YouTube-kisokos vállalkozásoknak

A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!

Bodrogi András szerint hatalmas a PR-lehetőség a videókban

A legtöbben nincsenek tisztában avval, hogy minden zenei, képes vagy videotartalom mögött jogtulajdonosok állnak. A legfontosabb, hogy ha bevételeket szeretnénk szerezni a saját csatornánkra feltöltött videóinkkal, akkor ne használjunk olyan zenét, filmet, tévéműsorrészletet vagy képet, amelynek ilyen jellegű felhasználási jogaival nem rendelkezünk.  A szerzői jogok folyamatos megsértése akár a komplett csatornánk elvesztésével is járhat – kezdi Bodrogi András, a YouTube magyarországi trénere.

Mit tegyen egy kisvállalkozás, amely egy referenciafilmet csinálna?

– Zenefelhasználás szempontjából próbálják kerülni a nagy nemzetközi slágerek engedély nélküli használatát. Ha mégis ilyen dalokat szeretnének használni, akkor kérjék meg a felhasználási jogokat az adott hangfelvétel jogtulajdonosától, illetve a dalszerzőt képviselő zeneműkiadótól. A jogok megkérése szempontjából talán egyszerűbb és olcsóbb is lehet, ha magyar előadók hangfelvételeinek használatában gondolkodnak. Ilyen például a Sziget Fesztivál idei videója, amely az Ivan and the Parazol dalát használja fel.

Milyen zenét javasolsz használni egy kisvállalkozónak?

– Leginkább olyan zenét, amely a saját márka, termék vagy szolgáltatás arculatát, hangulatát a megfelelő módon festi alá. A YouTube Hangkönyvtára számtalan előre jogosított zeneszámot kínál különböző stílusban, hangulatban, tempóban. Ezek között vannak olyanok, amelyeket olyan videókban is használhatunk, amelyekkel bevételeket is szerzünk.

Milyen marketinglehetőségeket rejt a saját csatorna?

– Akik szorgalmasak, beszélnek angolul, és alkalmasak az önképzésre, most előnyt élveznek, mivel a Google a YouTube kapcsán releváns tudásanyagot is mindenki számára elérhetővé tette. Ha valaki csatornát hozna létre, és videotartalom segítségével mutatná be művészetét, szakértelmét, termékét vagy szolgáltatását, akkor ismerni kell a lehetőségeket, eszközöket, funkciókat. A csatorna- és tartalomoptimalizáció fontos lépés, a tartalomkészítési és -megosztási stratégia pedig elengedhetetlen. Érdemes használni a Google által nyújtott reklámeszközt is, (Adwords – online videó kampány). A külső kommentárok megfelelő módon való használatával akár a saját weboldalra, termékekhez, szolgáltatások megrendeléséhez is navigálhatjuk a nézőt, ennek használata viszont még nem igazán terjedt el itthon. Emellett nemcsak  eladásra ösztönző videókat kell csinálnia egy vállalkozásnak, hanem érdemes olyanokat is, amelyek szórakoztatják, inspirálják vagy épp oktatják is a célközönségünket.

Ön használja már a YouTube-ot látogatószerzésre?
A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze. Hogy mire figyeljünk, és milyen a jól működő videó, arról itt beszél a Piac & Profit szakértője.
Személy szerint én nagyon hiszek abban, hogy a YouTube videotartalommal való PR- és marketingkommunikáció előbb-utóbb itthon is teret hódít majd, és sokan újabbnál újabb kreatív utakat találnak annak a hihetetlenül nagy közösségnek eléréséhez, akik itt nap mint nap több órát eltöltenek videók nézésével. A Google is meg fog tenni mindent annak érdekében, hogy ez mihamarabb elterjedjen hazánkban is.

Mi a helyzet a termékmegjelenítéssel a YouTube-videókban?

– A termékelhelyezés is lehetséges a videókban. Itt az a fontos, hogy az adott termék rendeltetésszerűen jelenjen meg a videóban.

Majka hol rontotta el, amikor letiltották videoklipjét?

– Az ő esetében konkrétan egy reklámfilmet vágtak be a videó elé, amely formátumban csak a Google-nak áll módjában reklámot elhelyezni.  Ha csak  a videóban jelent volna meg az adott fejhallgató, ahogy azt épp használja a szereplő, akkor nem lett volna letiltva a többmilliós nézettségű videó.

Oktatásról tudnál e valamilyen információt adni?

– Mint említettem a tudásanyag online nagy része online elérhető. A kis- és középvállalkozások, csatornatulajdonosok számára rendelkezésre állnak a Google úgynevezett Multi Channel Network partnerei is, akikkel szerződve szakmai segítséget és támogatást kaphatnak az optimális bevételszerzés közös céljával. Olyan csatornatulajdonosoknak érdemes ezen az úton elindulni, akik kitartóak, komolyan gondolják, és bevételeket is akarnak szerezni.

Szelei Szabolcs, a Google Magyarország marketingvezetőjének szavaival élve „Ne gondolkozz csak magyar piacon…” Szerinted ez mennyire igaz?

– Ez nagyon igaz, csak megerősíteni tudom. Mindenkinek azt javaslom, hogy a globális elérésben gondolkodjon, gyártson videotartalmat angolul vagy más nyelveken, vagy akár készítsen feliratokat a videókhoz.  A lényeg, hogy minél szélesebb közönséget tudjunk elérni, feliratkozásra bírni, a számukra vonzó és releváns videotartalmainkkal pedig minél több megtekintési percet generáljunk a csatornánkon.

Szinte Romulus Loránd Online marketing tanácsadó www.szinte.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo