz láncolhatjuk hosszabb időre is.(A tökéletes termékpaletta titkáról itt beszélnek szakértőink.)
5. Csináljunk tesztvásárlásokat!
Üljünk be a „vevőnk székébe” és próbáljuk ki, mi megvennénk-e a saját termékünket. (Ez a legjobb tesz a weboldalunk esetében is.) Próbáljunk meg kívülállóként nézni a termékre és kérjük meg a kollégánkat, győzzön meg arról, hogy ezt a terméket érdemes megvennünk. Igyekezzünk magunkhoz őszinték és objektívek lenni, majd kérjük meg barátainkat, ismerőseinket, hogy adjanak le tesztrendelést. A legtöbb információt a termékünkről, szolgáltatásunkról ezekből a tesztvásárlásokból kaphatjuk.