Piac & marketing cikkek

Így lehet eladni azt, amire nem vágyik senki
Ismer valaki egy kiváló temetkezési vállalkozót? És spontán említésre hány ilyen céget tudnánk megnevezni? Tényleg, hány lájkolója van a legnépszerűbb követeléskezelő cégnek? Ma már szinte természetes – de legalábbis annak kéne lennie – hogy a kisebb cégek is energiát áldoznak reputációjuk javítására, ismertségük fokozására, brandépítésre. De van, ahol ez nehezebb az átlagosnál.

Nem kell minden like-ért fizetni a Facebook-on
Újradefiniálja saját hirdetési rendszerét a Facebook. A néhányak számára már most is elérhető, októbertől pedig kötelezővé váló rendszerben a hirdetőnek csak a ténylegesen hasznos kattintásokért kell fizetnie – írta a Bitport.hu.

A net vihet vevőket a boltokba
A digiális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.

Így találjuk meg a jó ügyfeleket
Jelentősen hatékonyabb lehet az értékesítés, ha az időnket olyan érdeklődőkre szánjuk, akikből a későbbiekben valóban lehet vásárló. Hogy megtudjuk, kivel érdemes foglalkozni, minősítenünk kell a potenciális vevőket. Szakértőnk segít, hogyan!

Megúszható a reklámadó a Facebookkal?
A reklámozóknak át kell gondolniuk, hogy hogyan és mire költenek a reklámadó hatálybalépése után. A Facebookon való posztolás nem esik az adó hatálya alá. De tényleg teljesen kibújhatunk alóla a közösségi oldal használatával? Lévai Richard Facebook-szakértő válaszol.

14 tipp, hogyan szerezzük meg az első vevőinket
Egy vállalkozás indulásakor a legelső vevők megszerzése mindig az egyik legnehezebb (ha nem a legnehezebb) feladat. Mikor még nincs nevünk a piacon, nem ismer bennünket senki, nincsenek kapcsolataink, nehéz bizalmat ébreszteni a potenciális vásárlókban. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts most ehhez ad tippeket

Így segít az Unió az exportőröknek
Exportálni szeretne az Európai Unión kívül is? Bizony ez nem könnyű feladat, de most már az Unió is segít benne, az Európai Bizottság ugyanis egy helyre gyűjtött minden olyan információt, és dokumentumot, amire egy exportőrnek szüksége lehet.

Mit adjunk ajándékba, ami nem a kukában végzi?
Akadnak olyan helyzetek, melyekben illik megajándékozni üzleti partnereinket. Sok cégvezető azonban tanácstalan, amikor el kell döntenie, mivel kell kedveskedni nekik. Egy biztos: értelmetlen bóvlikat semmiféleképpen sem ildomos adni, hiszen azok ránk sem vetnek jó fényt, ráadásul nagy valószínűséggel a kukában végzik.

Hogyan hallgatózzunk a közösségi médiában?
A legtöbb cég már jelen van a közösségi médiában, azt azonban kevesen tudják, hogy az is jelentősen javíthatja az eredményességüket, ha egyszerűen csak figyelnek... A közösségi média figyelése (más néven social listening vagy közösségimédia-monitorozás) egyedülálló lehetőséget ad arra, hogy megismerjük és adott esetben irányítsuk az ügyfelek, a versenytársak és a piacunkat befolyásoló szereplők tevékenységét.

Küldjön hírleveleket CRM-mel
A legtöbb vállalkozás már küld hírlevelet azoknak, akikkel kapcsolatba került. De nem mindegy, hogy azt mennyire tudjuk személyre szabni. Ebben segíthet a CRM.
Nem lufi, hanem kisgömböc a kuponpiac
Még mindig nagyon népszerűek a kuponos ajánlatok. A 2014-es évben bruttó 16,5 milliárd forintra növekedett a piac forgalma, ami a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest majdnem megtriplázódott. Kérdés, hogy ez a szegmens a válság elmúltával is ilyen népszerű lesz-e.
Miért jó, ha hűséges az ügyfél?
A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.
Kivel szerettessük meg a márkánkat a neten?
A felhasználók többsége a barátoktól és ismerősöktől szerzi be az információkat az interneten, mielőtt vásárlási döntést hozna. Az innen származó információk sokkal többet nyomnak a latban a vásárláskor, mint a legtöbb céges poszt a közösségi oldalakon, vagy blogbejegyzés. Viszont arról keveset tudunk, hogy mi alapján és kik mondanak véleményt a márkánkról, mi motiválja a megmondó-embereket. Egy friss kutatás most a nyomukba eredt.
Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon
Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.
Jelenleg nem vagyok elérhető – miért kell az „out of office” üzenet?
Az azonnaliság ma már az élet minden területén elvárás. Ha tudomásul vesszük, hogy például a vásárlók számára a gyors szállítási idő a legfőbb vonzerő a vásárlások során, miért gondoljuk, hogy nyugodtan várnak majd ránk, ha hetekig nem kapnak választ a nekünk küldött üzenetükre? Nem érdemes ezen elbukni egy jó kapcsolatot.
Most csábítsunk reklám nélkül
Nem a nyár a leggyengébb időszak a toborzók szempontjából. A BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ha tudjuk, mit és hogyan csináljunk.
Ettől lesz igazán profi egy blogposzt
A szövegírás olyan, mint a foci: mindenki tud játszani, de attól még nem mindenkiből lesz Maradona. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most rávilágítunk néhány alapvető szabályra, ami a minőségi tartalmat megkülönbözteti az átlagos online agymenéstől. Kitérünk arra is, hogy mibe kerülhet ez nekünk.
Jó a termék, de ki adja el?
A magyar vállalkozók hagyományosan innovatívak és a szakmai tudással sincs gond, de a nemzetközi szinten szükséges sales- és marketing tudás gyakran súlyos hiány. A helyzeten csak ront, hogy a cégvezetők körében makacs tévhitek tartják magukat Horgos Lénárd, az M27 ABSOLVO partnere szerint.
Nem új ügyfél kell a több eladáshoz
Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!
Így látható, hatékony-e a marketing
Az e-mail marketing egyik nagy előnye, hogy nagyon jól mérhető, így a kampányok optimalizálásával lehetőségünk van folyamatosan növelni a hatékonyságát. Persze az eredményesség tudatos növelése csak azoknak áll módjában, akik sokrétű méréseket végeznek, és így az ujjukat folyamatosan a kampány pulzusán tartják. Az adatok értékelése során könnyen beazonosítható, hogy milyen tartalom, dizájn vagy időzítés felel meg a céljainknak, valamint kiszűrhetjük azokat az elemeket, amelyek teljesítményével nem vagyunk megelégedve. A mérésekből nyert információk alapján kézben tarthatjuk a kampányt, és szükség esetén optimalizálhatjuk. A cikksorozat mai részében azt vizsgáljuk meg a MailEngine szakértőinek segítségével, hogy milyen mérési lehetőségeink vannak, és ezekkel mit kezdhetünk.
Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó?
Néhány pillanat alatt eldől, hogy milyen első benyomást teszünk – épp így van ez akkor is, ha a reménybeli vásárlónk először találkozik a cégünkkel. Ezért kiemelten fontos a logó megtervezése!
Hozzávalók a hatékony online hirdetéshez
Manapság egyre népszerűbbek az online hirdetések. De mi dönti el, hogy hatékony vagy hatástalan lesz egy ilyen kampány? Hogyan érhető el, hogy ne csak kimenjenek az ajánlatok, hanem azok profitot is hozzanak? Erről lesz szó a továbbiakban.
Így lesz több vevő az érdeklődőiből
Ha valaki eljut addig, hogy kifejezi az érdeklődését egy termékünk iránt, még nem dőlhetünk nyugodtan hátra. El kell juttatni a vásárlásig - és aztán a visszatérésig. Szakértőnk segít, hogyan!
Német piacra készül? Így lehet sikeres
Nyitva állnak Németország kapui a magyar termékek előtt, de nem mindegy, hogyan jelenik meg egy magyar kkv az Unió legnagyobb gazdaságában. A szakértők szerint hiba csak az árelőnyre építeni. Pláne, hogy más vonzerővel is bírnak a magyar cégek, amit viszont nem mutatnak meg eléggé.
Kár lenne még leírni a Facebookot
Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.
7 alapvető gond a reklámajándékokkal
A reklámajándékok sikeressége nem azon a pillanaton múlik, amikor azokat átadják egy kiállításon vagy céges rendezvényen. Sokkal előbb eldől, hogy sikeres lesz-e. A helyesen megválasztott reklámajándék és az ajándékozás módja hosszú időre előre megalapozhatja cég sikerét és eredményességét, de visszaesését is!
Az akciók többségére ráfizetnek
Tízből hat kiskereskedelmi akciót veszteséggel zárnak az élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot gyártó vállalatok, és a mérleg egyre romlik. Többek között ezt állapítja meg egy három év trendjeire vonatkozó globális elemzés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett.
Mivel üthetnek a cégek a neten?
Nagy utat tettünk meg a barlangrajzok ideje óta, és immár szinte számtalan kifejezési forma közül válogathatunk, amelyeket a tartalommarketingben érdemes lehet alkalmazni. Hogy milyen lehetőségek vannak és kinek mit érdemes használnia, most megtudhatja Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing Kisokosának segítségével készített összeállításunkból.
Erre ügyeljünk, ha Kínában üzletelnénk
Óriási piac, hatalmas lehetőségek, korrekt üzleti partnerek és komoly kockázatok jellemzik a kínai terjeszkedést, de megfelelő felkészüléssel a kockázatok jelentős része kivédhető – figyelmeztettek a szakemberek a ChinaCham által szervezett üzleti klubon.
Érdeklődnek a mai fiatalok is – csak nem úgy
A fiatalok az olthatatlan információ- és ingerigényüket ma leginkább az internet nyújtotta szinte korlátlan világban tudják kiélni. A kommunikációs csatornák hangsúlyai is egyértelműen az online világ felé tolódnak el. De kétségbe esni nem érdemes: a mai fiatalok egyszerűen ugyanannyira és ugyanarra kíváncsiak, mint a szüleik voltak, csak nekik már van internet-hozzáférésük – derült ki az eNET a HTE-vel (a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesülettel) közösen készített felméréséből.
Mobilmarketing: fontos az emberi hang
A mobiltelefonokon folytatott marketing kampányok üzenetei közül a ügyfelek elsősorban az élmény- és program témájú üzeneteket részesítik előnyben, de nem bíznak a hangzatos exkluzív, prémium, és VIP kifejezésekkel tűzdelt ajánlatokban - derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a Magyar Telekom felméréséből.
Hogyan írjunk jó hírlevél tárgysort?
Egy ütős hírlevél is hasztalan, ha nem tudjuk elérni, hogy azt egyáltalán megnyissa a célközönség. Ebben van nélkülözhetetlen szerepe a tárgysornak. Azonban egy jó tárgysor megírása nem olyan könnyű feladat, mint ahogyan elsőre gondolnánk, ezért a MailEngine szakértőinek tapasztalatai alapján összegyűjtöttünk néhány aranyszabályt, hogy a címzettre gyakorolt első benyomásunk, vagyis a tárgymező gyümölcsöző legyen.
Lecsengőben a céges Facebook-őrület?
Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.
Nem élhetünk a Google nélkül
Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google fejlesztései által kínált lehetőségek követése. Bár ez keményen hangzik, win-win helyzetről van szó: aki használja az új tudást, többet keres majd, így a keresőóriás is nagyobbat kaszál rajta.
Bónuszok, ajándékok, ötletek, amit tényleg imádni fognak a vevők
Motivációról sokat beszélünk a cégek kapcsán, de nem csak a kollégákat, a vásárlókat is motiválttá kell tennünk, hogy kipróbálják a termékünket, többet vásároljanak és végül hűséges vásárlóinkká váljanak. Nyírő Réka a Marketing Commando szakértője a Marketing Szuperkonferencián adott gyakorlati tippeket mindhárom cél eléréséhez.
Így lesz vonzó a kép a hírlevélben
A képek a szövegnél sokkal inkább megragadják a figyelmet, és az érzelmekre is erősebben hatnak. Ráadásul képorientált agyunk 60 ezerszer gyorsabban feldolgozza a vizuális jegyeket, mint a szöveges anyagokat. Már csak ezért sem lehet kérdés, hogy bevessük-e az e-mail marketing során ezt az eszközt. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan tesszük, ugyanis a túl sok képpel operáló leveleket megfogják a spamszűrők, emellett a levelezőrendszerek sokszor nem is jelenítik meg az illusztrációkat. A MailEngine szakértőinek segítségével sorra vesszük, hogy hogyan maximalizálhatjuk a képek hatékonyságnövelő hatását, miközben figyelembe vesszük az e-mailek korlátait is.
Hol nyomulnak a cégek?
Feljövőben vannak a kisebb közösségi oldalak is a céges aktivitást és profilokat tekintve, a LinkedIn a B2B szegmensben be is előzte a Facebookot.
Jobb ha szakember írja a saját blogunkat?
Tapasztalataink szerint a legtöbb cégvezető ennél a kérdésnél akad el a tartalommarketinggel kapcsolatban, hiszen nekik erre nincs idejük, valakit, aki profi tartalmakat állít elő, pedig nem lehet csak úgy előkapni a szekrényből. Sorozatunk aktuális részében a Direkt Marketing Szövetség tartalommarketing Kisokosának segítségével most rávilágítunk, mikor érdemes nekünk és mikor külsősnek elkészítenie a tartalmainkat, illetve mire ügyeljünk, ha külsőst keresünk.
Így lehet eladni, ami ingyen volt
Elvileg az ember hajlamos azt viszonozni, amit kap valakitől – erre épít a marketingben az ingyenes ajándék és próbaverzió módszere. Mit tegyünk, hogy tényleg vásárlás legyen a viszonzás az ajándékért? Szakértőnk segít!
Mit érdemes kiszervezni a marketingből?
A legtöbb cég nem tud fenntartani egy teljes marketinges csapatot, és nem is érdemes, hiszen a legtöbbször nincs is meg helyben a speciális feladatokhoz szükséges szaktudás. Csakhogy ész nélkül kiszervezni a marketingtevékenységet sem vezet jóra. Csokorba szedtük, mik azok a tevékenységek, amelyet elvégezhet egy külsős cég és vállalkozás.
Tévhitek tartják távol a kisvállalatokat az exporttól
A javuló belföldi kilátások elkényelmesítik a hazai kis- és középvállalatokat, de nem csak emiatt lanyhul a késztetésük, hogy külföldi vevők megtalálásában próbáljanak szerencsét. Az okok közül a leggyakoribbakat mutatjuk most be.
Hagyomány kontra innováció - mindenképp dönteni kell?
A pedigrének, a tradíciónak ereje van. Mennyire köti meg ez a nagy múltú, hírneves, bejáratott márkákat továbbvivő vállalkozók kezét? Kizárja-e a hagyomány súlya az innovációt, s azt, hogy a portékát relevánssá tegyék a 21. századi ízlések és igények számára is?
Ideje pénzre váltani az orosz kapcsolatokat
A nehézségek ellenére is mindenképpen érdemes az orosz piacra koncentrálni Tóth Imre, az MKIK Magyar-Orosz tagozatának elnöke szerint. Az érvek mellett arról is beszélt a Piac&Profit konferenciáján, hogy miben hiányolja a kormányzat segítségét és mit javasol a Kamara a kkv-k támogatására.
Átmárkázott hotelek, avagy mire jó a rebranding?
Tavaly Európában 14,5 milliárd euró értékben cseréltek gazdát a hotelek, ami 86 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A cégtábla változása azonban nem minden esetben jelent tulajdonosváltást, vannak példák arra is, hogy csak az üzemeltető is változik
Lassan lecseng a kuponőrület, de nem mindenhol
Már nincs nagy keletje a kuponoknak, a cégek is jóval visszafogottabban használják ezt az online marketing eszközt. Van ugyanakkor egy szegmense a kezdő kisvállalkozásoknak, akiknek még mindig remek lehetőség kuponos oldalakon akciókat hirdetni, ők a csoportos foglalkozást árusító szolgáltatók.
Az ilyen e-mailt olvassuk el!
A legtöbb ember a postafiókjába több levél érkezik, mint amennyit valójában el tud, vagy akar olvasni. Szakértőnk elmondja, milyen alapvető szabályokat kell betartanunk ahhoz, hogy a mi e-mailünket tényleg elolvassák a címzettek!
Attól is félünk, hogy kötünk üzletet
A keleti, illetve az újabban hangoztatott déli nyitás még jóakarattal is csak félsikernek nevezhető, a cégeknek azonban mégis „kinyílt a csipája”, egyre több vállalkozás gondolkodik külpiaci terjeszkedésben. Azonban amilyen nagy lehetőségek rejlenek a külföldi piacokon, éppolyan nagyok a veszélyek is.
Hogyan érjük el a döntéshozókat?
Ha Önnek is olyan terméke vagy szolgáltatása van, amelynek célcsoportja az üzleti szegmensben található, esetleg közülük is a nagyobb cégek, akkor érdemes elolvasnia, hogyan érheti el a döntéshozókat.