Automatizáltan lehet igazán hatékony az értékesítés

Egy jó CRM-rendszer fókuszában az értékesítési folyamat áll, lényege, hogy az összes adat és feladat naprakészen egy rendszerben van. Egy gyakorlati példán keresztül bemutatjuk, hogyan segíti a rendszer egy kereskedelmi cég működését.

Kép: Freedigitalphotos/2nix

Egy CRM-rendszer hozzájárul a pozitív ügyfélélmény eléréséhez is: jól felépített, automatizmusok által vezérelt kommunikációval szilárd kapcsolatot alakíthat ki érdeklődőivel. Számos vállalatnak nyújt segítséget a zökkenőmentes és hatékony értékesítésben. Nézzük, hogyan működik ez a Borháló esetében!

A Borháló Borkereskedelmi Kft. minőségi borok értékesítésével és borkóstolók szervezésével foglalkozik. A borászoktól felvásárolt borokat franchise-partnerek üzleteiben és webshopon értékesítik. A Borháló felépítette az üzleti modellt, amit a kiváló minőségű borral és a megszerzett kereskedelmi tapasztalattal együtt átad az üzletek vezetőinek, akik saját vállalkozásuk tulajdonosai, de együttműködnek a Borhálóval.

Olyan eszközre volt szükségük, ami képes lépést tartani összetett működésükkel, amiben vezethetik és tisztán átláthatják a párhuzamos folyamatokat. Ezért választottak CRM-et. A rendszerben kezelik a borászok megkeresését, az új üzletek megnyitását, a partnerek betanítását, valamint a visszatérő vevők generálását. Külön modulban vezetik, a borászokhoz, a franchise-partnerekhez, a vevőkhöz kapcsolódó folyamatokat és azt, hogy milyen borokat kell/szeretnének beszerezni.

A vevőkkel kapcsolatos információkat részletesen felépített adatlapokra viszik fel, hogy személyre szabottan ajánlhassanak borokat, rendezvényeket. Nagyon fontos számukra, hogy ügyfeleikkel kiváló kapcsolatot alakítsanak ki. Rögzítik például azt, hogy milyen csatornán érkezett a vevő, milyen jellegű borokat kedvel, és azt, hogy volt-e az illetőnek esetleg negatív élménye borokkal kapcsolatban. Az ügyfélszolgálatot is CRM-ben kezelik. Ide kerülnek be a felmerülő problémák a vevők, átvevők és a webshop esetében egyaránt.

Az automatizálásban rejlő lehetőségeket maximálisan kihasználják: követik, mikor járnak le a partneri szerződések, és automatikus e-maileket küldenek vevőiknek (boltajánló, köszöntő e-mailek).  A Borháló szinte a kezdetektől CRM-et használ. Használatával néhány hónap alatt sikerült kiépíteniük egy komplett franchise-rendszert, ugrásszerű növekedést értek el, és ma már országos szinten 50 partnerrel rendelkeznek.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt.

Így lehet kontrollálni a partnereket
Több partner munkáját kellene egyszerre ellenőrizni, de képtelenség teljesen átlátni, ki és pontosan mit csinál? Egy valós példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet összefogni egy országos viszonteladói hálózatot CRM-mel.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo