A vállalatok vezetői, marketingesei már nem bíznak a “hagyományos, megszokott” marketing eszközökben, hirdetésekben, és ügynökségeik felé az innovációt, új megközelítést támasztják legfőbb elvárásként – derül ki a Nexus Reklámügynökség 120 multi- és középvállalat bevonásával végzett átfogó, reprezentatív kutatásából.
Bár Magyarországon a 10 legerősebb hirdető reklámköltése meghaladja az 50 Milliárd Ft-ot, cégek mégis arról számolnak be, hogy elégedetlenek költéseik hatékonyságával. Folyamatosan kutatják azokat a megoldásokat, melyek segítségével célzottan tudják üzeneteiket eljuttatni a számukra releváns célközönséghez.
Bemutatunk öt költséghatékony értékesítői tippet!
Mindezt nem könnyű összeegyeztetni azzal az elvárásukkal, miszerint a költséghatékonyság és célzott elérés szintén elsőrendű kritérium a válság óta. Ezért a megszokott eszközöket is jól átgondoltan kell használni – és ezt a tanulságot a kkv-k is levonhatják.
Például a multik és kkv-k is előszeretettel alkalmaznak hostesseket a termékek bemutatására, lista-építésre, vagy akár új termék bevezetését célzó piackutatásra. Ezek a sokszor költséges és hosszadalmas folyamatok néha azonban vakvágányra futnak, mert nem érik el azokat az embereket, akiket a promóció később meg kíván célozni. Így akár egy teljesen rosszul célzott kampánnyal rukkolhatnak elő, ami nem csalogatja, sokkal inkább elriasztja az adott célközönséget. A befektetett idő és pénz nem csupán elvész, de nyereség helyett lemaradást is hozhat az éles konkurenciaharcban.
Fontos elvárás, hogy magas intenzitású kommunikációt folytassanak az érdeklődőkkel, oly módon, hogy merjenek kezdeményezni, és irányítani a beszélgetést. Ne akarjanak erőltetetten "eladni", mert az visszatetszést kelthet, de legyen bennük elég határozottság és kompetencia ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődést, és kezeljék a "tudatalatti vételi ellenállást".
Van egy aranyszabály, ami itt is érvényes: a hostessekkel kapcsolatos megváltozott piaci igényre gyorsan reagálók akár fél-egy éves előnyre is szert tehetnek ismertség és megnövekedett vásárlási szándék tekintetében versenytársaikhoz képest. A szakemberek véleménye szerint mind a nagy, mind pedig a kis-és középvállalatok ráéreztek ennek hatékonyságára, és a kiemelkedő ár-érték arányra. Az őszi- és karácsonyi szezon telítettsége miatt érdemes a helyünket mielőbb biztosítani ebben a szegmensben.