Az EBITDA 9,3 százalékkal növekedve 300 millió euró lett, szintén elmaradva a 371 milliós várakozástól és a 39,3 millió eurós adózott eredmény is csalódást keltett az 54,3 milliós konszenzushoz képest, bár jelentősen jobb, mint az egy évvel ez előtti 1 millió eurós eredmény. A negyedévben 41 repülőgép állomásozott a földön a Pratt&Whitney hajtóművek kötelező javítása miatt, ez némi javulást jelent az egy évvel korábbi 46 géphez képest. Az előző negyedévhez hasonlóan ezúttal is jelentős volt a reptéri költségek (+19 százalék), a karbantartási költségek (+17 százalék), valamint az amortizáció (+19 százalék) emelkedése is, amit a kapacitások 11,0 százalékos növekedése sem indokol egymagában. A társaság nettó adósságállománya 4,7 milliárd euró volt a negyedév végén, ami több, mint négyszerese a 12 hónapos gördülő EBITDA-nak.
Fotó: Depositphotos
A légitársaság 4,3 milliárd eurós árbevétele felülmúlta a 4,2 milliárdos várakozást, miközben a működési költségek némileg a várt alatt alakultak. Így a társaság 820 millió eurós adózott profitról számolt be a várt 688 millióval szemben.
A társaság nem változtatott célkitűzésen, továbbra is 206 milliós utasszámmal kalkulálnak. (Erstemarket)