A San Franciscó-i világcég fennállásának 11 évében végig azt hangsúlyozta, hogy egyik nagy előnye a tömörség, amelyhez ragaszkodik. Eddig legfeljebb annyi engedményt tettek, hogy az üzenetekbe kerülhettek képek és gif-ek is, és azok nem számítottak be a terjedelembe. A világszerte immár 328 millió felhasználót számláló rendszer beruházói azonban újabban kifogásolták, hogy az üzenetek száma nem nő a várakozásoknak megfelelően, és szerintük ennek fő oka, hogy korlátozott a terjedelem. (Ezt egyébként már kezdettől sokan vitatták).
A bővítés hívei szerint elsősorban az angol nyelvű twitterekkel van a gondi: az ázsiai nyelveknél, mint a japán, a koreai, a kínai, ahol azok jellegénél fogva egy jellel sokkal többet lehet kifejezni, mint az indoeurópai nyelvek betűivel, ez sokkal kevésbé probléma. A bejelentésre sok twitterező negatívan reagált a világhálón, mondván: helytelen üzleti okokból feladni a közösségi média fő előnyét, a tömörséget.
(New York Times)