Így segítik az érzelmek az eladást

Sokáig egyetértés volt abban, hogy az érzelmeknek nincs helye az üzleti életben. Úgy tekintettek rájuk, mint időpocsékoló és terméketlen feleslegességre. Mára a dolgok megváltoztak. Az inspiráló érzelmek manapság már elengedhetetlen, ám érzékeny részei a vállalkozók üzleti repertoárjának. Olyan szociális készségek, amelyekre szükség van.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha néhány évvel ezelőtt azt az üzleti tanácsot kapjuk valakitől, hogy merjük használni az érzelmeket a siker érdekében, nagyon meglepődtünk volna. Pedig abban talán egyetértünk, hogy a vásárlók, ügyfelek oldaláról érzelmeket szeretnénk generálni. Ez viszont részünkről is befektetést igényel – vagyis érzelmet csak érzelemmel válthatunk ki. A cél persze csak pozitív érzelmekre értendő, hiszen az agresszió nem gerjeszt jó érzést a vevőnkben, aki ezzel találkozik, valószínűleg nem tér majd vissza.

Az érzelmek az üzletünk hajtóerejévé válhatnak, ha jókor jönnek és megtanuljuk alkalmazni őket. Persze fontos, hogy tudjuk irányítani az érzelmi stresszt, ami akadályozná a hatékony munkát, de azt is, hogyan használjuk azokat arra, hogy befolyást gyakoroljunk – mondja szociális képességek fejlesztésével foglalkozó Thomas Edwards az Entrepreneur.com-on megjelent cikkében.

Bizonyíték kéne, hogy megéri? A L'Oreal azon értékesítői, akik részt vettek erre irányuló tréningen 92.000 dollárral több bevételt termeltek, mint azok, akik nem vettek részt ilyen típusú képzésen, így 2,5 millió dollárt hoztak a cégnek.

Kép: Pixabay

De mit is kezdjünk az érzelmekkel?

Az értékesítés olyan, mint a randizás
Az értékesítő hódítani akar. És miért ne használhatna ehhez olyan eszközöket, amelyek az élet más területein már nagyon is beváltak? Ehhez adott tanácsokat szakértőnk a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
Helyzetfelismerés

Nagyon fontos képesség az adott helyzet megfelelő értékelése. Ez azt jelenti, hogy képesek vagyunk olvasni az emberek érzelmeiben, és a testbeszédükben. Tudnunk kell, hogy mit érez a másik, milyen állapotban van, ahhoz, hogy a megfelelő választ adhassuk rá értékesítőként. Minél gyorsabban és jobban képesek vagyunk felismerni, mi történik a másik emberben, annál hatékonyabban tudunk döntéseket hozni, amik a vállalkozásunk fejlődését szolgálják.

Bizalom 

A bizalom az üzlettel kapcsolatos érzelmek közül a legfontosabb, ez a sikerünk alapja. Mivel az érzelmeket fizika dolgokkal is lehet „provokálni”, bevethetünk pár trükköt a megfelelő érzelmi állapot előidézésére. Érdemes élni a megfelelő gesztusokkal – kihúzott hát, nyílt, a másik szemét kereső tekintet, lassú beszéd - hogy megfelelő hatást váltsunk ki a partnerünkből. Ez eladási szituációban, de egy munkamegbeszélésen is hasznos lehet.

Stratégia

Persze szó sincs arról, hogy arra biztatnánk bárkit is, hogy teljesen engedje szabadjára az érzelmeit egy üzleti tárgyalás során. Az előre és jól felépített stratéga az, ami valójában hozza az eredményeket. Bármilyen fórumon is jelenünk meg – akár egy értékesítési szituációban, akár valamilyen üzleti eseményen, ahol a személyes márkánk építésére van lehetőség – az „előadást” építsük fel úgy, hogy tudatosan használjuk az érzelmi hatást, amit kiváltunk. Ha felismerjük és megértjük a közönségünk reakcióit és képessé válunk befolyásolni azokat, száguldani kezd a meggyőzőképesség! Így tudunk magabiztosan kiállni, és hatékonyak, hitelesek, bizalomkeltők lenni. Amikor ezeket a szociális készségeket fejlesztjük, akkor nem csak fokozzuk az érzelmi intelligenciánkat, javítunk a kommunikációnkon, hanem az egész cégünk értékét növelni tudjuk.

Ezekkel a trükkökkel azonnal kedvelnek majd!
Vannak emberek, akiknek elég belépnie egy szobába és körülnézni, máris mindenki kedveli őket. Könnyű neki, gondoljuk, szerencsés alkat. Valójában viszont néhány aprósággal mi is ilyenné válhatunk.

Véleményvezér

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.
Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.
A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában

A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában 

Egy ország gazdasági teljesítménye és a szegénység között ugyan szigorú az összefüggés, mégis vannak apróbb különbségek.
A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag

A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag 

Rendkívül falánkok a magyar agrárbárók.
Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo