Gyorsabb áramlás, több pénz. Ilyen egyszerű?

A cég sikerének a gyorsaság a titka. Ennek megfelelően egy jól működő cég gyors áramlású. A kereskedő cégeknél még egy szakkifejezés is van erre. Úgy mondják, hogy „az áru forgási sebessége”.

Az áru forgási sebessége alatt azt értik, hogy egy adott időszak alatt – például egy év alatt – hányszor „pörög ki” a raktárkészlet. Ha egy cégnek évi 360 millió forint a forgalma, és az árukészlete 60 millió forint, az azt jelenti, hogy évente hatszor forgatja meg az árukészletét. A cél nyilván az, hogy ezt a számot hatról minél nagyobbra növeljük.

5 tanács, hogy működő cég legyen a káoszból
Se éjjele, se nappala és mégsem úgy működik a cége, ahogy szeretné? Ideje változtatni egy kicsit. 5 kézzelfogható tanács, mivel érdemes kezdeni a működés megreformálását.
De nem csak az árunak van forgási sebessége, hanem a termelésnek és a szolgáltatásnak is. Tételezzük fel, hogy egy cég egy adott hónapban képes átpördíteni 20 millió forintnyi megrendelést, pénzt, ügyfelet. A következő hónapban pedig átpördít magán 40 millió forintnyi megrendelést, pénzt és ügyfelet. Mi történt a cégen belüli áramlás sebességével? Felgyorsult a duplájára, azaz, gyorsabb lett a cég.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/Naypong

A cégen belüli csatornák

A sebesség határozza meg a sikert, a bevételt. Tulajdonképpen mindannyian ilyen áramlásgyorsítóként működünk. A tréningjeimen azt szoktam mondani a résztvevőknek, hogy a cégvezetőnek sokszor büdös csatornaszaga van. Miért? Mert ő a csatornapucoló munkás a cégben.

Mert bizony a cégen belüli kommunikációs csatornák sokszor elakadnak. Elakadnak azok a csatornák, amelyeken információ, anyag, ügyfél, áru, vagy bármi más mozog. Egy ilyen elakadás néha egészen megkövül, és hetekre, hónapokra elakad. Például egy megrendelésről szóló levél elakad az egyik munkatárs e-mail fiókjában, vagy az egyik részfeladat félbe marad. Ilyenkor jön a cégvezető, mint csatornapucoló munkás, hozza a csőgörényt, kitisztítja a csatornát, és újraindítja az elakadt áramlást.

Volt-e Önnel már olyan, hogy bejött egy feladat, végigolvasta, gondolkodott rajta öt-tíz percig, aztán félretette azzal, hogy majd később megcsinálja? Na, most már megduplázta a dolgot. Esetleg még néhányszor megtette ugyanezt ugyanezzel a feladattal? Mi történt a sebességgel? Lelassult. Aztán továbbadta a feladatot egy kollégának, aki meg ült rajta vagy három hetet. Mi történt a sebességgel?

A gyorsétterem láncok nem azért olyan jövedelmezőek, mert annyira jó a hamburgerük, sőt... Hanem mert gyors áramlásúak. Ugyanakkora vendégtérben lényegesen több vendéget pörgetnek ki, mint egy hagyományos étterem. Gyorsabb az áramlás. Gyorsabb az „áru” forgási sebessége. Ha a cég csatornái átláthatóak, és jól működnek, gyors lesz az áramlás. Ha viszont labirintushoz hasonlítanak, könnyen elveszik bennük a fontos információ. Így bevételektől esik el a cég.

Legyen egyszerű és logikus a cégen belüli rendszer, hogy gyorsabbá váljon a cég!

Piroska Gyula A cégtulajdonosok barátja www.piroskagyulatrening.hu

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo