Telemarketing cikkek

Kamu szöveggel árulták az étrend-kiegészítőket, 117 milliós bírságot kaptak
Megtévesztő telemarketingért szabott ki több mint százmilliós bírságot a versenyhatóság.

Telemarketing: lehetne jobban is
A telemarketing az online világban is bevett módszer maradt, amit gyakran használnak a cégek annak ellenére, hogy sokan nem kedvelik, ha telefonon próbálnak eladni nekik. A telefonos értékesítés – ha néha zavaró is a fogyasztónak – teljesen legális, de szigorú szabályok vonatkoznak rá.

Így jogszerű a telefonos eladás
A telemarketing, azaz a telefonon keresztüli reklámcélú megkeresés hatékonysága és egyéb előnyei miatt rendszeresen és széles körben alkalmazott közvetlen üzletszerzési módszer. Sokan azonban nincsenek tisztában azzal, milyen telefonszámokat hívhatnak fel, kell-e az érintettek előzetes hozzájárulása vagy sem. A www.reklamjog.hu szakértői a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda jogi szakértője az alábbiakban összefoglalja, melyek a jogszerű telemarketing tevékenység alapjai.

Reklámadó: a telemarketing is pórul járhat
Érdemes figyelniük a telesales és telemarketing tevékenységet folytató telefonos ügyfélszolgálatoknak (call-centereknek) és megrendelőiknek, mert anélkül lehetnek a reklámadó alanyai, hogy tudnának róla. Menthető azonban a helyzet, hogyha ez a felismerés még a december 20-án esedékes reklámadó-előleg feltöltési kötelezettség előtt éri őket. Minden az alkalmazott technológián múlik.

Virtuális marketing: csak óvatosan!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.