Piac & marketing cikkek


3+1 tipp a hatékony e-mail marketinghez

3+1 tipp a hatékony e-mail marketinghez 

A legtöbb magyar vállalkozás valamilyen formában megpróbálkozik az e-mail marketinggel, ám gyakran csak csekély eredménnyel. Olvassa el tippjeinket ahhoz, hogy hatékonyabb legyen a kampánya!
Négy tipp, hogy jó áron adjuk a terméket!

Négy tipp, hogy jó áron adjuk a terméket! 

A legtöbb kisvállalkozás vagy költség, vagy konkurensei árak alapján szabja meg a saját árait, ám ez a módszer árversenyt és csökkenő profitot eredményezhet. Íme néhány szempont, amit érdemes figyelembe vennünk.
Öt ok, amiért érdemes részt venni állásbörzén

Öt ok, amiért érdemes részt venni állásbörzén 

Az állásbörze hatékony fórum lehet az álláskeresők személyes elérésére és a munkáltatói brand építésére, ám ezen kívül is vannak még előnyei, amelyekből néhányat most összegyűjtöttünk.
Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt

Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt 

Sok vállalkozó számol be arról, hogy sosem az ötleten csúsznak el a marketinges dolgai, hanem inkább a gyakorlati megvalósításon. Leginkább a tudatos tervezés és a következetes kivitelezés az, ami gondot okoz. És így van ez a karácsonyi kampánynál is. Az alábbi, szakértőnk által készített karácsonyi kampány sablon segítségével idén kínlódás nélkül, idejében, összeszedett év végi kampányt lehet útjára indítani.
Így gyűjtsünk hírlevél-feliratkozókat!

Így gyűjtsünk hírlevél-feliratkozókat! 

Cégtulajdonosként gyakran érezzük úgy, hogy kifogytunk az ötletekből, mivel lehetne rábírni az oldalunkra látogatókat, hogy regisztráljanak. Ez létfontosságú, mert egy értékes adatbázisnak nemcsak gyakorlati haszna, de manapság eszmei értéke is van. Adunk néhány tippet, hogy növekedjenek a vágyott listák.
Akció kell a sok vevőért!

Akció kell a sok vevőért! 

A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC.
Öt hirdetési módszer, amit jobb, ha elkerülünk a Facebook-on

Öt hirdetési módszer, amit jobb, ha elkerülünk a Facebook-on  

A Facebook hirdetésekkel nagyon hatékonyan lehet adatbázist építeni, a weboldal forgalmát növelni, eseményt reklámozni, rajongót gyűjteni, de vannak megoldások, amik többet ártanak, mint használnak, ezért jobb őket elkerülni.
A legjobb védekezés a támadás

A legjobb védekezés a támadás 

Eladni akkor fogunk, ha betartjuk a sikeres üzletkötés íratlan szabályait. Legyünk résen a tárgyalás első percétől az utolsóig és reagáljunk azonnal ügyfelünk által kibocsátott jelekre!
A Facebook-csoportokra mennek rá a cégek

A Facebook-csoportokra mennek rá a cégek 

Még mindig a marketingen spórolnak a magyar vállalkozások, viszont egyre többet foglalkoznak az ügyfeleikkel. Az eszközök területén viszont egyértelműen a Facebook dominál, ahol már a csoportokat is felfedezték a marketingesek.
Szövetkezzünk marketingre!

Szövetkezzünk marketingre! 

A keresztmarketing kölcsönös együttműködés, egymás versenypozíciójának támogatása két cég között. Lényege a kölcsönösség, egymás kiegészítése, segítése, az együttes fellépés ereje. Alkalmazása kézenfekvőnek tűnhet, ám a gyakorlatban mégsem egyszerű megvalósítani.

Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál 

Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?

Hat tipp kuponkampányhoz! 

Legyen névre szóló, szerepeljen rajta határidő és figyeljünk a részletekre. összegyűjtöttünk hat fontos tippet, amire érdemes ügyelnünk, ha kuponkampányba kezdünk.

Mit és miért értékesít az ügyvezető? 

Miért kéne nekem bármit is eladnom, hiszen azért vannak az értékesítők - gondolhatja sok ügyvezető. Ez a megközelítés azonban téves - hangzott el a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mit és hogyan értékesít a vezetői? Elmondjuk!

Marketing: öt lépés, amit nem szabad kihagyni! 

Milliókat, százmilliókat költünk reklámra, fizetjük a kampányokat, de csak elpocsékoljuk a pénzt, ha nem becsüljük fel a célcsoportunkat, és egy tesztcsoport segítségével nem prognosztizáljuk előre a kampány tényleges hatékonyságát.

Magyar kereskedőház nyílt Rio de Janeiróban 

Magyar kereskedőház nyílt Rio de Janeiróban, Brazíliában, ez a tizennegyedik magyar kereskedelmi külképviselet a világon. Brazília a világ ötödik legnagyobb országa és a hetedik legerősebb gazdasága.

Az 5 leggyakoribb értékesítési baki 

A legtöbb cégtulajdonos tisztában van vele, hogy értékesíteni csak tiszta fejjel, magabiztosan, átgondolt bemutatkozóval lehet sikeresen. A gyakorlatban mégis gyakran fordul elő, hogy rutinból tárgyalunk, alapvető hibákat követünk el. Íme az 5 leggyakoribb baki.

Itthon is kezdenek rágyúrni az ügyfelekre a cégek 

Az elmúlt évtized határozottan a különböző online alkalmazások fejlesztéséről és bevezetéséről szólt a hazai ügyfélszolgálatokon. Az utóbbi időben mégis ismét a személyes kiszolgálás, telefonos – azaz élőhangos – ügyintézés felé terelődik a figyelem.

Tíz tipp, hogy mutatós legyen a standunk! 

Itt a konferencia és a kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Azonban nem mindegy, hogy cégünk milyen külcsínnel mutatkozik be ezeken a rendezvényeken, szakértőn ehhez ad tippeket.

8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak 

Egy induló vállalkozásnak nincs pénze többszázezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.

Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget 

Nem teszi könnyebb feladattá az értékesítést a digitális csatornák előretörése és az egyre kiéleződő versenyhelyzet. Azonban vannak módszerek, amelyek segítségével a gyorsan változó üzleti környezetben is sikeresek lehetünk. Mutatunk is négyet!

A vámoson múlhat az orosz export 

A közhiedelemmel ellentétben az Oroszország elleni szankciók, illetve az oroszok részéről az Európai Unióra kivetett korlátozások korántsem teljes körűek, illetve pontos meghatározás hiányában sokszor bizonytalan az értelmezés - és azon is sok múlhat, hogy a vámtisztet meg tudjuk-e győzni.

Kétéves a Piac & Profit Klub 

Immáron két éve sikeresen, nagy érdeklődéssel övezve működik a Piac & Profit Klub – Az üzleti kapcsolatok klubja, ahol a vállalkozások exkluzív környezetben, barátságos hangulatban ismerhetik meg egymást és az együttműködésükből fakadó előnyöket.

Tekintsük lehetőségnek az exporttilalmat! 

Ha egy ajtó bezárul, kinyílik egy ablak – tartja a mondás. Az orosz embargó által érintett magyar kis- és középvállalatoknak ennek fényében ugrásra készen kell figyelniük az exporttilalom miatt megnyíló új üzleti lehetőségekre.

Tippek, hogyan legyen nyerő az üzleti kapcsolatban! 

Egy üzleti partnerség éppolyan stádiumokból áll, mint egy párkapcsolat – és pontosan ugyanazokat a hibákat lehet elkövetni benne. Kövesse tippjeinket, hogy Ön legyen a nyerő az üzleti partnerségben!

Így halásszunk jó ügyfeleket 

Alapjaiban írta át a marketinget és az ügyfélkezelést az online térhódítása. Ma már ugyanis a marketingüzenet kidolgozásánál figyelemmel kell lenni az ügyfelekre. Csakhogy a magyar vállalkozások többségénél még nem uralkodik ez a szemlélet.

A jó hostess értékesítsen is 

Egyre inkább az új marketingeszközökben, vagy pedig a régi eszközök újraértelmezésében hisznek a cégek. Ami a válság előtt működött, az ugyanis ma már nem elég hatékony az elvárásoknak.

5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp 

Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.

Mi garantálja a sikert a külpiacon? 

Egyedül nem megy - ez az egyik legfontosabb tanács, amit a szakemberek azoknak a vállalatoknak adnak, amelyek a külpiacok felé kacsingatnak. A tapasztalatok szerint ugyanis a magyar kkv-k nem rendelkeznek megfelelő emberi és pénzügyi erőforrásokkal ahhoz, hogy megvessék a lábukat külföldön.

Nem a méret a lényeg 

Minél nagyobb a címlistánk, annál nehezebb a kezelése és sajnos annál valószínűbb, hogy spam-listára kerülünk. Ezért fontos, hogy mindig megfelelően kezeljük a címlistánkat, ha nem akarjuk, hogy marketing üzenetünk a kukában landoljon.

Hatékony hirdetést akar? Irány a mobil! 

A hagyományos kiskereskedelemmel szemben egyre inkább feljövőben van az online kereskedelem, egyre bizakodóbbak a webshopok. A legjobb konverziót a mobilhirdetések hozzák, mégis ezen hirdetnek a legkevesebben.

Így válasszunk nevet a termékünknek! 

Terméknevet, márkanevet választani nagy felelősség. Egy jó döntéssel sokat könnyíthetünk a saját helyzetünkön értékesítéskor. Számos szempontot és lehetőséget kell mérlegelni, amíg megtaláljuk az igazit. Íme néhány hasznos tanács, mire ügyeljünk.

Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást 

Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..

Vége a trükkös címsoroknak a Facebookon 

A Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.

Három súlyos baki értékesítésnél 

Köztudott, hogy illetlenség hangosan nevetni, túl erős sminkben megjelenni egy tárgyaláson vagy, nem a partner szemébe nézni, miközben hozzánk beszél. De legalább ennyire fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk az ügyféllel. Íme 3 tanács, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk, hogy kudarcba fulladjon egy tárgyalás.

Így jussunk át a szolgáltatók első védelmi vonalán! 

Nem csak a felhasználók, hanem az email szolgáltatók is alkalmaznak spamszűrőket, amelyek akarva-akaratlanul is tiltólistára tehetik marketing üzeneteinket. Bemutatunk néhány szempontot, amelyekre ügyelve átjuthatunk ezen a védelmi vonalon.

5 fontos lépés, ha szakmai vásárra készül 

Alig két hét és itt a szeptember, jön az úgynevezett kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Íme néhány szempont, amire célszerű figyelni, ha úgy döntünk, cégünk is vegyen részt kiállításon.

Magyar webshopok: irány a külföldi piac! 

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Értékesítési tippek: erre a 3 dologra figyeljen új ügyfél esetén! 

Kezdő vállalkozóként minden régi és minden új ügyfél számít, de gyakran annyira szeretnénk megnyerni a potenciális partnert, hogy elfeledkezünk néhány alapszabályról. Összeszedtünk három dolgot, amire érdemes ügyelni az első tárgyalásnál.

Öt tipp, hogyan gyűjtsünk követőket az Instagramon! 

Mivel az Instagram szépen terjed itthon is, ráadásul egyre több cég használja, tényleg érdemes elmerülni benne. Azonban itt sem mindegy, hogyan fogunk hozzá a követők gyűjtéséhez: ehhez adunk most tippeket.

Elvesztett megrendelő: így szerezhetjük vissza! 

A legtöbb cégtulajdonossal előfordult már, hogy - rajta kívülálló okok miatt - nem tudott jelen lenni egy fontos tárgyaláson vagy nem tudott közreműködni egy fontos ügyfél kérése, megrendelése teljesítésekor. A hiba, ahogy lenni szokott, becsúszott, a megrendelő pedig dühében szerződést bontott. Íme néhány ötlet, mit tegyünk, hogy a hibát kijavítsuk, a megrendelőt visszaszerezzük.

15 mód, hogy vonzónak tűnjenek az áraink 

A marketingkommunikáció alapja, hogy hogyan tudunk valamit vonzóbban bemutatni. Az akciózáson kívül van még legalább 15 módja annak, hogy az árat vonzón bemutassuk. Mutatjuk, hogyan!

Így ne bukjuk el az új megrendelőt 

Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.

Így kerüljük ki a spamszűrőket 

A legtöbb felhasználó rendelkezik spamszűrővel, így pontosan tudnunk kell, hogyan állítsuk össze hírlevelünket, hogy ne a spamek között landoljon az üzenetünk. Spam-kisokos sorozatunkban most ebből a szempontból a hírlevél tartalmi elemeit vizsgáljuk.

5+1 tipp az aggodalommentes vakációért 

Mindenkinek szüksége van a pihenésre, azonban a többi teendő mellett érdemes azt is végiggondolni, hogy mi történik majd a céges Facebook-oldalon a pihenés ideje alatt. Joanelli Tamás, a Be Social Kft. ügyvezetője ad tanácsokat kkv-k számára a nyaralás idejére.

Rágyúr a kisvállalkozásokra a Twitter 

Kifejezetten a kisebb vállalkozásokat célozza első körben a közösségi oldal reklámozási rendszerének mostani fejlesztése. Az eddig meglehetősen rugalmatlan szisztémát egy jobban paraméterezhető váltja fel. A változás egyszerre jelent esélyt és rizikót is a Twitternek.

5 tévhit az ügyfélpanaszokról  

Kezdő vállalkozóként hajlamosak vagyunk vagy túlreagálni vagy alulbecsülni az ügyfeleink panaszait. A megoldás természetesen félúton van és a legkevésbé sem szabad az ügyfélszolgálatos hangulatára bízni, mikor melyiket alkalmazza. Íme az 5 leggyakoribb tévhit a panaszkezeléssel kapcsolatban.

Óriási hiba lenne temetni a Facebookot 

Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.

Lassan, de biztosan hatnak a reklámok 

Ha nem is kattint azonnal a banner vagy egyéb hirdetésre a felhasználó, úgy tűnik, azért a reklámok hatása nem szűnt meg. Mindössze lassabban reagálnak a látogatók - különösen nagy tehát a jelentősége az újracélzásnak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Ezzel spórolhat online filmes előfizetésein

Ezzel spórolhat online filmes előfizetésein 

A Pénzcentrum megmutatta, hogy miként takaríthatjuk meg streaming-előfizetéseink költségeinek jelentős részét.
Mi jöhet a kötvényalapok csodálatos éve után?

Mi jöhet a kötvényalapok csodálatos éve után? 

Szép hozamokat adott 2023 a kötvényalapok befektetőinek, ritka, hogy ilyen nagy áremelkedést lehet látni. De a jelenlegi állampapírhozamok sem éppen alacsonyak.

Pénzszerzés

Most indul a kazáncsere program, érdemes igyekezni

Most indul a kazáncsere program, érdemes igyekezni 

A JóSzaki a rendszerében regisztrált 224 kazánszereléssel foglalkozó szakembert kérdezett meg arról, hogy mit gondolnak a most megjelenő energiahatékonysági támogatásról. A szakik zöme szerint a támogatási felhívásban meghatározott keretösszegek elegendők egy kazáncseréhez, a legtöbben még egy hónapon belül el tudnának végezni egy teljes kazáncserét. A szakik 34 százaléka szerint a gyártók már emelik az árakat, és sokuknál már nagy a lakossági érdeklődés.

Klímablog

Van valami, amiben Magyarország a világon a harmadik helyen áll

Van valami, amiben Magyarország a világon a harmadik helyen áll 

Idén februárban a saját célra termelő erőművekkel együtt 6000 megawatt fölé nőtt az összes napelemes beépített teljesítmény.

Társadalom

A TISZA párt igen, a KDNP repül

A TISZA párt igen, a KDNP repül 

Manfred Weber: támogatom a Tisza Párt csatlakozási kérelmét az EPP családjához.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo