Eladni kell, nem rátukmálni

Ők hozzák a bevételt. Mindig van üres állás számukra, ám igazán jól csak kevesen művelik a szakmát. Az álláskeresők fele nem is alkalmas erre. Ennek ellenére sok cég alapos szűrés nélkül ad esélyt az értékesőknek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már nem a nagy duma viszi az eladást, hanem a megfelelő értékesítő technikák - Kép: SXC

A rátermettek számára stabil egzisztenciát garantáló értékesítő szakmát még mindig számtalan előítélet övezi. Ezek egyike az ”ezt bárki elkezdheti és meg tudja csinálni” gyakori sztereotípiája. Rengetegen úgy állnak az értékesítéshez, mint egyfajta kényszerpályához vagy épp az utolsó mentsvárhoz, arra az esetre, ha már minden kötél szakad és nincs más lehetőség. ”Elég sokan gondolják úgy, hogy útkeresőben lévő pályakezdőként vagy épp a nyugdíj előtt néhány évvel, jobb híján még megpróbálnak értékesítővé válni. Ez a jól kommunikáló emberek egyik gyakori csapdája és főként olyan cégek számlájára írható, amelyek szinte kritérium nélkül veszik fel az embereket értékesítőnek” - magyarázza Andor László, az Értékesítők Szövetségének elnöke, utalva rá, hogy még nem minden cég választja ki munkatársait alaposan. Pedig a terület a cég élete szempontjából is kulcsfontosságú, hiszen a vállalat sikere áll vagy bukik rajta. Hiába zakatol teljes fordulatszámon a gyártás és a termelés, mindez nem sokat használ, ha nincs, aki értékesítse a termékeket. -írta együttműködő partnerünk, a Monster.hu.

Ez nem a dumagépek terepe

A talpraesettség és a briliáns kommunikációs készség viszont önmagában nem garancia arra, hogy valaki sikeres értékesítővé tudjon válni - ráadásul a jelölt veleszületett adottságai is rengeteget nyomnak a latba. Sőt, az eddigi, számszerűsíthető értékesítési eredmények, a már meglévő, kiváló referenciák, a számottevő tapasztalat is, kiváltképp a válság óta - de az is, hogy az értékesítő a hideg hívásokban is profi legyen. ”Az édeskevés a sikerhez, hogy valaki mindenkit lehengerel a beszédkészségével és rámenősen képviseli az adott szolgáltatást vagy terméket, és ha kidobják az ajtón, visszamegy akár az ablakon. A ”tukmálós” típusú értékesítési technikák felett amúgy is eljárt már az idő. Egy valóban rátermett értékesítő elsősorban az igényfelmérést helyezi előtérbe, amikor tárgyal az ügyfelével és inkább arra igyekszik felhívni a figyelmet, milyen folyamatokat könnyíthet meg az adott termék.”

Nem ciki eladni!
Sajnos ma Magyarországon szinte ciki értékesítőként feltűnni valahol. Pedig bárhogy csűrjük-csavarjuk, a cégek eladásból élnek. Ha ez a hozzáállás megváltozna, sokkal sikeresebbek lennének a hazai cégek. Sikeres mentor ad tanácsot!
Tízből öt ember alkalmas erre

Habár az értékesítői szakma korántsem való mindenkinek - Andor László tapasztalatai szerint 10 emberből legfeljebb 1 az, aki valóban ”erre született”, további 4-5 számára tisztességesen elsajátítható, míg a többiek már kevésbé esélyesek a sikerre - a szakma legjobbjai folyamatosan nyitottak és elkötelezettek a továbbképzések iránt is. Mindemellett a bizalomgerjesztő külső, az üzleties megjelenés, a türelem, az emberszeretet is elengedhetetlen az értékesítő hatékonysághoz. Aki viszont egocentrikus, kevésbé szociális típus, nem szereti másokkal tölteni az idejét vagy egyáltalán nincs felkészülve a gyors változásokra és a nem várt helyzetekre - például az előző nap még szívélyes és együttműködő, míg másnapra egy, a sales-es által nem ismert háttérkörülmény miatt hirtelen távolságtartóvá vagy elutasítóvá váló ügyfélre - abból aligha lesz jó kedvvel dolgozó, sikeres értékesítő. Ugyanez érvényes a kudarcokat, az elutasításokat, a hullámvölgyeket nehezen tűrőkre vagy a szakmát valami miatt ”rangon alulinak” tartókra.

Mitől jó egy eladó?
Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez a tökéletes első benyomástól a hozzáálláson át a szakértelemig.
Az értékesítés folyamat, melynek minden egyes eleme fontos ahhoz, hogy végül sikeres legyen az eladás.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo