A jó hostess értékesítsen is

Egyre inkább az új marketingeszközökben, vagy pedig a régi eszközök újraértelmezésében hisznek a cégek. Ami a válság előtt működött, az ugyanis ma már nem elég hatékony az elvárásoknak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A vállalatok vezetői, marketingesei már nem bíznak a “hagyományos, megszokott” marketing eszközökben, hirdetésekben, és ügynökségeik felé az innovációt, új megközelítést támasztják legfőbb elvárásként – derül ki a Nexus Reklámügynökség 120 multi- és középvállalat bevonásával végzett átfogó, reprezentatív kutatásából.

Bár Magyarországon a 10 legerősebb hirdető reklámköltése meghaladja az 50 Milliárd Ft-ot, cégek mégis arról számolnak be, hogy elégedetlenek költéseik hatékonyságával. Folyamatosan kutatják azokat a megoldásokat, melyek segítségével célzottan tudják üzeneteiket eljuttatni a számukra releváns célközönséghez.

Bemutatunk öt költséghatékony értékesítői tippet!

Mindezt nem könnyű összeegyeztetni azzal az elvárásukkal, miszerint a költséghatékonyság és célzott elérés szintén elsőrendű kritérium a válság óta. Ezért a megszokott eszközöket is jól átgondoltan kell használni – és ezt a tanulságot a kkv-k is levonhatják.

Például a multik és kkv-k is előszeretettel alkalmaznak hostesseket a termékek bemutatására, lista-építésre, vagy akár új termék bevezetését célzó piackutatásra. Ezek a sokszor költséges és hosszadalmas folyamatok néha azonban vakvágányra futnak, mert nem érik el azokat az embereket, akiket a promóció később meg kíván célozni. Így akár egy teljesen rosszul célzott kampánnyal rukkolhatnak elő, ami nem csalogatja, sokkal inkább elriasztja az adott célközönséget. A befektetett idő és pénz nem csupán elvész, de nyereség helyett lemaradást is hozhat az éles konkurenciaharcban.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
"Ahhoz, hogy magas konverzióval elérjük ezt a célközönséget, A és B kategóriás irodaházakba speciális módon, innovatív eszközökkel érdemes promóciót kivinni. Újítás továbbá, hogy a hostessek már nem csupán dekoratívak, de pl. sales képzést is jó, ha biztosítunk számukra a hatékonyság elérése érdekében - hangsúlyozták az officepromo.hu szakemberei."

Fontos elvárás, hogy magas intenzitású kommunikációt folytassanak az érdeklődőkkel, oly módon, hogy merjenek kezdeményezni, és irányítani a beszélgetést. Ne akarjanak erőltetetten "eladni", mert az visszatetszést kelthet, de legyen bennük elég határozottság és kompetencia ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődést, és kezeljék a "tudatalatti vételi ellenállást".

Van egy aranyszabály, ami itt is érvényes: a hostessekkel kapcsolatos megváltozott piaci igényre gyorsan reagálók akár fél-egy éves előnyre is szert tehetnek ismertség és megnövekedett vásárlási szándék tekintetében versenytársaikhoz képest. A szakemberek véleménye szerint mind a nagy, mind pedig a kis-és középvállalatok ráéreztek ennek hatékonyságára, és a kiemelkedő ár-érték arányra. Az őszi- és karácsonyi szezon telítettsége miatt érdemes a helyünket mielőbb biztosítani ebben a szegmensben.

Ne csak szerezzük meg, hanem tartsuk is meg a vásárlót!
Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo