Piac & marketing cikkek


Rágyúr a kisvállalkozásokra a Twitter

Rágyúr a kisvállalkozásokra a Twitter 

Kifejezetten a kisebb vállalkozásokat célozza első körben a közösségi oldal reklámozási rendszerének mostani fejlesztése. Az eddig meglehetősen rugalmatlan szisztémát egy jobban paraméterezhető váltja fel. A változás egyszerre jelent esélyt és rizikót is a Twitternek.
5 tévhit az ügyfélpanaszokról

5 tévhit az ügyfélpanaszokról  

Kezdő vállalkozóként hajlamosak vagyunk vagy túlreagálni vagy alulbecsülni az ügyfeleink panaszait. A megoldás természetesen félúton van és a legkevésbé sem szabad az ügyfélszolgálatos hangulatára bízni, mikor melyiket alkalmazza. Íme az 5 leggyakoribb tévhit a panaszkezeléssel kapcsolatban.
Óriási hiba lenne temetni a Facebookot

Óriási hiba lenne temetni a Facebookot 

Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.
Lassan, de biztosan hatnak a reklámok

Lassan, de biztosan hatnak a reklámok 

Ha nem is kattint azonnal a banner vagy egyéb hirdetésre a felhasználó, úgy tűnik, azért a reklámok hatása nem szűnt meg. Mindössze lassabban reagálnak a látogatók - különösen nagy tehát a jelentősége az újracélzásnak.
Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak

Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak 

A legnagyobb közösségi oldal illegálisnak minősítette azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserében engedték valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok az oldalak követői összetételének "minőségibbé" tétele.
Végre napon belül is ütemezhetjük a Facebook-hirdetéseket

Végre napon belül is ütemezhetjük a Facebook-hirdetéseket 

A Facebook régi hiányosságot pótolt: megérkezett a napon belüli időzítés is. Jelenleg csak Power Editorban érhető el a funkció, de ott szinte minden fiókban megjelent.
Ne azt mérjük, amit könnyű, hanem amit kell!

Ne azt mérjük, amit könnyű, hanem amit kell! 

A megfelelő analitika használata legalább annyira szemléleti kérdés, mint technológiai. A Google Analytics segítségével ma már szinte bármit mérni lehet egy honlapon, azonban nem mindent érdemes, és van, amit egyszerűen muszáj.
Így lőhetünk hatalmas öngólt a hírlevéllel

Így lőhetünk hatalmas öngólt a hírlevéllel 

Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete, vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között, kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.
Így használjuk ki az ajánlás erejét

Így használjuk ki az ajánlás erejét 

Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös - hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.
Email-marketinges alaphibák

Email-marketinges alaphibák 

Nagy, vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.

Nyolc új lehetőség Facebook-hirdetésekhez 

A legnagyobb közösségi oldal fejlesztői nem mentek el nyári szabadságra: több új lehetőség várja az üzleti felhasználókat. Összeszedtük a legfontosabb változásokat, amelyekre érdemes figyelnie a cégeknek.

Nem ciki eladni! 

Sajnos ma Magyarországon szinte ciki értékesítőként feltűnni valahol. Pedig bárhogy csűrjük-csavarjuk, a cégek eladásból élnek. Ha ez a hozzáállás megváltozna, sokkal sikeresebbek lennének a hazai cégek. Sikeres mentor ad tanácsot!

Miért végzi a hírlevél a szemétben? 

Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat. Most induló sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség oktatóanyagának segítségével bemutatjuk, hogyan kerülhetik el, hogy a hirdetések a szemétben végezzék.

11 tipp, hogy többen olvassák Facebook posztunkat 

A közösségi oldalakon folytatott kommunikációban kevés dolog érintette olyan súlyosan a cégeket, mint a Facebook-posztok elérésének korlátozása. Ha azt akarjuk, hogy sokan olvassák a bejegyzéseinket, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, de szerencsére van olcsóbb megoldás is.

A szöveg a céges honlapok mumusa 

A jó céges weblap ma már az online marketing Szent Grálja, az alap, amelyre hatékony stratégiát építhetünk. Ezért mind több cég vág bele honlapja fejlesztésébe, ám a végeredmény sokszor siralmas: szakértőnk rávilágít, miért van ez így!

Így készüljünk fel a Facebook halálára! 

Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.

Hogyan tudhatunk meg mindent a vásárlóinkról?  

Elég egy rosszul célzott hirdetési kampány, egy rossz nyeremény, egy átgondolatlan promóció. Ilyenkor hiába pörög esetleg jól a kommunikáció, a cég munkatársai nem értik, miért van az, hogy a Facebookról még sem jönnek vásárlások. pedig most már erre is van megoldás.

Egyre személyesebbek lesznek az online reklámok 

Az online marketing és reklámozás feltörekvőben van, ahogy életünket egyre inkább az interneten, okostelefonok és tabletek rengetegjében éljük. Ezért fontos tudni, hogyan alakul az online hirdetési szektor.

Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások 

Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Még mindig él az optikai tuning 

Bár alapvetően elégedettek a hazai vendégek a wellness szállodákkal és a szolgáltatások minőségével, a megbízhatóságot már gyakran kifogásolják. Előfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság.

10 Facebook-hirdetésváltozás, amiről tudni kell 

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül. A közelmúltban sok apró változás történt, ami nagyon megkönnyítheti az életünket, némely esetben pedig növelheti az eredményeket. Íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól.

Ügyfélkezelésben mérföldekre lemaradtunk 

Bár sok cég panaszkodik arról, hogy az egyre szorosabb piaci versenyben szinte alig tud vevőt szerezni, nem tesznek pluszlépéseket azért, hogy az egyszerű érdeklődőből visszatérő vásárlót generáljanak.

Vetélkedő vagy nyeremény, melyik éri meg? 

A fogyasztók a nyeremény reményében hajlandók kipróbálni új termékeket, miközben a marketingakció során tudatosul bennük a termék márkaneve, amely esetleg további vásárlásaikat is befolyásoló tényező lehet. Azonban ezek a promóciók nem mindegy, hogy milyen költséggel járnak a cég számára.

Virtuális marketing: csak óvatosan! 

A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.

Játékra fel! De komolyan 

Ma az emberek az élet minden területén élményekre vágynak. Termékek helyett élményt vesznek, és úgy szeretnek dolgozni, ha motiváltak a munkájukban. Ahhoz, hogy vásároljanak, vagy lelkesen dolgozzanak, meg kell értenünk, hogyan adhatjuk meg nekik ezt az élményt.

YouTube-kisokos vállalkozásoknak 

A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!

Ön webáruház-tulajdonos? Így csinálhat kedvet a vásárláshoz! 

Divatos manapság webáruház-tulajdonosnak lenni, de ritkaság a jó webshop, amelyikben szívesen vásárol a felhasználó. Mitől függ, hogy a webáruházunkba látogató, rögtön továbbáll, szörföl egy kicsit az oldalon, rákattint a termékekre vagy vesz is valamit? Íme néhány tanács, hogyan csinálhatunk kedvet a vásárláshoz.

Tudatosabb vásárlást is hozhat az online kassza 

A kasszákon keresztül pontosabban megismerhetők a törzsvásárlók egy új informatikai fejlesztésnek köszönhetően, de a vevők maguk is tudatosabbá válhatnak vásárlásaik áttekintésével.

Mobilmarketing: trükkök a sikerhez 

Mostanra annyi ember használja mindennap az okostelefonját, hogy a cégeknek muszáj ott is elérhetőnek lenniük. Azonban nemcsak többet szörföznek az emberek telefonról, de máshogy is keresnek. Szakértői tippeket adunk, hogy itt is előkelő helyen legyen a találati listában!

Egy jó grafikon többet ér minden szónál! 

Lenne egy grafikon, amit szívesen megnéznék. Azt ábrázolná, hogy az internetre kiírt magyar mondatokat hány ember olvassa el. Hány mondatot olvas el több mint ezer ember, és hányat nem olvas el senki? A hálón annyi szöveg születik mindennap, és a legtöbbje feledésbe is merül. Ma már, ha a szöveg az elején nem elég érdekes, senki nem fogja tovább olvasni, hátha megjavul a végén.

Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék 

Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.

Figyeljünk a frontvonalra! 

Vállalkozása legfontosabb embere Laci bácsi, a portás! Tudom, furcsán hangzik, de nagyon igaz! Vele találkoznak először az ügyfelei. Minden cégben meg kell találni azt az embert, pozíciót vagy pontot, aki ezt a kapu szerepet betölti. Hatalmas nyereség múlik rajta! – mondja a Piac & Profit szakértője.

Ne csak várjuk az ügyfelet! 

Sok magyar cégvezető nincs tisztában a remarketing fogalmával. Pedig a virtuális világ végre lehetőséget kínál arra, hogy ne csak üljünk és várjuk a vevőt, hanem egyenesen rátaláljunk az interneten keresztül. Csakhogy vannak veszélyei is, megmutatjuk, hogyan kerülje ki az adatvédelmi szabályozásban elrejtett aknákat és hogyan kerülheti el, hogy az őrületbe kergesse a vevőit.

5 dolog, amit egy sikeres vezetőnek sürgősen el kell felejtenie 

A mai korra szokták azt mondani, hogy a változás benne az egyetlen állandó. Összeszedtünk 5 olyan dolgot, ami sürgősen el kell felejtenie, ha lépést akar tartani a modern biznisz világgal.

Így vészeli át a nyarat egy okos vállalkozó 

A nyár nemcsak a tévékben, hanem sok vállalkozás életében is egyet jelent az uborkaszezonnal, kevesebb a megrendelés, kevesebb a vevő. Azonban ezt az időszakot is tölthetjük hasznosan: szakértőnk öt tippet is ad, hogy mire fordíthatjuk hirtelen megszaporodott szabadidőnket!

Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?  

Egy új termék bevezetése minden vállalkozás számára nagy kihívás. Rengeteg idő, pénz és energia, ami jó eséllyel pocsékba megy, ha figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb szabályt. A Piac&Profit szakértője segít!

A fizikai közelség növeli az eladást 

Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.

A technika csodája: tudjuk, mire vágyik a vevő 

A cégek egyre nagyobb része van tisztában azzal, hogy muszáj az interneten is jelen lennie a sikeres kereskedéshez. Vannak bevált praktikák azonban, amelyek az online térben nem működtek… eddig.

Három jóslat a céges kommunikáció jövőjéről 

Sikeresebbek lesznek azok a projektek, amelyeket nem informatikusok, hanem gazdasági vezetők irányítanak – a célra, és nem a megvalósítás mikéntjére koncentrálva.

Mikor kell tárgyalni? 

Mikor érdemes egyáltalán tárgyalni? A tárgyalás már önmagában olyan helyzetet feltételez, amelyben mind a két fél akar valamit a másiktól. Az egyik eladni, a másik venni. Együttműködni. Ebben tehát egyetértés van, csak a feltételekről kell megegyezni.

9 trend, ami meghatározza a közeljövő üzletét 

A nemzetközi tapasztalatok alapján együttműködő partnerünk, a DLA Piper összegyűjtötte azon változásokat és irányvonalakat, amelyek várhatóan meghatározóak lesznek az elkövetkezendő időszakban. Ezen globális trendekből szemezgettük ki azokat, amelyek az elkövetkezendő időszakban várhatóan még inkább előtérbe kerülnek, és egyre több országban határozzák meg a munkaügyi folyamatokat.

Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt! 

A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet.

Öt tipp sikeres vállalatoktól 

Az üzleti világ folytosan mozgásban van, lépést tartani a legújabb irányzatokkal sokszor fárasztó és költséges. De annyi különféle trend közül hogyan válasszuk ki, mi az, ami sikerre viszi a vállalkozásunkat? Adunk néhány tippet, ami kicsiknek és nagyobbaknak egyaránt hasznos lehet a siker bezsebeléséhez.

Az ütős szöveg nem csak a szavakon múlik 

Egyre több szakértő hangsúlyozza ki a megfelelő tartalom fontosságát, ami nélkül ma már lehetetlen marketing kampányt folytatni az online térben. Csakhogy a jó tartalom előállítása nem könnyű feladat, ehhez nyújt segítséget szakértőnk, Farkas Erika videótréningje!

Hogyan kommunikáljunk a közösségi oldalakon? 

Egyre több vállalkozás ismeri fel, milyen remek terepet kínálnak számukra a közösségi oldalak. Azonban még mindig sok cég gondban van azzal, hogy milyen formában szólítsa meg potenciális ügyfeleit – hangzott el a Piac & Profit KKV Akadémiáján.

Öt tipp, hogy ne maradjon nyakán az áru! 

Keresletet támasztani a terméke számára sokkal több feladatot jelent, mint simán piacra dobni azt. Felmérni a terepet, kitalálni, mire van szüksége az ügyfeleknek, legyőzni a konkurenciát és folyamatosan bizonyítani a termék jogosultságát a piacon egyenként is nagy kihívást jelentő feladatok.

Bevált Facebook-trükkök kisvállalkozásoknak 

Mindenhonnan azt hallani, hogy a Facebookon minden cégnek jelen kell lennie. De mibe érdemes tényleg energiát fektetni? Hogy lehetünk hatékonyabbak? A Piac&Profit KKV-Akadémiáján elhangzott hasznos tanácsokat gyűjtöttük össze.

Hogyan válasszunk logót? 

Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.

Pénzszerzés

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat  

A lakáshitelek több mint harmada esetében a kölcsönösszeg meghaladta a vételár 70 százalékát.

Jogi kisokos

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája  

A hackerek ma már sokkal inkább üzleti szemlélettel bánnak bűncselekményből származó bevételeikkel.

Klímablog

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?  

Mi okozhatja a szokatlan hideget, és mit árul el mindez az évszakok hosszú távú változásairól?

Gazdaság

Fontos változást hozott a május – sok ingatlant érinthet

Fontos változást hozott a május – sok ingatlant érinthet 

2025. május 1-től minden jelentős magyarországi kereskedelmi bank elfogadja hitelcélként a legrosszabb, „I” energetikai besorolású lakóingatlanokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo