Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg

Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

-Ha már időt és pénzt szántunk rá, hogy megszerezzük a látogatót, akkor nem árt, ha meg is tartjuk, azaz a látogatóból vásárló válik – hangsúlyozta Göcző Ágnes, a MarketinJam kkv online marketing szakértője  a Piac & Profit által szervezett „Személyre szabott értékesítés, személytelenül” konferencián.

Ez azonban az esetek többségében nem történik meg: a konverziós ráta általában alig két-három százalék, vagyis száz látogatóból jó, ha három vásárlóra számíthatunk. Ahhoz, hogy ezt a konverziós rátát elérjük, emeljük, nem elég, ha valaki odatalál az oldalunkra, meg is kell felelnünk a felhasználók elvárásainak.

Az első alkalom megismételhetetlen

-A legfontosabb az első benyomás, amit az jövendő ügyfél kap a weboldalunkról, ezt nem lehet megismételni. Vagy megtetszik az oldalunk az első alkalommal, vagy sosem tér vissza. Ezért fontos, hogy kellemes, használható oldalunk legyen, és nem szabad csak a főoldalra koncentrálnunk! Fordítsunk figyelmet az aloldalakra is, ahová az organikus keresésekkel érkeznek a látogatók – hangsúlyozta a szakértő.

Ezért fontos, hogy megfelelő dizájnt válasszunk ki az oldalunk számára. A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak.

A végső haszon, ami meggyőzi a vásárlókat
Mi a különbség a jellemzők és az előnyök között? És az miért fontos, hogy az áru jellemzőit lefordítsuk az előnyök, illetve a személyes haszon nyelvére, ha a célközönségünkhöz beszélünk? Szakértőnk elmondja!
Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, a következő feladat, hogy ne riasszuk el a tartalmi résszel.  Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira, a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen. (Ld. keretes írásunkat.)

Bizalom nélkül nem megy

Viszonylag kevés weboldal él azokkal az elemekkel, amelyek bizalmat ébresztenek a vásárlókban. Pedig a hűséget csak a bizalmon keresztül építhetjük fel a vásárlókban, ehhez pedig nyílt kártyákkal kell játszanunk. Legyenek egyértelműek a vásárlási feltételek, az árak, ne a vásárlási folyamat kellős közepén derüljön ki, hogy a szállítási költség ugyanannyi, mint maga a termék ára. Ez bosszantó lehet, és elrettenti a vásárlókat. Célszerű elmagyarázni azt is, hogy mi fog történni a vásárlás után” – tanácsolja a szakértő.

Különböző elemeket alkalmazhatunk a weboldalunkon, amelyek erősítik a vásárlók bizalmát.

  • A Kapcsolat menüpontnál ne csak egy űrlap fogadja a látogatót. A cégadatokon kívül legyen név, telefonszám, és fotó is szerepeljen.
  • Legyenek referenciáink, ajánlásaink a korábbi, elégedett vásárlóktól. Még hatásosabb, ha  név és arckép is szerepel az egyes ajánlások mellett.
  • A bizalmat növeli, ha pénz-visszafizetési garanciát ajánlunk, ha a vásárló nem elégedett a termékkel (általában senki nem küldi vissza a terméket), de remekül működik a hosszított javítási garancia felajánlása is.
  • A cserélési és visszaküldési procedúra részletes leírása is bizalmat ébreszt. Ez főleg ruházati termékeknél fontos, de jogszabály is előírja.
  • Díjtalan kipróbálás, díjtalan tanácsadás a termékhez.
  • Tegyük lehetővé a választást többféle fizetési mód közül! Például, ha valaki nem szeretne online bankkártyával fizetni, attól még vásárolhasson nálunk utánvéttel,v agy átutalással.
További tippeket a bizalom erősítésére a céges weboldalon itt olvashat!
Értékesítés: 9 tipp, hogy bejussunk a kapun
A vállalkozók egyik legnagyobb kihívása az új ügyfelek folyamatos toborzása. A legtöbbször csak pár másodpercünk van arra, hogy megnyerjünk valakit. A jobb eredmények eléréséhez mutatunk néhány tippet.
Legyen hol kérdezni!

Amúgy sem árt, ha a vásárló könnyen megtalál minket, de a magyar felhasználók különösen bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel, mind termékeikkel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy esetleges kérdésével, problémájával tudjon hova fordulni a látogatónk. A működő (!) és jól látható elérhetőségek mellett arra is legyen lehetőség, hogy ingyenesen hívhassák fel a kollégákat a reménybeli vásárlók.

Ennek jótékony hatásai viszont csak akkor érvényesülnek, ha valóban van a vonal túlsó felén egy hozzáértő munkatárs, aki válaszol a hívásokra. (Az amerikai Warby Parker tulajdonképpen ennek köszönheti a sikerét.) A telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testreszabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást szerez a vállalatunkról, ami megerősíti őt nemcsak vásárlási szándékában, hanem hűségét is emeli.

Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!
Ha megszereztük a honlaplátogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. A meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo