Csalódást okozott a Wizz Air

A Wizz Air árbevétele 13 százalékkal 1,43 milliárd euróra emelkedett a 2026-os pénzügyi év első negyedévben, de így is hajszálnyira elmaradt az 1,45 milliárdos piaci konszenzustól.

Az EBITDA 9,3 százalékkal növekedve 300 millió euró lett, szintén elmaradva a 371 milliós várakozástól és a 39,3 millió eurós adózott eredmény is csalódást keltett az 54,3 milliós konszenzushoz képest, bár jelentősen jobb, mint az egy évvel ez előtti 1 millió eurós eredmény. A negyedévben 41 repülőgép állomásozott a földön a Pratt&Whitney hajtóművek kötelező javítása miatt, ez némi javulást jelent az egy évvel korábbi 46 géphez képest. Az előző negyedévhez hasonlóan ezúttal is jelentős volt a reptéri költségek (+19 százalék), a karbantartási költségek (+17 százalék), valamint az amortizáció (+19 százalék) emelkedése is, amit a kapacitások 11,0 százalékos növekedése sem indokol egymagában. A társaság nettó adósságállománya 4,7 milliárd euró volt a negyedév végén, ami több, mint négyszerese a 12 hónapos gördülő EBITDA-nak.

Nem úgy repült, ahogy várták
Nem úgy repült, ahogy várták
Fotó: Depositphotos
A Wizz Air eredménye jelentős kontrasztot mutat a Ryanairrel, mely rekordnak számító márciusi-júniusi negyedévről számolt be.

A légitársaság 4,3 milliárd eurós árbevétele felülmúlta a 4,2 milliárdos várakozást, miközben a működési költségek némileg a várt alatt alakultak. Így a társaság 820 millió eurós adózott profitról számolt be a várt 688 millióval szemben.

A társaság nem változtatott célkitűzésen, továbbra is 206 milliós utasszámmal kalkulálnak. (Erstemarket)

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo