Piac & marketing cikkek

hirdetés

Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!

Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!

Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.
Kkv követek segítik az exportot

Kkv követek segítik az exportot

Az Enterprise Europe Network (EEN), a világ legnagyobb vállalkozásfejlesztési hálózata a jövőben nagykövetek segítségével teszi láthatóbbá tevékenységét. Az EEN követek (brand ambassadorok) sikeres, példamutató kkv-k képviselői, akiknek az EEN segített abban, hogy új üzleti partnereket találjanak, vagy bővítsék megrendelői körüket.
Amikor a hirdetés hasznos tartalommá válik

Amikor a hirdetés hasznos tartalommá válik

A személyre szabott Google hirdetések újabb generációja érkezhet 2014-ben: a real-time marketing. A felhasználó a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést látja majd a keresőben.
Mitől jó egy eladó?

Mitől jó egy eladó?

Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez.
Ismét divatba jöhet a nyomtatott

Ismét divatba jöhet a nyomtatott

Fokozatosan visszatérhet a nyomtatott reklámlevél (dm) a vállalati marketing eszköztárába, mivel az e-mailben küldött ajánlatok mind gyakrabban végzik a levélszemétként. A trendnek segít egy új fejlesztés, a hibridlevél, amely postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről.
hirdetés
Leküzdhető az értékesítők "mumusa"

Leküzdhető az értékesítők "mumusa"

Az értékesítők egyik legnagyobb mumusa az időpont egyeztetés. Pedig az értékesítés mennyiségi munka – vagyis több időpont, nagyobb siker. Szakértőnk segít!
5 tipp az Adwords használatához

5 tipp az Adwords használatához

A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.
Négy indok a kártyás fizetés mellett

Négy indok a kártyás fizetés mellett

A bankkártyás fizetés bevezetése és üzemeltetése ma már nem olyan nyögvenyelős, mint néhány éve volt, ennek megfelelően egyre több vevő igényli is. Amennyiben üzletében még nem lehet kártyával fizetni, érdemes lenne elgondolkodnia a bevezetésén. Mondunk négy indokot is, miért.
A város, ahol a világon a legjobb vállalkozni

A város, ahol a világon a legjobb vállalkozni

Gyakran adóparadicsomként emlegetik Szingapúrt. Az Oroszlánvárosban ugyanis az adózási és pénzügyi környezet egyedülálló a helyi cégek számára.
A Facebook tényleg mindent visz

A Facebook tényleg mindent visz

2007 óta a világ internetes populációja megduplázódott. A Google több mint kétszer akkora értékben ad el hirdetéseket, a Facebookon pedig tízszer annyi pénz költenek el a hirdetők, mint öt évvel ezelőtt.
hirdetés

Négy tipp a válságmarketingre

Nehéz időkben a cégvezetőknek a vállalkozás teljes spektrumán szét kell tekinteni, és végiggondolni, hogy lehetne úgy kievickélni a helyzetből, hogy virágzó és nyereséges maradjon a cég.

Üljük meg a Twitter hullámot?

Tegnap lépett tőzsdére a Twitter, és a tavalyi Facebook indulással szemben kiválóan sikerült a rajt. Vagyis külföldön száguld ez a közösségi oldal. Érdemes itthon is belekezdeni?

Miért éri meg élményvezérnek lenni?

A cégeknek mára többet kell tennie annál, hogy egyszerűen kiszolgálják az ügyfelet. Egy friss kutatás szerint a pozitív ügyfélélmény mérhetően megéri a befektetett pénzt és energiát.

A hatékony marketing legádázabb ellenségei!

Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen. Szakértőnk a hatékony marketing két leggyakoribb és egyben a legdrágább ellenségét mutatja be.

Lájkot vagy rajongót akarunk?

Valószínűleg Mark Zuckerberg sem gondolta 2004-ben, a Facebook alapításakor, hogy közösségi portálja felhasználói egyszerű „mérőszámok” lesznek, és a lájkgyűjtés fontosabbá válik az elköteleződött, potenciális vásárlóknál. Vajon a konkurens vállalkozások versengése hol és mikor ér véget? Szakértőnk körbejárta a témát.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!

A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Hallgatni arany!

A beszédkészség egy üzletember, vagy cégvezető egyik legfontosabb kompetenciája. A képesség, hogy megragadja a hallgatósága figyelmét nélkülözhetetlen az üzleti életben. Sokkal kevesebb hangsúlyt kap azonban a hallgatás művészete, pedig éppolyan fontos, mint a szónoki fordulatok és a jó előadásmód.

A webáruházból is jobb a márkás

Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. A legtöbb magyarországi webáruház nem panaszkodhat, hiszen többségük jelentős forgalomnövekedést ért el tavaly, miközben a hagyományos kereskedők jobbára a forgalom csökkenését érzik. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.

Futószalagra kell tenni a vevőt!

A megváltozott gazdasági környezet más szemléletet és más marketingeszközök alkalmazását követeli meg a vállalkozásoktól. A helyzet ráadásul rugalmasságot kíván, ami tegnap még sikeres volt, holnap már nem lesz az.

Három személyesmárka-építő tipp rendezvényekre

Nyakig vagyunk a konferenciaszezonban. Nehéz eldönteni, hogy kivel ismerkedjünk meg, hogyan mutatkozzunk be egy élő rendezvényen? Nem egyszerű „melegen tartani” az újonnan megszerzett értékes kapcsolatokat? Ezekhez nyújt segítséget a Piac&Profit szakértője!

Marketing a válságban - csak kreatívan!

A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketing-kommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis-és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV Akadémia nevű rendezvényen.

ÉNmárka: már nem opció!

Az énmárka építése többé már nem lehetőség, hanem a hatékony vezetés feltétlen velejárója. Azok, akiknek sikerült felépíteniük és folyamatosan fejleszteniük, kétségkívül gyorsabban tudnak előrelépni munkájukban, hatékonyabban képesek irányítani a csapatot.

Vizuális hatalomátvétel a neten

Egy kép többet ér ezer szónál – a virtuális térben mindenképpen. Szakértőink, Eibel Andrea és Sándor Eszter rávilágítanak, hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten, illetve hogyan fordíthatjuk ezt saját márkánk építésére.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!

Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!

Egy jó sztori a jó ár kulcsa

Amikor a cégvezetők meghatározzák termékeik árát, akkor általában a saját költségeiket, valamint a versenytársak árait veszik figyelembe. Csak arról feledkeznek meg, hogy egy jó sztorit körítsenek a termék köré.

Miért mennénk messze?

Az 550.000 négyzetkilométeres Balkán mindig is a nagyhatalmak érdeklődésének középpontjában állt, elég csak a görögökre, rómaiakra vagy épp az Ottomán Birodalomra gondolni. Most Magyarország vállalkozásainak fókuszába kéne kerülnie, hiszen (Ukrajnával együtt) rengeteg lehetőséget tartogat.

10 tipp, hogy ne a kukában landoljon a hírlevél

Ha az ön cége is élénk üzleti kommunikációt folytat vásárlóival, biztosan él a hírlevél kínálta széles körű lehetőségekkel. Szakértőnk azonban rámutat néhány dologra, amelyet érdemes szem előtt tartani.

Újabb koncessziós pályázat a hoppon maradt kistelepülésekre

Részben eredménytelenül zárult a második trafiktender, az 1425 koncesszióból csak 549 talált gazdára, ezért 876 településen újabb tendert írnak majd ki a közeljövőben.

Ezt kell tudnunk, ha hirdetni akarunk

Ha több helyen akarunk médiafelületet vásárolni – legyen szó nyomtatott sajtóról, online felületekről, esetleg rádió- vagy tévészpotokról –, azt tapasztaljuk, hogy szinte minden médium más gyakorlatot követ a felületek árazásában, a kedvezmények kialakításában és nem utolsó sorban a különböző megjelenési lehetőségek elnevezésében. Mivel ezáltal a médiavásárlás is elég összetett feladattá válik, az alábbiakban szakértőnk segít összefoglalni, hogy mire érdemes koncentrálni az egyeztetés során.

3 érv, hogy érdemes másképpen figyelni az ügyfelekre

Ügyfélként – és persze üzletfejlesztőként – tisztában vagyok azzal, hogy vásárlóként valójában én fizetem a velem elfogadhatatlanul bánó eladó, szolgáltató, biztonsági őr bérét. Mint ahogy adófizetőként én fizetem a kórházi takarítónőtől kezdve a gyerek iskolaigazgatójáig, a vasúti kalauztól az áramszolgáltató villanyszerelőjéig mindenki bérét. Amit nem értek, hogy az egyes tulajdonosok ezt az egyszerű tényt miért nem sulykolják mélyen alkalmazottaikba. Hiszen az egyes vállalkozásoknak húsba vágó érdekük, hogy ügyfeleikkel megfelelően bánjanak – méghozzá minden szinten, a portástól a vezérigazgatóig.

Stratégiai fegyver is lehet a hírlevél

Biztos Ön is sokat tesz azért, hogy területe elismert szakértője legyen. Honlapján feltüntette néhány korábbi munkáját, és az ügyfelek elégedett véleményeit is elérhetővé tette. Szakmai blogját rendszeresen frissíti, így a potenciális ügyfelek mindig választ kaphatnak a kérdéseikre. Mivel fűszerezheti meg az üzleti kommunikációját? Szakértőnk tanácsait követve eredményeit egy mérnökien megtervezett kommunikációs ütemezési tervvel tudja megsokszorozni.

Már a postáig sem kell elmenni

A Hibridlevél Kft. által bevezetett innovatív szolgáltatás lényege, hogy postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről, ezzel leegyszerűsíti és meggyorsítja a postai levélküldés folyamatát.

A háziasszony-marketing az új trend

A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.

Ami jól megy, abból kell márkát építeni!

A nagyvállalatok márkaépítése külön tudomány. Kutatók és szakemberek dolgoznak rajta akár évekig, hatalmas befektetéssel. Az, hogy ezt a kicsik nem tudják megtenni, nem jelenti azt, hogy ne tudnának márkát építeni. Csak éppen mások az eszközök.

Így lehet hatásosan márkát építeni

A márkaépítést sokan meglehetősen felesleges tevékenységnek tartják. A cégvezetők jobbára hátrébb sorolják a feladatok fontossági listáján, mivel nincsenek konkrét vagy pénzügyileg mérhető eredményei; ráadásul az egész tevékenység inkább a kreatívok hatáskörébe tartozik, akiktől a legtöbb, bal agyféltekéje által vezérelt menedzsernek borsózik a háta.

5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás

Mely alkalmazások kínálnak szórakoztató és egyedi tartalmakat, növelik Facebook oldala rajongótáborát és látogatottságát, esetleg az értékesítés volumenét? Szakértőnk összegyűjtötte azokat az alkalmazástípusokat, melyek növelhetik egy Facebook oldal értékét.

Akciózni mindig megéri. De hogy csináljuk?

Az akciók minden kereskedelmi területen a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök közé tartoznak. Mindenhol villognak a vörös „SALE” feliratok, a százalékjelek és a dátumok, hogy meddig él a különleges ajánlat. Mit tud az akció, amit nem lehet túlszárnyalni?

Így győzheti meg leendő ügyfeleit szakértelméről

A honlapja látogatói is tudják, hogy profi a szakterületén, vagy csak a személyes ismerősei? Ha az üzleti kommunikáció során néhány apró trükköt alkalmazunk, első ránézésre is kitűnik szakértelem, tehát növelheti a vásárlók bizalmát. Szakértőnk megmutat egy egyszerű módszert a fegyvertárból.

Lehetőségek a tízmillió turista országában

A Világbank adatai szerint 2011-ben átléptük a bűvös határt, és a hazánkba látogató turisták száma immár eléri a teljes lakosság létszámát. Az ágazatban hosszú évek óta először nő a foglalkoztatottság, emelkednek a bevételek, sok helyütt mégis vendéghiánnyal küzdenek. A falusi turizmus nehéz éveket élt/él meg, és még mindig nincs igazi, nagy, nemzetközi konferenciaközpontunk, így az üzleti turizmusban rejlő lehetőségeket sem tudjuk maradéktalanul kihasználni.

Három plusz egy tipp a több látogatóért!

Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.

Milyen egy modern vállalkozás weboldala?

Az elmúlt években sokat változtak a trendek a weboldalaktól elvárt szolgáltatások terén. Változott a technológia, változott a látogatók hozzáállása a tartalomhoz. Néhány éve még csak céges weboldalakról és keresőoptimalizálásról beszéltünk, de mára ez már kiterjedt a közösségi marketingre, esetleg mobilalkalmazások fejlesztésére. Azt se felejtsük el, hogy ha igazán hatékonyak akarunk lenni, érdemes az online eszközeinket megtámogatni valamilyen offline módszerrel is. Horváth Sándor, a Piac&Profit szakértője egy elméleti példát mutat be arra hogyan is nézhet ez ki.

A vásárláshoz a problématudaton át vezet az út

Az egyik leggyakrabban előforduló hiba a reklámszövegekben, hogy azok nem ugyanazon a szinten beszélnek az adott témáról a célközönséghez, amelyen ők állnak. A legjobb szöveg is hatástalan, ha a vásárlók nem érzik, hogy szükségük van a termékre. Szakértőnk segítséget nyújt, hogyan ébreszthető fel a potenciális vásárló problématudata.

A legnagyobb hiba, amit promócióban egy kkv elkövethet

Mi lehet a legnagyobb hiba, amelyet egy kkv a promóció során véthet? Mivel ne kezdjen marketingszöveget soha? Ezt és még sok más hasznos marketing fogást is megtudhat marketing szakértőnk, Farkas Erika cikkéből.

Kínába exportálna? Lesz rá 30 milliárd!

Csaknem harmincmilliárd forintnyi forrás áll majd a Kínába exportálni szándékozó kkv-k rendelkezésére. Az összegtől a kivitel fellendülését reméli a kormányzat, ugyanakkor a régióban a magyar kkv-k nem szerepelnek rosszul export szempontjából.

Krumpli a puskacsőben, avagy 3 elakadás a sales-ben

Nemrég valaki arról panaszkodott, hiába végzett el néhány kiemelt munkatársa sales-tréninget, az eladásaikon csak nem látszik a változás. Sikeresek a hideghívásaik, bejutnak a cégekhez, majd a termékbemutató végén elakad a folyamat: eladás nem történik. A gyanú beigazolódott: stratégiai problémák is húzódtak a háttérben, így hiába volt erős és felkészült a sales, eredményesen „lőni” nem tudott. Íme 3 szempont szakértőnktől, hogy Ön ne járjon így.

Nem tukmálni, eladni!

Sajnos mára nem elég létezni ahhoz, hogy megéljünk a vállalkozásból. Csak az működhet sikeresen, aki professzionálisan viszi a vállalkozását, az értékesítés szempontjából is. Meg kell tanulni, hogy a jó stratégia a proaktivitás, ami nem jelent egyet a tukmálással!

Duplázza meg eredményességét tartalom-újrahasznosítással!

Ma már mindenki tudja, mennyire fontos az igényes tartalom a weblapunkon. Honlapja tartalmának rendszeres frissítése, érdekes, egyedi cikkek, blogbejegyzések írása azonban időt igényel. Összegyűjtöttünk Önnek néhány tippet, melyek segítségével a legtöbbet hozhatja ki már meglévő írásaiból.

10 dolog, amire figyelni kell egy külföldi kiállítás megjelenésnél

Egy magyar cég, aki nemrég sikeresen szerepelt Európa egyik legnagyobb marketinges kiállításán, most megosztja tapasztalatait a sikeres megjelenésről. Jó tanácsok, nem csak marketingeseknek!
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés
Így tanulható a beszállítóvá válás

Így tanulható a beszállítóvá válás

Közel háromezer hazai cég vett részt abban az országos programban, amelynek keretében pénzügyi-, beszállítói-, exportfejlesztési és fenntarthatósági témákban cseréltek tapasztalatot.
„A Covid óta trendi lett egészségügybe fektetni” – mondja Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezetője

„A Covid óta trendi lett egészségügybe fektetni” – mondja Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezetője

Igazi sikertörténet a Foglajorvost.hu, amelyet több, mint egy évtized után adott el az OTP-nek Straub Fanni.

Költségkímélés

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Bár jelenleg gazdasági világválságról még nem beszélhetünk, már jelen vannak a recesszió jelei.
Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

Adózás

Orbán Viktor munkahelygyilkos adóemeléstől beszélt

Orbán Viktor munkahelygyilkos adóemeléstől beszélt

A miniszterelnök szerint a globális minimumadó "munkahelygyilkos adóemelés", ezért a kormány nem járul hozzá, hogy Magyarországon bevezessék.

Cégblog

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

Klímablog

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

2040-re klímasemleges lehet a távfűtés Bécsben - épülhet az első geotermikus erőmű.

Gazdaság

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Bár jelenleg gazdasági világválságról még nem beszélhetünk, már jelen vannak a recesszió jelei.

Infokom

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo