Telemarketing: lehetne jobban is

A telemarketing az online világban is bevett módszer maradt, amit gyakran használnak a cégek annak ellenére, hogy sokan nem kedvelik, ha telefonon próbálnak eladni nekik. A telefonos értékesítés – ha néha zavaró is a fogyasztónak – teljesen legális, de szigorú szabályok vonatkoznak rá.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A telemarketingesek hozzátartoznak a modern világhoz és a cégek előszeretettel alkalmazzák a mai napig ezt a lehetőséget. A telefonos értékesítők egy része azonban igencsak rámenős, és – ha csak mi magunk le nem csapjuk a telefont- esélyünk sincs elbúcsúzni tőlük. Sokan szereztek már rossz tapasztalatokat, ezért eleve ellenségesek az operátorokkal, és nem tudják, hogyan érhetnék el, hogy többé ne hívogassák idegenek egy kiválónak mondott borotvaszett eladása reményében.

Mitől lesz sikeres a call center?
Jó call centeres program, a hozzáértő operátor, a megfelelő célcsoport és persze a hatékony script a kulcsa a telefonon való eladásnak vagy időpont-egyeztetésnek” – véli szakértőnk. Itt kifejti a részleteket.
Honnan tudják a számom?

Sokan nem is értik, hogy az operátorok honnan tudják a nevüket és telefonszámukat , pedig mindenre van magyarázat.

Több telemarketinggel foglalkozó céget is felkerestük, hogy a vezetőknek feltegyük kérdéseinket, de nagy részül elhárította érdeklődésünket. Az egyiknél arra hivatkoztak, hogy írásunk egy online lapban jelenik meg, és nem szeretnék, hogy olvasóink kommentálják módszereikkel kapcsolatos állításaikat. Hogy miből gondolják, hogy cégük neve bárkiben is rossz emlékeket idéz, nem kívánták kifejteni. Persze azért találtunk olyan vállalkozást is, amely szakértője szívesen a rendelkezésünkre állt.

Kép:PP archív

A Call Expert Kft. tájékoztatása szerint egy telemarketinges cég csakis hivatalos adatbázis-értékesítő cégektől vásárolhat telefonszámokat.

- Amennyiben ügyfelünk saját engedélyezett adatbázissal rendelkezik, kérheti, hogy abból dolgozzunk – magyarázta a szakértő. Léteznek cégek, melyek saját maguk oldják meg termékeik telefonos értékesítését, mások inkább "profikra bízzák a feladatot". Telefonszámokat az utcán, kérdezőbiztosok segítségével is gyűjthetnek a cégek egy-egy promóciós kampány során. Amennyiben a megkérdezett aláírással beleegyezik abba, hogy elérhetőségét marketingcélokra felhasználják, az adatok bekerülhetnek a listába. (A pontos jogi háttérről itt olvashat.)

- Ebben az esetben tájékoztatni kell a nyilatkozót, hogy adatait miért kérik, azokat ki fogja használni, ki lesz az adatkezelő, és adott esetben milyen úton és módon kérheti, annak törlését, illetve hogy az adatkezelő harmadik félnek továbbadhatja-e, és ha igen milyen céllal? Amennyiben ilyen nyilatkozat nem kerül aláírásra, véleményünk szerint csak és kizárólag az és azzal kapcsolatban keresheti aki és amiért megállította az utcán – mondja a szakértő.

Fontos tippek
Alapvetően lehetünk kissé bizalmatlanok a rejtett számról érkező hívásokkal, neve elhallgatását kérő szakértőnk szerint viszont telemarketing esetében mindenképpen csak olyan hívót hallgassunk végig, aki látható számról telefonál.
Az operátor biztosan rögzíti a beszélgetést és ha erről nem tájékoztatja a hívott felet, jogsértést követ el. A hívott fél is - a hívó tájékoztatása után - jogosult felvenni a beszélgetést.
A jólneveltség nem azt jelenti, hogy bárki ajánlatát hosszasan végig kéne hallgatni. Mások emberi méltóságát tiszteletben tartva teljesen jogos már azután elbúcsúzni, hogy a hívó fél azonosította magát, ha biztosak vagyunk benne, hogy az ajánlat nem érdekel.Ha egy telefonos operátor családi állapotunkról, szakmánkról, érdeklődési körünkről és anyagi hátterünkről tájékozódik – bármilyen szívélyes hangnemben is teszi-, vélhetően nem barátkozni szeretne, hanem azt kívánja felmérni, hogy a jövőben milyen ajánlatokkal érdemes bennünket keresni.
Ha elég volt

Ha valaki nem szeretné, hogy operátorok keressék, többféle lehetősége is van ezt közölni. Ha száma nyilvános telefonkönyvben szerepel, akkor a szolgáltatójánál kérheti, hogy a telefonkönyvben jelezzék, hogy ő nem hívható reklámcélokkal. Ha valamely promócióban adta meg, akkor az adatokat begyűjtő és kezelő cégnél vonhatja vissza a hozzájárulását.  Ha nem tudja, melyik cég gyűjtötte be adatát, akkor kérésére az operátor köteles tájékoztatni.

Természetesen eladónak és vevőnek is az lenne az érdeke, hogy a telemarketing ne idegesítő, hanem hasznos dolog legyen a fogyasztók számára. Ennek érdekében az operátorokat a jobb telemarketinges cégek folyamatosan képzik. A résztvevők többek között kommunikációs tréningeken, melyeken kifogáskezelést és érveléstechnikát tanulnak – mondja a szakértő.

- Nem tukmálunk, hanem beszélgetünk és beszéltetjük az ügyfelet, hogy kiderüljön, hogy az, amit kínálunk számára, az ténylegesen valamilyen problémájára kínáljon megoldást. Mindezek mellett minden egyes kampány indulása előtt szituációs gyakorlatokat végzünk és begyakoroljuk a legnegatívabb ügyfél kezelését is.

Megesik, hogy az ügyfelek barátságtalanok a call centeresekkel. Ez gyakran annak tulajdonítható, hogy egy már előzetes negatív élmény alapján az ügyfél eleve előítéletes az operátorral.

- Ezt a negatív berögződést kezeljük és ezek után érdemi beszélgetést tudunk folytatni az ügyféllel. Az ellenséges ügyfelek kezelésére alkalmazott hasonlóan ellenséges reakció nem elfogadható, nagyon fontos a maximális udvariasság és etikus viselkedés a részünkről – mondta a szakember.

Ki beszél?

Sokan panasz éri a tekemarketinges cégeket amiatt, hogy egy felkínált termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban azonnali döntésre kérik a felhívott felet, akinek az adott pillanatban nem jut eszébe elkérni a cég elérhetőségét, és hiába közölte az operátor a beszélgetés elején, melyik céget képviseli, az ügyfél nem jegyzi azt meg. Ez akkor probléma, ha a felhívott fél utólag megbán egy esetleges pozitív választ, és nem tudja, hol, milyen módon állhat el az üzlettől.

A jogszabály szerint amennyiben a szolgáltatás nyújtása nem azonnal kezdődik, vagy egyéb speciális szabályok nem vonatkoznak rá- az ügyfeleket minden esetben elállási jog illeti meg. Hangalapú szerződésnél az operátor köteles megadni a cég valós, vagyis visszahívható telefonszámát.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo