Piac & marketing cikkek
Az üzlet otthon van
Mondják, hogy a kreativitás nem ismer határokat. Ha kell, akkor kicsiben, „fű alatt”, nappaliról nappalira tör utat magának.
A jó felhasználói élmény csodaszerei
Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!
Kiszolgáló vagy értékesítő?
Hatalmas a különbség a kiszolgálás és az értékesítés között. Ezt ma már sok cégnél tudják, sok helyen képzésekkel is igyekeznek átadni. Azonban mindez mit sem ér addig, amíg a hozzáállást nem sikerül megváltoztatni! Szakértőnk segít megmutatni a lényeget!
A vevőgyilkos webszövegek átka
Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.
Átszervezi a Külgazdasági Hivatalt a kormány
A Keleti Nyitás politikájának minél erősebb támogatása, illetve a magyar kkv-k exportjának növelése érdekében átszervezi a Nemzeti Külgazdasági Hivatalt (HITA) a kormányzat.
Hogyan tartsuk meg a vásárlókat?
Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.
Hét tévhit az e-mail kampányokról
Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk oldalunkra, és növeljük az eladásainkat, ám sok a félreértés azzal kapcsolatban, miként küldjünk e-maileket a leghatékonyabban, miként növeljük vele bevételünket. Szakértőnk a hét leggyakoribb tévhitet fejti ki.
Ahol tényleg hasznosulnak a pályázati pénzek
Kevés olyan ágazat van a kereslet visszaesésével és finanszírozási gondokkal küzdő magyar gazdaságban, amely valószínűleg száz százalékban kihasználja a részére megnyitott uniós forrásokat. Az egyik az édesvízi haltenyésztés. Az ágazat az exportpiacokon és a hazai fogyasztásban egyaránt piacbővülésre számíthat az elkövetkező években.
Költsek marketingre vagy ne?
Régóta közszájon forog Ogilvy mondása, hogy a marketingre költött pénz fele csak kidobott pénz, ám azt nehéz eldönteni, hogy melyik fele volt hasznos és melyik nem. A mai gazdasági környezetben a cégek minden lehetséges módon csökkentik a költségeiket és ennek igen gyakran áldozatául esik a marketing büdzsé is. A nagy kérdés, hogy ezzel valóban felesleges kiadást spórol-e meg a cég vagy pont az ellenkező hatást éri el vele, tovább csökkentve a túlélési potenciálját?
Nagy kampányhoz Nagy Adat
A szakértők szerint a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen a modern adatelemző megoldások használata. A cégvezetők többsége a közösségi oldalakon elérhető adatokat is elemzi.
Újra európai kkv-hét!
Az Európai Bizottság által koordinált kampány az európai kisvállalkozói intézkedéscsomaggal összhangban a vállalkozói formát népszerűsíti Európa-szerte.
Összefogás és jó marketing – ez kell az éttermeknek
A beszállítói kapcsolatok javításában, a hatékonyabb működtetésben éppúgy szüksége van segítségre a vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásoknak, mint az eredményes marketingben. Képzéssel és összefogással lehet sikeres a túlélés a Horeca Marketing Klub szakemberei szerint.
A direkt marketingben is a digitális a menő
A direktmarketing-piac mérete gyakorlatilag változatlan maradt a 2011-es évhez képest, a piacon azonban erős átrendeződés zajlik: a kommunikáció mindinkább a digitális csatornák irányába tolódik el.
A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.
Rosszul állnak a magyarok a mosolygással
A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében és a kapcsolt értékesítések terén is átlagon felül teljesítenek, azonban rendkívül keveset mosolyognak – derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 57 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte.
3 tipp, amivel hatékonyabb lesz a reklámszöveg
A jól megírt reklámszövegre igazán érdemes figyelmet fordítani! Szakértőnk apró tippjei, praktikus tanácsai segítségével máris sokkal vonzóbb lehet ugyanaz a tartalom.
Hol érdemes reklámozni a fiataloknak?
A fiatalok túlnyomó többsége (67 százaléka) máig leginkább a televízióból értesül hazánk és a világ dolgairól. A második legfontosabb hírforrásnak az internet számít, ahol átlagosan tízből hat fiatal tájékozódik a hírekről, 9 százalékuk pedig okostelefonon is követi az eseményeket.
Hogyan legyünk sikeresek külföldi szakkiállításon?
Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás.
A marketing is lehet zöld
Egyedülálló kezdeményezést indít útjára a Magyar Marketing Szövetség. A "Zöld Tagozat" néven induló szakmai közösség létrehozásának célja, hogy platformot és tudásbázist teremtsen, illetve programokon keresztül járuljon hozzá a fenntarthatósághoz, felelősségvállaláshoz kapcsolódó kommunikációs megoldások sikeréhez.
Hogyan őrizhetjük meg márkánk online követőit?
Számtalan akcióterv született már a márkánk online rajongói aktív figyelmének felkeltésére. Az Ipsos nemzetközi kutatásából kiderül, hogy mi ösztönzi a követőinket a legjobban.
Segítünk, hogy lesz ütős egy reklámszöveg!
Miért látni annyi rosszul megírt reklámszöveget? Miért van az, hogy sokan álmosító adatokkal préselik tele a reklámszöveget, ahelyett, hogy megragadnák a figyelmet? Ők épp csak egy dolgot nem vesznek figyelembe: az olvasó igényeit...
Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon!
Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet.
Már Horvátországban segíti a vállalkozásokat a Kárpát Régió Üzleti Hálózat
Megnyílt Eszéken a Kárpát Régió Üzleti Hálózat tizedik, egyben első horvátországi irodája. Az eszéki képviselet jelentősége különösen felértékelődik Horvátország júliusi Európai Uniós csatlakozásával, amely fontos szerepet tölt be a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.
Miről hazudunk a neten?
Végzettségükről, munkahelyükről és keresetükről is szoktak füllenteni a magyar internetezők. Míg a fiatalok a társkereső oldalakon teszik szebbé a valóságot, addig a Facebookon inkább az idősebbek adatlapjain találunk valótlan állításokat.
Webshop trendek: bővül és változik az online piac
A webshop tulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el.
Innovatív ötlete van? Pályázzon kiállítási részvételre!
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) pályázati úton biztosít lehetőséget innovatív energetikai projektek bemutatkozására az idei RENEXPO kiállításon, a két szervezet közös innovációs szigetén.
Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak
A saját márka építése és gondozása a kkv számára éppolyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más.
Tuti marketing tipp kisvállalkozásoknak
A vírusmarketing a gerillamarketing egyik „alfaja”, amelynek a használatával lehetőség van aránylag olcsón és meglehetősen hatékonyan kommunikálni a fogyasztókkal. Alapja a közösség, valamint az a „beégetett” tulajdonságunk, hogy szeretünk információkat – érdekes, szórakoztató, hasznos vagy megrázó tartalmakat – megosztani az ismerőseinkkel.
Facebook, Google: Belépünk a következő generációs netvilágába
A tíz éve még csak kutatási témaként létező szemantikus technológia forradalmi újdonságát a Google tesztelés alatt álló keresési rendszere is előrevetíti, csak úgy, mint a Facebook Graph Search funkciója, melynek béta változatát január közepe óta tesztelhetik a közösségi oldal tagjai.
Nem bíznak az üzenetben a fogyasztók
A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság, de alapvetően negatív véleménnyel vagyunk az újságírók munkájáról is. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.
Drágábban is megvesszük, ha friss vagy környezetbarát
Ha a csomagolás tovább tartja frissen az ételt és/vagy környezetbarát, akkor a fogyasztók hajlandóak akár jelentős többletköltséget is vállalni – derül ki az Ipsos felméréséből.
Márka: már nem csak a név számít
Hosszú távú elköteleződés helyett a fogyasztók a termékek és szolgáltatások többségénél racionálisan mérlegelnek azért, hogy a néhány, számukra igazán fontos márka esetében megengedhessék maguknak a hűséget. Azonban most már nem csak az számít, hogy a fogyasztó m9it gondol egy cégről, hanem az is, hogy a munkavállalók miként vélekednek róla.
A márkád a személyiséged
A márkázás nem arra szolgál, hogy a célpiacunk fogyasztói a versenytársakkal szemben a mi produktumunkat válasszák, hanem arra, hogy úgy érezzék: a mienk az egyedüli termék, amely választ ad az igényeikre.
A dizájn, mint versenyelőny
A dizájn sokkal több, mint formatervezés. Nem egy termék feldíszítése, inkább mindent átható, versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia.
Hogyan írjunk nyertes üzleti ajánlatot?
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?
Horvát-magyar borturisztikai együttműködés
Borturisztikai szolgáltatások közös fejlesztésébe kezdett egy horvátországi település és két magyarországi szakmai szervezet a napokban, az egy évig tartó projektre 405 ezer eurót költenek.
Mi a nagy márkák sikerének titka?
Lehet, hogy nem az övék a legnagyobb piaci részesedés az ágazatukban, mégis ezek a márkák kerültek ki győztesként egy közelmúltban készített amerikai felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy mi a titkuk azoknak a termékeknek, szolgáltatásoknak, amelyekben a fogyasztók a leginkább bíznak. A bizalom pedig manapság egyre fontosabb tényezővé válik az élet minden terén.
Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing
Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.
A steampunk viszi a következő éveket
Az IBM rendszeres, kereskedelmi trendeket fürkésző átfogó elemzése szerint a következő évek divatját várhatóan erős steampunk hatások alakítják majd. A közösségi oldalak itthon is erősen hatnak a divattrendek terjedésére, de a steampunk hullámra még várnunk kell.
Magyar orvostechnikai cégek az Arab Health kiállításon
Összesen huszonegy magyar cég mutatkozott be a világ egyik legnagyobb orvostechnikai kiállításán, egy részük a HITA segítségével. A Dubai-ban rendezett kiállítás a térség legelismertebb gyártóit és vásárlóit vonzza.
7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon
A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik - ezt támasztja alá minden kutatás, mutató és statisztika. Nem véletlen, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82 százaléka jelen van a nemzetközi piacokon, és nyitott a globális innovációkra, állapítja meg egy nemzetközi kutatáson alapuló tanulmány. De átlépni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az országhatárt nem olyan egyszerű.
Végre kilábal a válságból a rendezvénypiac
A magyar rendezvénypiac kilábalni látszik a válságból, legalábbis az elmúlt évre vonatkozó becslések szerint a rendezvények számát tekintve már meghaladtuk a 2008-as időszakot. Idén a Magyar Turizmus Zrt. tervei szerint ehhez néhány százalékos növekedéssel a nemzetközi konferenciák is hozzájárulhatnak. További jó hír, hogy a hazai vállalatok is többet költenek, igaz, ez a szegmens jelentősen átalakult az elmúlt néhány év alatt.
3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát
Nyomot kell hagyniuk és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést? Szakértőnk elmondja!
A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok
Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el.
Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra
Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.
A védjegy tényleges használata nélkül elvész az oltalom
Háttérbe szorultak a nemzeti védjegyek a közösségi szintű bejelentésekkel szemben, az uniós piacon több fontos részletet is érdemes szem előtt tartani.
Megéri zöldbe vágni!
Elvileg sikerre számíthatnak azok a vállalkozások, amelyek a fenntarthatóra nyitott, egészséges életre érzékeny vevőket célozzák, mégis viszonylag kevesen használják ki ezt az üzleti lehetőséget.
A Twitteren nincs stratégia?
Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet - erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója, aki azt vizsgálta, vajon felgyorsítja-e az információk közzétételének és szétterítésének folyamatát az ismeretségi hálózat igénybevétele.