Karácsonyi marketingmese

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes!

Karácsonyi marketingmese – óriási különbségek az eladástechnikában. Kép: Pixabay

Képzeljen el két egymás mellett levő fenyőfaárust, akik különböző módon értékesítik portékájukat. A következő két párbeszédet gondoljuk mellé:

Fenyőfa árus #1 és a vevő: – Jó napot, mit árul? – Fenyőfát. – Milyen fajtát? – FE50-es Zöld levelűt. Nem hullik, mert „mindenki-számára-érthetetlen-elnevezésű" eljárással vágták ki. – Aha, biztos... hm... – A beszállító ISO 9001-es tanúsítvánnyal rendelkezik, jó minőségű fa. – Köszi, még meggondolom, viszlát!

Szakértőnk korábbi cikkei

A hatékony marketing legádázabb ellenségei! Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen.
Három plusz egy tipp a több látogatóért! Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketingszakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Mihez kezdjünk az uborkaszezonban? Egyesek sajnálják, mások örülnek az uborkaszezonnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk ilyen időszakban.
Mi a különbség az imázs és az arculat között? Az arculat és az imázs gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és nincsenek tisztában e szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget!
Fenyőfa árus#2 és a vevő: – Jó napot, mit árul? – Komfort-karácsonyfát! – Jé, az mi? – Ezt úgy tudnám körülírni, hogy a fa alatt lévő ajándékokat garantáltan nem fogja elborítani a tűlevél, mert nem hullik, nem kell naponta porszívózni a lakásban, marad ideje a családjára és az év végi pihenésre! Próbálja ki, ez a karácsony más lehet, mint a többi! – Áháááá. Már értem! Megveszem!

Mit reklámozzak? Tulajdonság, előny, haszon?

Sok vállalkozás még mindig elköveti azt a hibát, hogy szimpla fenyőt árul a karácsonyfa helyett. Mit jelent ez?

Mire asszociálunk a fenyőfa hallatán? Talán arra, hogy zöld, szúrós, illatos, tobozos, gyantás stb. És mire gondolunk, amikor a karácsonyfa szót halljuk? Mondjuk, hogy ajándék, meglepetés, finomságok, beigliillat, szaloncukor, fények stb.

Vajon melyiket könnyebb eladni? Melyik ragadja meg jobban a vevő fantáziáját? Melyik jelenthet a vevő számára nagyobb értéket?

A különbség a két fa között az, hogy az egyik egy lecsupaszított termék, a másik viszont szimbólum, élethelyzetbe, szokásokba, érzelmekhez fűződő történetekbe illesztett termék.

Mit tesz az eszes marketinges?

Természetesen a példában van némi túlzás, de így talán jobban szembetűnik a különbség. Minden eladásra váró terméknek van tulajdonsága (termékjellemzők), előnye (különbség) és olyan haszna, amit a vevő értékel.

Az eszes marketinges a haszonra helyezi a hangsúlyt. Még véletlenül sem a termék tulajdonságát reklámozza, azt általában azok teszik, akik nem értik a marketing lényegét.

A kommunikációban nem szabad csupán a termék tulajdonságára, cikkszámára fókuszálni, még csak nem is kizárólag a funkciójára, előnyére – bár ez már egy fokkal jobb –, hanem arra, hogy a vevő számára milyen haszonnal fog járni, ha megveszi a terméket.

Lássunk példának egy nyelviskola hirdetést! Érdemes egy céges nyelvtanfolyam helyett magabiztos fellépést, sikeres tárgyalást reklámozni. Hiszen hogyha a csupasz tanfolyamot hirdetjük, akkor az emberek egyből a tanulásra, nyűgre, magolásra, fáradtságra fognak asszociálni. Inkább célszerű kihangsúlyozni a vevő számára elérhető hasznot – azaz a magabiztos fellépést egy idegen nyelven történő tárgyaláson!

Ezt a szemléletmódot érdemes minél előbb elsajátítani! Nem kell hozzá más, mint hogy megálljunk egy percre végiggondolni, mi is a termékünk, szolgáltatásunk tulajdonsága, előnye és haszna. Ebből aztán ki kell emelni az utóbbit, és ezzel kell megfűszerezni cég kimenő kommunikációját!

Szilágyi Tímea marketingszakértő www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo