értékesítés cikkek
A vizes VB és a sajtburesz tanulságai
A jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívó szót jelentenek a fogyasztóknak akkor is, ha a terméknek vagy szolgáltatásnak semmi köze a sporthoz. Tehát marketingkampányunk sikerét is megalapozhatja, ha kapcsolódik a nyári vizes vébéhez.
Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
A tapasztalat segít, hogy megszeressenek
A Simpsons rajongók jó eséllyel látták a rajzfilmsorozatból készült egész estés művet. Egy kis felhajtás mindig kell, de a stúdió többet akart néhány, a Broadway-Seventh Ave Local metróvonal állomásain elhelyezett, jól sikerült plakátnál. Élménymarketing lett a javából.
Tudatalattira ható tippek személyes eladáshoz
Van élet az online világon túl is! A személyes értékesítés szerepe még mindig nem elhanyagolható. Ha figyelünk néhány finomságra, nagyságrendekkel is hatékonyabbá tehető.
Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
Miért az értékesítő ad el, ha az ügyfélszolgálat ismeri a vevőt?
Bármilyen iparágban tevékenykedünk is, az ügyfelek igényeinek pontos megértése, problémáik megismerése is kiküszöbölése biztos, hogy jövedelmező változásokat generál a cégünkben. A legtöbbet pedig azok tudják minderről, akik nap mint nap beszélnek a vásárlókkal.
Mosolygásban világátlag felett a magyar eladók
Lekörözte a hazai ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygás és üdvözlés tekintetében a világátlagot. Az élen járó országoktól ugyan még lemarad Magyarország, azonban a fejlődés évről-évre jól látható. Kapcsolt értékesítés – azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása – terén azonban még van hova fejlődni, a tavalyi eredményén sajnos rontott hazánk - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 67 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte, több mint 2,1 millió esetet vizsgálva.
Erre a hét képességre van szükség a sikeres értékesítéshez
Általában azt mondják, hogy az értékesítőknek jó beszélőkével és kiváló meggyőzőképességgel kell rendelkeznie. Valójában viszont a sikerhez sokkal többre van szükség, mint, hogy lyukat tudjunk beszélni valakinek a hasába.
A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz
Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.
10 értékesítésgyilkos szokás
Ha nem pörög az üzlet, hajlamosak vagyunk mindent okolni a vevőktől a gazdaság állapotán át az időjárásig. Pedig sokszor magunk vagyunk a saját legnagyobb ellenségünk. Jobb szembenézni vele, hogy le tudjunk számolni az értékesítés gyilkos szokásokkal.
Van az az ügyfél, akit el kell felejteni
Egy-egy ügyfél megszerzéséért a vállalkozók szinte mindenre képesek. Pedig olykor jobb lenne figyelni az intő jelekre és még időben belátni: van olyan vásárló, akit jobb, ha elengedünk.
Így lehet pénztermelő az ügyfélszolgálatból
A cégek sajnos sokszor szükséges rosszként tekintenek az ügyfélszolgálat üzemeltetésére, pedig kellő figyelemmel ebből akár bevételtermelő egység is válhatna.
6 tipp a termékünk személyes bemutatásához
Nem elég, ha a miénk a legjobb termék, azt úgy kell bemutatnunk a vevőnek, hogy ő is úgy érezze, érdekes lehet számára, amit kínálunk. Értékesítési szakértőnk prezentációs módszerei következnek.
Valójában mind értékesítők vagyunk. Van 3 tippünk, hogy jobban csináljuk!
Lehet, hogy a névjegyén nem az értékesítő megnevezés áll, de azokra a képességekre, amelyektől igazán jó eladóvá válik valaki, mindenkinek szüksége van a privát és a munkahelyi életében egyaránt.
Szakértői tippek a sikeresebb értékesítéshez
Az értékesítés nem könnyű pálya, aki hosszú évek óta ezen a területen dolgozik, ha őszinték vagyunk, akár már több ezer visszautasításon túl van. Lehet, hogy úgy érezzük, sínen van az üzlet, minden feltétel klappol, de végül mégsem a mi ajánlatunk lesz a befutó. Van 7 tippünk, hogy idén máshogy legyen!
5 dolog, amit érdemes tudni a jótállásról
Érdemes tisztában lenni a jótállás - más szóval garancia - legfontosabb jellemzőivel, így többek között azzal, hogy mikor áll fenn jótállási kötelezettség, mi a különbség a jótállás és a szavatosság között, és így tovább. Szakértőnk segít!
Autó, aranyrúd, vagy törött tányér is jöhet az automatából
Automatából vásárolni nem újdonság, a csoki-, üdítő-, kávéautomata látványa már a mindennapjaink része. De vannak szokatlanabb szerkezetek is. Lássuk, milyen furcsa, meghökkentő dolgokat adhat ki egy gép, és merre haladnak a trendek.
Jól járt, aki rágyúrt a Fekete Péntekre
Az eNET kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt a Fekete Pénteken. Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30%-a ma már tudatosan készül erre a napra. Minden ellenérzés dacára idehaza is hagyománnyá válik a Black Friday.
Öt jel, hogy valami nagyon nincs rendben
A legjobb vezetőknek sem tűnik mindig fel, ha valami nagy baj van a cégnél. Mutatunk néhány olyan jelet, amelyek jelzik, hogy a vállalat jövője veszélyben van, és sürgős lépéseket kell tenni a csőd elkerülése érdekében.
Az értékesítési szövegírás 5 kérdése - és a válaszok
Ihlet és alkotói válság – a profi értékesítési szövegírók által ritkán használt szavak, mert ők, ha kell, akár gombnyomásra is kötelesek olyan szöveget írni, ami elad. Szakértők segít, hogy önnek is menjen!
Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg
Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.
Már most gyúrjunk a Black Friday-re
Az idei év bővelkedett olyan eseményekben, amelyek felpörgethették az eladásokat a kiskereskedelemben, gondoljunk csak a foci-EB-re, az Olimpiára, a most zárult iskolakezdési akciókra. De máris kopogtat a következő nagy esemény, a Black Friday, amivel kezdetét veszi az ünnepi szezon a boltokban – és érdemes már most készülni rá.
A zene segíthet többet eladni
A kereskedők a legkülönfélébb módszerekkel próbálják vásárlásra bírni a boltjukba betérőket. A jól elrendezett áru és a vonzó árak mellett bármilyen meglepő, az sem mindegy, hogy mi szól a hangszórókból.
Hackeljük meg a növekedést!
Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással. Jól hangzik, ugye? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a growth hacking. Varázslatról azonban nincs szó, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről.
Így érhetünk el igazán fontos embereket
Az üzleti életben rengeteg felesleges időt pocsékolunk el azzal, hogy sokszor el kell mondanunk ugyanazt. Részletesen kifejtjük az ajánlatunkat a titkárnőnek, hogy egyáltalán esélyünk legyen eljutni a döntéshozó helyetteséhez és így tovább. A siker egyik kulcsa – különösen az értékesítésben, de akár egy jobb megjelenési lehetőség megszerzésénél is –, hogy a megfelelő emberrel beszélhessünk. A döntéshozókat elérni azonban egyáltalán nem könnyű. Adunk néhány tippet, amivel könnyebb lesz.
Így segítik az érzelmek az eladást
Sokáig egyetértés volt abban, hogy az érzelmeknek nincs helye az üzleti életben. Úgy tekintettek rájuk, mint időpocsékoló és terméketlen feleslegességre. Mára a dolgok megváltoztak. Az inspiráló érzelmek manapság már elengedhetetlen, ám érzékeny részei a vállalkozók üzleti repertoárjának. Olyan szociális készségek, amelyekre szükség van.
Így pörgeti meg az eladást a pszichológia
Az értékesítés felpörgetéséhez a legkülönbözőbb trükköket kell bevetni, a kiváló termék sajnos önmagában a legtöbbször kevés. Kihasználhatjuk a pszichológia eredményeit is!
A sikeres értékesítő nem eladni akar
Hiába van szükség folyamatos újításokra a sikeres értékesítéshez, a szükséges alaptulajdonságok nem változnak véli szakértőnk, dr. Dobay Róbert. De persze kell némi plusz a sikerhez. De mi?
Többet akar eladni? Lássa, kivel áll szemben!
Az értékesítők sikeréhez vezető első lépése az értékesítési helyzet felismerése. Az értékesítési helyzetek különbözőek, és a különböző helyzetek más-más értékesítői viselkedés tudatos alkalmazását kívánják.
Telefonos eladás: amit mondjunk - és amit ne
A telefonos értékesítés az egyik legnehezebb műfaj, a cégek azonban nem mondhatnak le róla. Egy jól megfogalmazott mondat, egy megfelelő helyen elejtett szó elég lehet a sikerhez, vagy megelőlegezheti a kudarcot.
Ez a sikeres eladás alapja
Egy cégben komoly szerepe van az értékesítőknek, az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz eredményes az értékesítés?
Mindig a kiírt ár az igazi?
Előfordul, hogy egy meghirdetett akciónál némi kavarodás történik, és az adott termék a boltban több különböző áron is fellelhető. Vagy éppen egy fatális hiba folytán 5 forintért kerül ki egy 50 ezret érő termék. Mennyiért kell eladni a terméket? És mit kérhet a vevő? Jogi szakértőnk segít!
Mindnyájan eladunk
Tévhit, hogy csak az értékesítőknek kell nap mint nap szembesülniük az eladás nehézségeivel. Mindegyikünk elad valamit: a kereskedő az árut, az innovátor az ötletét, a vállalkozó a termékét vagy a szolgáltatását az ügyfelének, vagy a befektetőnek, az álláskereső pedig önmagát a potenciális munkáltatónak. Az eladni tudás tehát komoly szerepet játszik abban, hogy sikeresek legyünk az élet számtalan területén. Aki jó értékesítő, könnyen teremt kapcsolatot, könnyen motivál egy csapatot, könnyen tereli az embereket egy fókuszpont felé, könnyen tárgyal, és könnyen zár le egy tárgyalást. Mindezeket a képességeket pedig meg lehet és érdemes is megtanulni, hiszen bárki – akár magánember, akár cégvezető, akár beosztott – életét hatékonyabbá teszi, függetlenül attól, hogy elad valamit, vagy sem.
Tapasztalat szülte tanácsok a sikeres eladáshoz
Az értékesítők sokszor eleve "hátrányból indulnak" az ügyfeleknél, mert az embereknek a túlzottan rámenős ügynökök jutnak eszükbe róluk. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy a sikeres értékesítéshez nem ez az út vezet. Elmondjuk, melyik.
Kitartás nélkül nincs siker
Bizonyára alig akad olyan felnőtt ember, akit ne próbáltak volna már meggyőzni, hogy kezdjen multilevel marketinggel foglalkozni. A hálózatépítők általában azzal próbálják az érdeklődést mutatókat meggyőzni, hogy a tevékenységgel sok, nagyon sok pénzt lehet keresni. Fontos azonban tudni, hogy valós sikereiket csak a legkitartóbbak érnek el.
Eldördült a startpisztoly - itt a karácsonyi szezon
Szakértők szerint idén indulhat be először igazán a karácsonyi szezont Amerikában nyitó Fekete Péntek akciónap. A bővülő kiskereskedelem is segíthet az akció ismertebbé válása mellett.
Nem csak a weben visz a Fekete Péntek
Egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak a kereskedők a néhány éve hazánkban is divatossá vált Fekete Péntek – Black Friday – alkalmával. Bár az eredeti hagyománnyal eltérően nálunk elsősorban az online vásárlások száma ugrik meg ilyenkor, a hagyományos üzletek is jelentős részt képviselnek a november végi „hajrában”.
Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Telemarketing: lehetne jobban is
A telemarketing az online világban is bevett módszer maradt, amit gyakran használnak a cégek annak ellenére, hogy sokan nem kedvelik, ha telefonon próbálnak eladni nekik. A telefonos értékesítés – ha néha zavaró is a fogyasztónak – teljesen legális, de szigorú szabályok vonatkoznak rá.
Automatizáltan lehet igazán hatékony az értékesítés
Egy jó CRM-rendszer fókuszában az értékesítési folyamat áll, lényege, hogy az összes adat és feladat naprakészen egy rendszerben van. Egy gyakorlati példán keresztül bemutatjuk, hogyan segíti a rendszer egy kereskedelmi cég működését.
Tényleg kitalálhatjuk a vevők gondolatát
A sikeres eladás feltétele, hogy olyasmit kínáljunk a potenciális vevőknek, amit tényleg akarnak. De honnan tudjuk, hogy mit akarnak? Szakértőnk segít!
6 dolog, ami lehetetlenné teszi az eladást
Nézzünk szembe a ténnyel: nem mindenki való értékesítőnek – ahogy nem mindenki való tanárnak, vagy éppen színésznek sem. De ki igen? Grant Cardone értékesítési tréning szakértő szerint az alábbi vonások vezetnek ahhoz, hogy egy értékesítő elbukik.
CRM: bonyolultnak tűnhet, de egyszerűsít
A CRM rendszer az értékesítési folyamatok kézben tartásában és maximális hatékonysággal történő elvégzésében nyújt segítséget. Több, mint szoftver: szemléletmód, mely a vállalat legfontosabb tőkéjét állítja a középpontba, az ügyfeleket. Ugyanakkor technológia is, amely professzionálisan támogatja az ügyfélkezelési stratégia megvalósítását. Lássuk, mit tett egy konkrét cégnél!
Nem lehet megúszni a kártyázást
A kereskedőknek is megéri nyitni a készpénzmentes megoldások felé – véli Eölyüs Endre, a MasterCard magyarországi igazgatója. Még van hova fejlődnünk bankkártya-elfogadás terén.
A net vihet vevőket a boltokba
A digiális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.
Így találjuk meg a jó ügyfeleket
Jelentősen hatékonyabb lehet az értékesítés, ha az időnket olyan érdeklődőkre szánjuk, akikből a későbbiekben valóban lehet vásárló. Hogy megtudjuk, kivel érdemes foglalkozni, minősítenünk kell a potenciális vevőket. Szakértőnk segít, hogyan!
Nem új ügyfél kell a több eladáshoz
Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!
Mlm: kevesen válnak valóban sikeressé
Az mlm (multi level marketing) értékesítési rendszerek között van, ami talán lehetőséget ad a meggazdagodásra, de ha valaki azt mondja, hogy hamarosan már elegendő lesz heti hat órát dolgoznunk, jobban tesszük, ha hanyatt-homlok menekülünk. A mlm csakis a legkitartóbbakat teszi igazán sikeressé.