Piac & marketing cikkek

11 tipp, hogy többen olvassák Facebook posztunkat
A közösségi oldalakon folytatott kommunikációban kevés dolog érintette olyan súlyosan a cégeket, mint a Facebook-posztok elérésének korlátozása. Ha azt akarjuk, hogy sokan olvassák a bejegyzéseinket, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, de szerencsére van olcsóbb megoldás is.

A szöveg a céges honlapok mumusa
A jó céges weblap ma már az online marketing Szent Grálja, az alap, amelyre hatékony stratégiát építhetünk. Ezért mind több cég vág bele honlapja fejlesztésébe, ám a végeredmény sokszor siralmas: szakértőnk rávilágít, miért van ez így!

Így készüljünk fel a Facebook halálára!
Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.

Hogyan tudhatunk meg mindent a vásárlóinkról?
Elég egy rosszul célzott hirdetési kampány, egy rossz nyeremény, egy átgondolatlan promóció. Ilyenkor hiába pörög esetleg jól a kommunikáció, a cég munkatársai nem értik, miért van az, hogy a Facebookról még sem jönnek vásárlások. pedig most már erre is van megoldás.

Egyre személyesebbek lesznek az online reklámok
Az online marketing és reklámozás feltörekvőben van, ahogy életünket egyre inkább az interneten, okostelefonok és tabletek rengetegjében éljük. Ezért fontos tudni, hogyan alakul az online hirdetési szektor.

Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások
Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Még mindig él az optikai tuning
Bár alapvetően elégedettek a hazai vendégek a wellness szállodákkal és a szolgáltatások minőségével, a megbízhatóságot már gyakran kifogásolják. Előfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság.

10 Facebook-hirdetésváltozás, amiről tudni kell
A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül. A közelmúltban sok apró változás történt, ami nagyon megkönnyítheti az életünket, némely esetben pedig növelheti az eredményeket. Íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól.

Ügyfélkezelésben mérföldekre lemaradtunk
Bár sok cég panaszkodik arról, hogy az egyre szorosabb piaci versenyben szinte alig tud vevőt szerezni, nem tesznek pluszlépéseket azért, hogy az egyszerű érdeklődőből visszatérő vásárlót generáljanak.

Vetélkedő vagy nyeremény, melyik éri meg?
A fogyasztók a nyeremény reményében hajlandók kipróbálni új termékeket, miközben a marketingakció során tudatosul bennük a termék márkaneve, amely esetleg további vásárlásaikat is befolyásoló tényező lehet. Azonban ezek a promóciók nem mindegy, hogy milyen költséggel járnak a cég számára.
Virtuális marketing: csak óvatosan!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.
Játékra fel! De komolyan
Ma az emberek az élet minden területén élményekre vágynak. Termékek helyett élményt vesznek, és úgy szeretnek dolgozni, ha motiváltak a munkájukban. Ahhoz, hogy vásároljanak, vagy lelkesen dolgozzanak, meg kell értenünk, hogyan adhatjuk meg nekik ezt az élményt.
YouTube-kisokos vállalkozásoknak
A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!
Ön webáruház-tulajdonos? Így csinálhat kedvet a vásárláshoz!
Divatos manapság webáruház-tulajdonosnak lenni, de ritkaság a jó webshop, amelyikben szívesen vásárol a felhasználó. Mitől függ, hogy a webáruházunkba látogató, rögtön továbbáll, szörföl egy kicsit az oldalon, rákattint a termékekre vagy vesz is valamit? Íme néhány tanács, hogyan csinálhatunk kedvet a vásárláshoz.
Tudatosabb vásárlást is hozhat az online kassza
A kasszákon keresztül pontosabban megismerhetők a törzsvásárlók egy új informatikai fejlesztésnek köszönhetően, de a vevők maguk is tudatosabbá válhatnak vásárlásaik áttekintésével.
Mobilmarketing: trükkök a sikerhez
Mostanra annyi ember használja mindennap az okostelefonját, hogy a cégeknek muszáj ott is elérhetőnek lenniük. Azonban nemcsak többet szörföznek az emberek telefonról, de máshogy is keresnek. Szakértői tippeket adunk, hogy itt is előkelő helyen legyen a találati listában!
Egy jó grafikon többet ér minden szónál!
Lenne egy grafikon, amit szívesen megnéznék. Azt ábrázolná, hogy az internetre kiírt magyar mondatokat hány ember olvassa el. Hány mondatot olvas el több mint ezer ember, és hányat nem olvas el senki? A hálón annyi szöveg születik mindennap, és a legtöbbje feledésbe is merül. Ma már, ha a szöveg az elején nem elég érdekes, senki nem fogja tovább olvasni, hátha megjavul a végén.
Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék
Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.
Figyeljünk a frontvonalra!
Vállalkozása legfontosabb embere Laci bácsi, a portás! Tudom, furcsán hangzik, de nagyon igaz! Vele találkoznak először az ügyfelei. Minden cégben meg kell találni azt az embert, pozíciót vagy pontot, aki ezt a kapu szerepet betölti. Hatalmas nyereség múlik rajta! – mondja a Piac & Profit szakértője.
Ne csak várjuk az ügyfelet!
Sok magyar cégvezető nincs tisztában a remarketing fogalmával. Pedig a virtuális világ végre lehetőséget kínál arra, hogy ne csak üljünk és várjuk a vevőt, hanem egyenesen rátaláljunk az interneten keresztül. Csakhogy vannak veszélyei is, megmutatjuk, hogyan kerülje ki az adatvédelmi szabályozásban elrejtett aknákat és hogyan kerülheti el, hogy az őrületbe kergesse a vevőit.
5 dolog, amit egy sikeres vezetőnek sürgősen el kell felejtenie
A mai korra szokták azt mondani, hogy a változás benne az egyetlen állandó. Összeszedtünk 5 olyan dolgot, ami sürgősen el kell felejtenie, ha lépést akar tartani a modern biznisz világgal.
Így vészeli át a nyarat egy okos vállalkozó
A nyár nemcsak a tévékben, hanem sok vállalkozás életében is egyet jelent az uborkaszezonnal, kevesebb a megrendelés, kevesebb a vevő. Azonban ezt az időszakot is tölthetjük hasznosan: szakértőnk öt tippet is ad, hogy mire fordíthatjuk hirtelen megszaporodott szabadidőnket!
Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?
Egy új termék bevezetése minden vállalkozás számára nagy kihívás. Rengeteg idő, pénz és energia, ami jó eséllyel pocsékba megy, ha figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb szabályt. A Piac&Profit szakértője segít!
A fizikai közelség növeli az eladást
Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.
A technika csodája: tudjuk, mire vágyik a vevő
A cégek egyre nagyobb része van tisztában azzal, hogy muszáj az interneten is jelen lennie a sikeres kereskedéshez. Vannak bevált praktikák azonban, amelyek az online térben nem működtek… eddig.
Három jóslat a céges kommunikáció jövőjéről
Sikeresebbek lesznek azok a projektek, amelyeket nem informatikusok, hanem gazdasági vezetők irányítanak – a célra, és nem a megvalósítás mikéntjére koncentrálva.
Mikor kell tárgyalni?
Mikor érdemes egyáltalán tárgyalni? A tárgyalás már önmagában olyan helyzetet feltételez, amelyben mind a két fél akar valamit a másiktól. Az egyik eladni, a másik venni. Együttműködni. Ebben tehát egyetértés van, csak a feltételekről kell megegyezni.
9 trend, ami meghatározza a közeljövő üzletét
A nemzetközi tapasztalatok alapján együttműködő partnerünk, a DLA Piper összegyűjtötte azon változásokat és irányvonalakat, amelyek várhatóan meghatározóak lesznek az elkövetkezendő időszakban. Ezen globális trendekből szemezgettük ki azokat, amelyek az elkövetkezendő időszakban várhatóan még inkább előtérbe kerülnek, és egyre több országban határozzák meg a munkaügyi folyamatokat.
Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!
A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet.
Öt tipp sikeres vállalatoktól
Az üzleti világ folytosan mozgásban van, lépést tartani a legújabb irányzatokkal sokszor fárasztó és költséges. De annyi különféle trend közül hogyan válasszuk ki, mi az, ami sikerre viszi a vállalkozásunkat? Adunk néhány tippet, ami kicsiknek és nagyobbaknak egyaránt hasznos lehet a siker bezsebeléséhez.
Az ütős szöveg nem csak a szavakon múlik
Egyre több szakértő hangsúlyozza ki a megfelelő tartalom fontosságát, ami nélkül ma már lehetetlen marketing kampányt folytatni az online térben. Csakhogy a jó tartalom előállítása nem könnyű feladat, ehhez nyújt segítséget szakértőnk, Farkas Erika videótréningje!
Hogyan kommunikáljunk a közösségi oldalakon?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, milyen remek terepet kínálnak számukra a közösségi oldalak. Azonban még mindig sok cég gondban van azzal, hogy milyen formában szólítsa meg potenciális ügyfeleit – hangzott el a Piac & Profit KKV Akadémiáján.
Öt tipp, hogy ne maradjon nyakán az áru!
Keresletet támasztani a terméke számára sokkal több feladatot jelent, mint simán piacra dobni azt. Felmérni a terepet, kitalálni, mire van szüksége az ügyfeleknek, legyőzni a konkurenciát és folyamatosan bizonyítani a termék jogosultságát a piacon egyenként is nagy kihívást jelentő feladatok.
Bevált Facebook-trükkök kisvállalkozásoknak
Mindenhonnan azt hallani, hogy a Facebookon minden cégnek jelen kell lennie. De mibe érdemes tényleg energiát fektetni? Hogy lehetünk hatékonyabbak? A Piac&Profit KKV-Akadémiáján elhangzott hasznos tanácsokat gyűjtöttük össze.
Hogyan válasszunk logót?
Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
Ne csak idegesítsük az ügyfelet!
Sokat hallunk, sőt, talán sokat is beszélünk a kapcsolati tőke fontosságáról, de vállalkozások többségének életében ennek felismerése és tudatos használata messze elmarad attól a szinttől, ami a lehetőségeikbe gond nélkül beleférne.
3 tipp, amely utat mutat a közösségi médiás káoszban
A közösségi média forradalmasította a marketinget, ez már nem kérdés. Mindenki elérésről, aktivitásról, lájkokról és rajongókról beszél, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Szakértőnk segít, hogy találjunk néhány biztos pontot a káoszban.
Szembemennek a trenddel a magyar cégek
A legtöbb vállalat inkább a otthon terjeszkedne, és csak másodsorban gondol a nemzetközi piacokra. Nem így Magyarországon, ahol több cég véli jobbnak a lehetőségeket a külföldi piacokon, mint itthon.
Öt egyszerű módszer sikeres Facebook hirdetésekhez
A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban hogyan használjuk ezeket. Öt tippet adunk, hogyan hirdethet sikeresen a legnagyobbnak számító Facebook-on.
Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
5 közösségi média trend, amit bűn lenne figyelmen kívül hagyni
A céges közösségi oldalas jelenlét legnagyobb kihívása talán az, hogy folyamatosan meg kell felelnünk a legújabb trendeknek a hatékonyság érdekében. Mutatjuk az 5 legfrissebbet, amivel nem árt tisztában lenni.
Mitől jó egy cégnév?
Sok vállalkozó nagy lendülettel indul neki a cégalapításnak, de a cégnév választásnál sokan visszapattannak, mert kedvüket szegi a döntés gyötrő dilemmája. Miért olyan nehéz eldönteni, melyik név lehet a befutó? Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a cégnév választásnál? A Piac&Profit szakértője segít!
A cégek szerint megéri Facebook-ozni!
A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.
Egy meglepő Facebook stratégia céges oldalaknak
A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szinte mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni, hogy a korlátozások ellenére is elérhessük a célcsoportunkat a céges Facebook-oldalakon? A marketing szakértő meglepő választ ad erre a kérdésre.
Kinek kell mobilalkalmazás?
A napjainkban széles körben elterjedt okostelefonoknak köszönhetően egyre több magyar nyelvű mobil alkalmazást találunk a különböző online szoftveráruházakban. Annak ellenére, hogy egy mobil alkalmazás rendkívül hasznos lehet cégünk számára, érdemes megfontolni, hogy szükségünk van-e rá. Szakértőnk segít!
5 tipp szakértőnktől a sikeres online kereskedéshez
Az online kereskedelem vitathatatlanul nagy lehetőség sok kis cég számára. Azonban a siker itt sem tuti. Hogy jobb esélyekkel induljunk, érdemes követni a legújabb trendeket - szakértőnk megmutatja mi az az 5, ami 2014-ben kihagyhatatlan.
Exportőrök: nyugatra fel!
A kínai gazdaság több területén is látványos visszaesés tapasztalható, így a szakértők szerint már csak óvatosan érdemes a távol-keleti országba exportálni. Németországban viszont idén felpöröghet a gazdaság, bizonyos szektorokban a magyar exportőröknek kifejezetten jó éve lehet.
Vége a like-koldulásnak!
A Facebook újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Büntetik a like-kéregető oldalakat és a gyakran ismétlődő tartalmakat küldözgető spamelőket is.