Piac & marketing cikkek


Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg

Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg 

Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.
Tovább is lehet nézetni a videókat

Tovább is lehet nézetni a videókat 

Néhány héttel ezelőtt a Facebook beismerte a médiaházaknak és hirdetőknek, hogy az elmúlt két évben túlbecsült statisztikákat közöltek a videohirdetések nézési hosszával kapcsolatban: a felhasználók csak néhány másodpercig nézik a videotartalmakat, de van rá mód, hogy hosszabb legyen ez az idő.
Külföldre vándorolnak a reklámpénzek

Külföldre vándorolnak a reklámpénzek 

A kis- és középvállalatok által leggyakrabban alkalmazott 10 marketingeszközből 9 online. A Facebook jelentősége tovább erősödött a hirdetők körében. A kis cégek már átlagban kétmillió forint felett költenek marketingre, de sajnos még „importra”: a pénz jobbára a Facebookhoz és a Google-hoz kerül.
Ez olyan jó hír, hogy nagy bajt jelent

Ez olyan jó hír, hogy nagy bajt jelent 

Rég volt, csaknem negyedszázada, ilyen alacsony a munkanélküliség Magyarországon. Ami azonban a felszínen jó hírnek tűnik, a valóságban óriási bajt jelent a gazdaságban: ha mindenkinek van munkája, akkor kit vegyenek fel a fejleszteni akaró cégek? Nem mintha nem lennének tartalékok, de az igazi gondot azonban az jelenti, hogy a vállalatok vezetőiben még nem tudatosult: most már mindennél jobban meg kell becsülni a munkaerőt.
Ne a legolcsóbbak legyünk, hanem a legdrágábbak

Ne a legolcsóbbak legyünk, hanem a legdrágábbak 

A legolcsóbbnak lenni könnyű a piacon, de az esetek kilencven százalékában ez a stratégia nem működik. Ezért inkább azt kell megcéloznia egy cégnek, hogy a lehető legdrágább legyen, mégis őt válasszák a fogyasztók, ügyfelek – hangzott el a Piac&Profit konferenciáján.
A Facebook vezet, de jön föl a kupon

A Facebook vezet, de jön föl a kupon 

Kisebb változások történtek, de nem fordult a feje tetejére a hazai kis- és középvállalkozások marketingeszköz-mixe: vezet a saját weboldal és a Facebook – derül ki a Marketing112 frissen publikált kutatásából.
Van pofája visszakérdezni a vevőnek?!

Van pofája visszakérdezni a vevőnek?! 

Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „csok-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak, és sokan használják ki, hogy online bizony lehet olcsóbbat találni.
Ezt kell átgondolni, mielőtt tartalommarketingbe kezd

Ezt kell átgondolni, mielőtt tartalommarketingbe kezd 

A tartalommarketing a király - mondják az ehhez értő guruk, ezért boldog-boldogtalan próbálkozik vele. Ahhoz azonban, hogy ne csúfos kudarc és szörnyű csalódás legyen a vége, jobb pár dolgot előre tisztázni.
Újra pályázható az Országos KKV Marketing Díj!

Újra pályázható az Országos KKV Marketing Díj! 

A Magyar Marketing Szövetség már második alkalommal hirdeti meg a 2015-ben megalapított Országos KKV Marketing Díjat. A kkv marketing gyémánt védjegyekkel az előző év szakmailag legjobb kkv marketing kampányait, programjait kívánja elismerni, miközben célja a legtöbb gyémántot gyűjtő ügynökségek, illetve megbízó cégek közt megtalálni "Az év marketingpartnere 2016", illetve „Az év marketingaktív vállalkozása 2016” fődíjasokat.
Keresik a példamutató munkáltatókat

Keresik a példamutató munkáltatókat 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója. A vállaltok érdeklődése jelentős az új szakterület iránt, éppen ezért hirdeti meg második alkalommal a MPRSZ az Employer Branding Awardot.

Őrültségnek tűnik, de nem az 

Elsőre talán őrültségnek tűnhet, hogy élőben, forgatókönyv nélkül jelentkezzen be egy cégvezető a közösségi hálón, vagy mobil applikáción, mégis egyre többen vállalják és érik el követőiket live streaming, azaz élő közvetítés segítségével.

Ne legyen láthatatlan a szponzor 

Hasznos lehet, ha megjelenik egy cég egy sporteseményen, vagy egy jótékonysági ügy mögé áll, de viszonylag keveset ér, ha a szponzor csak alig-alig válik észrevehetővé, mint ahogy az sem egészséges, ha támogatás címén direkt értékesítést folytat. Adunk pár tanácsot, hogyan szponzoráljunk jól!

A tartalommarketing sötét oldala 

A tartalom ma a marketing királya. De ez egy vérszomjas király. Bármennyi érv is szól mellette, muszáj látni, hogy befektetés nélkül itt sincs siker.

A 10 legriasztóbb hiba a weboldalakon 

Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. A Tnooz turisztikai hírportál a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit szedte össze, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.

A Messenger sem lesz már a régi 

Fizetési lehetőség, megosztás és hirdetés érkezik a Messengerhez - számol be szakértőnk, Lévai Richard. Indulhat a fizetett feliratkozó gyűjtés ezen a platformon is!

Ezért érte meg hirdetni az Olimpia alatt 

Minden éjjel 2 és 4 óra között 790 ezer magyar látott legalább húszpercnyi olimpiai tévéközvetítést. Az aranyérmes magyarok sportágai közül leghosszabb ideig úszást néztek, majd vívás és kajak-kenu következik. A labdarúgó Európa-bajnokság mind a négy magyar meccs élő közvetítéséből 606 ezren néztek meg legalább egy félidőt.

9 remarketing stratégia az online kalandpályára 

Az egyre gyorsabban fejlődő online kereskedelemben mind fontosabbá válik, hogy ne csak várjuk az ügyfeleket, hanem azoknak is nyúljunk utána, akik valamilyen okból visszahőköltek a vásárlástól, különben lemaradunk a versenytársaink mögött – hívták fel a figyelmet a szakemberek a Piac & Profit konferenciáján. Lássuk, hogyan!

Már most gyúrjunk a Black Friday-re 

Az idei év bővelkedett olyan eseményekben, amelyek felpörgethették az eladásokat a kiskereskedelemben, gondoljunk csak a foci-EB-re, az Olimpiára, a most zárult iskolakezdési akciókra. De máris kopogtat a következő nagy esemény, a Black Friday, amivel kezdetét veszi az ünnepi szezon a boltokban – és érdemes már most készülni rá.

Az egész bolygón becélozhatjuk az ügyfelet 

Hasznos célzást vezetett be a Facebook azoknak, akik egyszerre szeretnének több országban is hirdetést futtatni. Eddig egyesével kellett hozzáadni a különböző országokat, most viszont régiók, illetve kereskedelmi zónák is megjelentek a célzások között.

Így taroljunk a vásárokon 

A vásári megjelenések kitörési pontot jelenthetnek a világpiacra a magyar kisvállalkozásoknak. Azonban a jelenlét, különösen egy külföldi rendezvényen, nem olcsó mulatság. Adunk néhány tanácsot, hogy ne menjen pocsékba a befektetett pénz.

A zene segíthet többet eladni 

A kereskedők a legkülönfélébb módszerekkel próbálják vásárlásra bírni a boltjukba betérőket. A jól elrendezett áru és a vonzó árak mellett bármilyen meglepő, az sem mindegy, hogy mi szól a hangszórókból.

Amikor azonnal választ kér az ügyfél… 

Az elmúlt években jelentősen átalakult az ügyfelekkel történő kommunikáció módja. Korábban a szóbeli, postai úton kézbesített levél és a telefon volt a legáltalánosabb módja annak, hogy egy cég a vásárlóival kommunikáljon. Ma ez a chat, ami minden eddiginél gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé, de megvannak a veszélyei is.

Ez a nyár a sportról szólt 

Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18 százalékos bővüléssel zárta. Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is.

Az első lépések a hatékony a videós marketinghez 

Sok cégvezető fejében szöget ütött már a gondolat, hogy kéne valami videó a marketingbe, hiszen olyan divatos dolog manapság. A gondolat jó, a videók tényleg működnek. De nem mind. Mutatjuk, mit kell mindenképpen átgondolnia!

Hackeljük meg a növekedést! 

Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással. Jól hangzik, ugye? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a growth hacking. Varázslatról azonban nincs szó, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről.

Mit tehetünk, ha ellopják a videónkat? 

A digitális térben folytatott tartalommarketing egyik legfontosabb elemét képezik a videós tartalmak, amelyeket viszont nem könnyű – és legfőképpen nem olcsó – előállítani, ellopni viszont annál egyszerűbb. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi iroda szakértőjének segítségével tanácsokat adunk arra nézve, mit tehetünk, ha valaki nemes egyszerűséggel ellopja a videónkat.

A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz 

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.

Inkább ne szálljunk fel a Pokémon-expresszre? 

Óriási sikert aratott a Pokémon Go, és mind több vállalkozás csatlakozik be az őrületbe. Csakhogy nem mindenáron és nem mindenkinek érdemes részt vennie a pokémon-lázban, mert vannak olyan cégek, amelyeknek többet árthat, mint használ.

A szervizben a bizalom a lényeg 

A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.

5 fontos lépés névadás előtt 

Nevet választani a cégünknek sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre gondolnánk. Ha igazán jó, több szempontból is hatékony névre pályázunk, alaposan körbe kell járnunk a témát és nem elég a megérzéseinkre hagyatkozni. Mutatunk néhány ötletet, hogy könnyebb legyen a döntés.

Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni 

A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!

Még nem késtünk le a Pokémon őrületről 

Milliók hajkurásszák a pokémonokat, a kis képzeletbeli lényeket az okostelefonjaikon: az idei nyár nagy őrülete még egyáltalán nincs lecsengőben. Ezért mindenkinek érdemes megfontolnia, hogyan csatlakozhat rá a Pokémon Go-mániára, hogy ezzel is növelhesse forgalmát. Adunk néhány filléres tippet!

Ne az adóhatóságot gazdagítsuk a nyereményjátékokkal! 

A vállalkozások által meghirdetett nyereményjátékok garantált nyertese sok esetben az adóhatóság. A cégek azonban kellő körültekintéssel elkerülhetik a közel 50%-os adóterhet – állítják a Mazars adótanácsadói.

Az azonnali kielégülés sem elég gyors 

Használja szakértőnk stílustippjeit ahhoz, hogy az Ön értékesítési szövegei, Facebook-posztjai és promólevelei messziről kiemelkedjenek a „futottak még” kategóriából! Nélkülözhetetlenek a sokkal közvetlenebb és gyorsabb online üzleti kommunikációhoz. Az értékesítési szövegnek, ha hatni akar, figyelembe kell vennie: az azonnali kielégülés sem elég gyors manapság.

Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon 

Harcba száll a reklámok megjelenését blokkoló „adblocker” bővítmények ellen a Facebook. Intenzívebb reklámok jönnek, amelyeket nem tudnak kiszűrni ezek az applikációk.

Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar 

A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.

Hashtag kisokos - hol, hogyan? 

A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Így segítik az érzelmek az eladást 

Sokáig egyetértés volt abban, hogy az érzelmeknek nincs helye az üzleti életben. Úgy tekintettek rájuk, mint időpocsékoló és terméketlen feleslegességre. Mára a dolgok megváltoztak. Az inspiráló érzelmek manapság már elengedhetetlen, ám érzékeny részei a vállalkozók üzleti repertoárjának. Olyan szociális készségek, amelyekre szükség van.

Még a Twitteren is a Pokemon Go a téma 

A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt, a magyarok pedig a Facebook után a Twitteren említették a legtöbbet a játékot, szokatlanul magas aránnyal – derült ki a MEC kommunikációs ügynökség adataiból.

Ki akarja az appokat? Nem a fogyasztók 

Egyáltalán nem olyan népszerűek a telefonos alkalmazások, mint ahogy azt a marketingesek gondolják. Sőt, ha a fogyasztókat kérdezzük, akkor az olyan technológiai megoldásoknak sem jósolhatunk nagy jövőt mint a QR kód, az NFC vagy érintés nélküli fizetés, a drónok, vagy a 3D-s nyomtatás.

Így húzhat hasznot az olimpiából 

Ez a nyár a sportőrületről szól Magyarországon, épp csak véget ért a futball bajnokság és máris kezdhettünk drukkolni a magyar olimpikonokért. Az országot-világot lázban tartó sportesemények idején vagy hátradőlünk, és azt mondjuk, ez számunkra úgyis „uborkaszezon”, vagy felülünk a hullámra és kihasználjuk a rajongói lelkesedést, hogy felpörgessük kicsit a nyári üzletet.

Nem posztolhat bárki az olimpiáról 

Az Amerikai Olimpiai Bizottság legújabb közleménye miatt érdemes újragondolniuk a marketing stratégiájukat azoknak a cégeknek, akik reklámtevékenységükben az olimpiai játékokra is számítottak.

Kicsi a #, de erős 

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Szimpla látogatóból könnyen lehet hűséges ügyfél 

Ha a weboldal nem lendít az értékesítésen, nem teszi a dolgát - így fogalmazhatnánk röviden, tömören, velősen. Pedig néhány egyszerű lépés kell csak, és máris hűséges vásárlónk lehet egy szimpla látogatóból.

Cserkésszük be a nyaralókat is! 

Nem kell lemondanunk az ügyfelekről, akkor sem, ha nyaralni mennek. A közösségi oldalak hirdetési rendszerei ugyanis a fogyasztók tartózkodási helye alapján is képesek pontosan célozni a hirdetéseinket.

Nyolc módszer, a nehéz ügyfelek féken tartására 

Nehéz ügyfelek léteznek, ezt mindannyian tapasztaltuk már. A nyári hőségben, mintha többen lennének, talán a forróságban türelmetlenebbek vagyunk. Hajlamosak vagyunk a problémás ügyfeleket túlzott szervilizmussal kezelni, amikor hívnak vagy felkeresnek bennünket, bár tegyük a szívünkre a kezünket, a problémázó, akadékoskodó, mindent kritizáló vevőt néha más bolygóra küldenénk.

A marketing nem megy szabira 

Sok cég a nyári hónapokat egyfajta szezonális szünetnek tekinti: a fogyasztók érdeklődése lanyhul, mindenki szabadságon van, a munkatársak nyaralnak. Csakhogy a marketinggépezet ilyenkor sem állhat meg: mutatunk hat tippet, amelyek segítségével feldobhatja a nyári értékesítéseit!

Magyar vállalkozások tölthetik be az Uber helyét 

Az Uber ugyan nemrégiben felfüggesztette magyarországi szolgáltatását, azonban a cég által képviselt megosztás alapú üzleti modell itthon is egyre inkább virágzik. Tőlünk nyugatra a nyaralásunk alatti kutyafelügyelettől kezdve, a saját bicikli- vagy autó bérbeadáson át már számos problémára van közösségi megoldás. Hazánkban a paletta még nem ennyire színes, de néhány magyar startup már elég komoly sikereket ért el ezen a területen
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Mindent a mobilunkkal intézünk, még ezt is

Mindent a mobilunkkal intézünk, még ezt is 

A múlt évben összességében 63 százalékkal nőtt a mobilbankon keresztül kötött biztosítások száma.

Pénzszerzés

Most venne fel lakáshitelt? Van egy rossz hírünk

Most venne fel lakáshitelt? Van egy rossz hírünk  

Az elmúlt hónapokban még csupán nem csökkentek, májustól viszont már nőnek is a lakáshitelek kamatai.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek 

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Directre és biztosító-partnereire.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Fellélegezhetnek az építőipari cégek

Fellélegezhetnek az építőipari cégek  

Meghosszabbította kormány a lakásépítés kedvezményes áfáját.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo