Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon

Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Amikor egy kicsit enyhül a forgalom, és a vevőkkel való kapcsolattartás is lazább lesz, végre van idő olyan dolgokra, amikre a pörgős időszakokban nincs. Ilyen a marketing is. Szombati Orsolya, online marketing szakértő ehhez ad tippeket a Bisnode céginformációs szolgáltató oldalán olvasható legfrissebb blogbejegyzésében.

Fejlesszünk terméket!

Ezek a nyugis napok tökéletesek arra, hogy a különböző osztályok közös meetingeken agyaljanak arról, hogy milyen irányba induljanak tovább. Sokkal könnyebben lehet ilyenkor produktív megbeszéléseket tartani, mert a kollégái nyakán nincs ott a teljesítménykényszer, mint a főszezonban.

Menjünk tréningre!

Lehet, hogy a nyár nem éppen szinonimája a tanulásnak, hiszen iskolás korunktól arra lettünk nevelve, hogy ha hőmérő higanyszála felszökik 25 fok fölé, akkor jön a nyári szünet, és a tankönyveket el lehet süllyeszteni a pincében. De egy kellemes környezetben bárki szívesen eltölt egy kis időt a tanulással, ha ezzel sikeresebb lesz a munkájába, többet kereshet a tanultakkal és új irányokba indulhat el, illetve új kihívásokat kap. Az Ön kollégái is szívesen fognak tréningre menni az irodai malmozás helyett, ha a fenti érveket bemutatja nekik.

Szórakoztassuk a vevőinket!

Végre van idő és lehetőség akár alacsony költségvetéssel is programokat szervezni a vásárlóinknak (családi nap, üzemlátogatás, részt venni fesztiválokon), vagy éppen a marketing csatornáin kicsit lazábban kommunikálni számukra, vicces „home made” videókat készíteni a vállalkozásunk nyári eseményeiről.

Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Piackutatás

Itt a tökéletes lehetőség, hogy valóban elvégezzük a piackutatást. A legjobb értékesítők ilyenkor sziporkázhatnak ezzel akár a meglévő vásárlóknál is, hiszen ez egyszerre kapcsolatépítés az ügyféllel és fontos statisztikai információ gyűjtés a cégének. Ugyanígy a konkurens cégeket is kényelmesen be lehet ilyenkor cserkészni…

Kezdjük el kidolgozni az év végi kampányt!

Milyen ajánlat, milyen csatornákon kommunikálva, milyen büdzsével, milyen ajándék- bónusz- extra, milyen mérőszámok, milyen ütemezés, marketing eszközök tervezése (pl. szóróanyagok, vagy a hostessek ruhája), kampány helyszínek lefoglalása. Mindezen kérdésekben most dűlőre juthatunk, így nem az év végi hajrában kell majd ezekkel foglalkoznunk.

Próbáljunk ki új marketing eszközöket!

Ezek a nyugis hónapok remekül használhatóak arra, hogy új csatornákat készítsünk elő, mini teszteket folytassunk, megismerjük az adott eszköz használatát, tanuljunk róla, hogy amikor ősszel bevetjük az új eszközöket, csatornákat, már ne bukdácsoljunk a használatával!

Menjünk csapatépítésre!

A nyár a legjobb alkalom a közös céges bográcsos, grillezős, vízparti vagy szőlős pincei csapatépítésekre. Ne hagyjuk ki ezt a lehetőséget.

Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet
Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo