Karácsonyi marketingmese

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes!

Karácsonyi marketingmese – óriási különbségek az eladástechnikában. Kép: Pixabay

Képzeljen el két egymás mellett levő fenyőfaárust, akik különböző módon értékesítik portékájukat. A következő két párbeszédet gondoljuk mellé:

Fenyőfa árus #1 és a vevő: – Jó napot, mit árul? – Fenyőfát. – Milyen fajtát? – FE50-es Zöld levelűt. Nem hullik, mert „mindenki-számára-érthetetlen-elnevezésű" eljárással vágták ki. – Aha, biztos... hm... – A beszállító ISO 9001-es tanúsítvánnyal rendelkezik, jó minőségű fa. – Köszi, még meggondolom, viszlát!

Szakértőnk korábbi cikkei

A hatékony marketing legádázabb ellenségei! Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen.
Három plusz egy tipp a több látogatóért! Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketingszakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Mihez kezdjünk az uborkaszezonban? Egyesek sajnálják, mások örülnek az uborkaszezonnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk ilyen időszakban.
Mi a különbség az imázs és az arculat között? Az arculat és az imázs gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és nincsenek tisztában e szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget!
Fenyőfa árus#2 és a vevő: – Jó napot, mit árul? – Komfort-karácsonyfát! – Jé, az mi? – Ezt úgy tudnám körülírni, hogy a fa alatt lévő ajándékokat garantáltan nem fogja elborítani a tűlevél, mert nem hullik, nem kell naponta porszívózni a lakásban, marad ideje a családjára és az év végi pihenésre! Próbálja ki, ez a karácsony más lehet, mint a többi! – Áháááá. Már értem! Megveszem!

Mit reklámozzak? Tulajdonság, előny, haszon?

Sok vállalkozás még mindig elköveti azt a hibát, hogy szimpla fenyőt árul a karácsonyfa helyett. Mit jelent ez?

Mire asszociálunk a fenyőfa hallatán? Talán arra, hogy zöld, szúrós, illatos, tobozos, gyantás stb. És mire gondolunk, amikor a karácsonyfa szót halljuk? Mondjuk, hogy ajándék, meglepetés, finomságok, beigliillat, szaloncukor, fények stb.

Vajon melyiket könnyebb eladni? Melyik ragadja meg jobban a vevő fantáziáját? Melyik jelenthet a vevő számára nagyobb értéket?

A különbség a két fa között az, hogy az egyik egy lecsupaszított termék, a másik viszont szimbólum, élethelyzetbe, szokásokba, érzelmekhez fűződő történetekbe illesztett termék.

Mit tesz az eszes marketinges?

Természetesen a példában van némi túlzás, de így talán jobban szembetűnik a különbség. Minden eladásra váró terméknek van tulajdonsága (termékjellemzők), előnye (különbség) és olyan haszna, amit a vevő értékel.

Az eszes marketinges a haszonra helyezi a hangsúlyt. Még véletlenül sem a termék tulajdonságát reklámozza, azt általában azok teszik, akik nem értik a marketing lényegét.

A kommunikációban nem szabad csupán a termék tulajdonságára, cikkszámára fókuszálni, még csak nem is kizárólag a funkciójára, előnyére – bár ez már egy fokkal jobb –, hanem arra, hogy a vevő számára milyen haszonnal fog járni, ha megveszi a terméket.

Lássunk példának egy nyelviskola hirdetést! Érdemes egy céges nyelvtanfolyam helyett magabiztos fellépést, sikeres tárgyalást reklámozni. Hiszen hogyha a csupasz tanfolyamot hirdetjük, akkor az emberek egyből a tanulásra, nyűgre, magolásra, fáradtságra fognak asszociálni. Inkább célszerű kihangsúlyozni a vevő számára elérhető hasznot – azaz a magabiztos fellépést egy idegen nyelven történő tárgyaláson!

Ezt a szemléletmódot érdemes minél előbb elsajátítani! Nem kell hozzá más, mint hogy megálljunk egy percre végiggondolni, mi is a termékünk, szolgáltatásunk tulajdonsága, előnye és haszna. Ebből aztán ki kell emelni az utóbbit, és ezzel kell megfűszerezni cég kimenő kommunikációját!

Szilágyi Tímea marketingszakértő www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo