Piac & marketing cikkek


Megéri zöldbe vágni!

Megéri zöldbe vágni!  

Elvileg sikerre számíthatnak azok a vállalkozások, amelyek a fenntarthatóra nyitott, egészséges életre érzékeny vevőket célozzák, mégis viszonylag kevesen használják ki ezt az üzleti lehetőséget.
A Twitteren nincs stratégia?

A Twitteren nincs stratégia? 

Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet - erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója, aki azt vizsgálta, vajon felgyorsítja-e az információk közzétételének és szétterítésének folyamatát az ismeretségi hálózat igénybevétele.
Ügynökségek figyelem! Kommunikációs tendereket írt ki a GVH és az NFÜ

Ügynökségek figyelem! Kommunikációs tendereket írt ki a GVH és az NFÜ 

Kommunikációs tendereket írt ki a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, valamint a Gazdasági Versenyhivatal is, a pályázatokat február 11-éig, illetve 20-ig kell benyújtani.
Marketing: piaci alapokon nyugszik a szakképzés

Marketing: piaci alapokon nyugszik a szakképzés 

Az államilag támogatott képzés megszüntetése ellenére is népszerű a kereskedelem és marketing szak. Mivel nincs állami támogatás, így a képzés teljesen piaci alapú.
11 tipp, hogy sikeres legyen a céges weboldalunk

11 tipp, hogy sikeres legyen a céges weboldalunk 

Héjj Szilárd MarketingArc szerint, ha az alábbi tippekre ügyelünk weboldalunk elkészítésekor, akkor már szinte félúton járunk a sikeres online kommunikáció felé! A másik fele pedig az, hogy az adott oldalt ismertté kell tenni! Ebben segít a jó, hatékony online marketing!
A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k

A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k 

Elsősorban új piacokra vadásznak a hazai kis- és középvállalkozások - derül ki a Marketing112 és a Marketingesek Lapja legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 2100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2012-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.
Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk

Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk 

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.
Export: belelkesedtek a kkv-k

Export: belelkesedtek a kkv-k 

A múlt évhez képest nagyot nőtt a külpiacok iránti érdeklődés a magyar kkv-szektorban - derül ki az Export Kooperáció kis- és középvállalkozások körében végzett nem reprezentatív felméréséből. 2011-ben a magyar vállalkozások jellemzően nem érezték magukban a potenciált az exportpiacra lépéshez, míg az idén ősszel már a megkérdezett cégek 50 százaléka deklaráltan tervez a külpiaci nyitással, vagy már korábban is volt export tevékenysége.
Piacbővítésért irány a napfényes Brazília!

Piacbővítésért irány a napfényes Brazília! 

A robbanásszerűen növekvő belső fogyasztás miatt jövőre várhatóan 4 százalékkal bővülő brazil piac komoly üzleti lehetőségeket kínál a hazai exportőröknek, állítja egy piaci elemzés, amely szerint a stagnáló eurózóna és a visszafogottan növekvő észak-amerikai gazdaságok fejlődési potenciálja várhatóan a következő években is elmarad a dél-amerikai országétól.
Tanulmányút fiatal gazdáknak

Tanulmányút fiatal gazdáknak 

A Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége - AGRYA együttműködve a Szlovákiai Fiatal Gazdák Szövetségével (ASYF) szakmai tanulmányút-sorozatot szervez szlovákiai és magyar fiatal gazdáknak 2013 januárjában és februárjában.

Újvidéken is segítségre találnak a magyar kkv-k 

A Kárpát Régió Üzleti Hálózat mától fogva Újvidéken is segítséget nyújt a magyar vállalkozóknak üzleti sikereik elérésében. A Kárpát-medencében tevékenykedő irodák száma az újvidéki iroda megnyitásával hétre bővült.

Vállalkozások: irány kelet! 

Keleti irányban érdemes nézelődniük a fejlődő exportpiacokat megcélzó magyar vállalkozásoknak, ugyanis az eurózóna és a tőle függő kelet-európai uniós gazdaságok még évekig gyengélkedhetnek az adósságválság következményei.Az Atradius Economic Outlook prognózisa szerint 0,3%-os hazai csökkenéssel szemben számottevő gazdasági növekedésre lehet számítani többek között Törökországban, Oroszországban és Ukrajnában.

Mitől vonzó egy munkahely? 

Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében.

Munkás, de megéri küzdeni a Nagydíjért 

Az összetett és szigorú pályázati rendszerben öt fordulóból álló megmérettetésen kell megfelelniük a pályázóknak. A legfontosabb kritériumok a minőség és a piac. Több mint 100 pályázat került idén a főzsűri elé, és végül 58 termék nyerte el a Magyar Termék Nagydíj minősítést.

Az exporthoz két dolog kell: idő és pénz 

A nemzetközi terjeszkedés a bukás veszélyét is magában hordja, amennyiben tudás, jól átgondolt stratégia és pénzügyi források nélkül fog bele a vállalkozás. Jó hír, hogy egyre több kedvezményes konstrukció segíti az exportőröket, és a kockázati tőketársaságok is nyitottak a finanszírozásra, persze feltételekkel.

Életmódváltás a kommunikációban 

Ahogy hajszolt, stresszes életünkben sokszor szinte luxusnak számít az egészséges életmódnak időt és energiát szentelni, így tűnik a kkv-k működésben „luxusnak” az ügyfelekkel és a munkatársakkal való kommunikáció minőségének tudatos fejlesztése, az erre szánt pénz és figyelem -, annak ellenére, hogy ennek a hanyagságnak hosszútávú, akár végzetes hatása feltehetőleg mindenki előtt nyilvánvaló.

Nem kell a Facebook mellett ülni, időzíthet is 

Akkor is folyamatosan születhetnek az új posztok a Facebookon, hogy ha éppen tárgyalunk, megbeszélésen vagyunk, vagy egyszerűen csak nem vagyunk online: hogyan lehetséges ez? Időzített posztolással.

Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!  

Szakértőnk, Farkas Erika összeszedte a marketing szövegírás kihagyhatatlan hozzávalóit, vagyis azokat a dolgokat, amelyek hiányoznak a legtöbb webszövegből. Pedig ezek bírják vásárlásra a látogatókat.

Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon? 

Tudnunk kell, hogy mi az a versenyelőny, ami miatt a reménybeli vevőink minket választanának versenytársainkkal szemben. Kkv-ként az árelőnnyel próbálkozni reménytelen, hiszen a nagyok úgyis jobb esélyekkel indulnak ebben a számban. Nem feltétlenül kell „feltalálni a spanyolviaszt”, vagyis teljesen mást kínálni, mint a versenytársak, ha megfelelően pozícionáltuk a céget, kiemelkedünk a mezőnyből. Tanácsaink alapján bármely cég megtalálhatja, hogy mi az, ami kiemeli őt a mezőnyből.

Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató 

Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.

Menő üzlet a kuponozás 

Akár az eredeti ár töredékéért is élvezheti a fogyasztó a választott szolgáltatást, míg a cég olyan réteget is meg tud szólítani, amelyet más eszközökkel nem érne el – ezért töretlen Magyarországon a kuponozás népszerűsége. Ráadásul az online vásárlók részaránya még viszonylag kicsi hazánkban, így még bőven van növekedési potenciál a piacon.

Csak most, csak önöknek! 

Három napra nyitni egy boltot? Igen, van értelme. Elmondjuk, miért.

Nagy érdeklődés övezte a Piac&Profit Klub indulását 

Rendkívül nagy érdeklődést váltott ki a Piac és Profit Klub első klubtalálkozója. Majd 70 üzletember, komoly vállalkozások vezetői találkoztak egymással, s profi koreográfia szerint személyesen mutatták be vállalkozásukat, tevékenységeiket, konkrét projektjeiket.

Találj újat, tartsd meg a régit! Vevőszerző tippek 

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szükségük. Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni.

Dél-amerikai kapcsolat cégeknek 

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara – mint a Duna menti Kereskedelmi Kamarák Szövetségének (DCCA) gesztorszervezete – 2012 októberében latin-amerikai üzletember-találkozót szervez Budapesten, melynek célja, hogy Latin-Amerika és a Duna Régió kereskedelmi kamaráit és azok tagvállalatait kapcsolatba hozza egymással.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére

Költségkímélés

Letarolták az országot a viharok

Letarolták az országot a viharok  

A lakóingatlanokban a július eleji, hirtelen lecsapó viharok okozták a legnagyobb károkat.

Pénzszerzés

Közel 40 milliárd forint kamatmentes hitelre pályázhatnak a vidéki cégek

Közel 40 milliárd forint kamatmentes hitelre pályázhatnak a vidéki cégek  

Legalább 10 millió, legfeljebb félmilliárd forint kamatmentes hitel segítheti a cégek jelentős energia-megtakarítást eredményező beruházásait.

Cégblog

Újabb áruházlánc jelentkezett be: itt is magyar dinnyét lehet kapni

Újabb áruházlánc jelentkezett be: itt is magyar dinnyét lehet kapni  

Bár az idei nyár az átlagosnál hűvösebben indult, és a szokásosnál kissé később kerültek a boltok polcaira az első hazai dinnyék, amelyek idén is a legfontosabb dinnyetermő régiókból.

Gazdaság

A világ élvonalában a magyar tőzsde

A világ élvonalában a magyar tőzsde 

Történelmi rekordon, 100.000 pont fölött zárt a magyar tőzsde vezető részvényindexe, a BUX.

Infokom

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?  

Mára a hétköznapi emberek is egyre gyakrabban fordulnak különböző nyelvi modellekhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo