Piac & marketing cikkek

hirdetés

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.
Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben

Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben

Nem volt minden rendben az eOptika Kft. kereskedelmi gyakorlatával.
Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait

Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait

Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.
Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól

Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.
A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula

A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula

A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.
hirdetés
Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday

Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday

Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday.
Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?

Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.
Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat

Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat

Erősen hat a magyar társadalomra a kormány szankcióellenes kampánya – többek között ez derül ki a Political Capital friss kutatásából.
Hogyan hirdethetnek az influenszerek?

Hogyan hirdethetnek az influenszerek?

Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.
Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól

Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól

Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság.
hirdetés

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat?

A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról.

Musk beválotta ígéretét, kirúgta a Twitter dolgozóinak felét

A Twitter mikroblog platform elbocsátotta alkalmazottainak felét - derül ki a cég biztonsági és integritásért felelős vezetője, Yoel Roth a tweetjéből.

Szabad a madárka: Elon Musk máris kirúgásokba kezdett

 Elon Musk csütörtök éjjel átvette a Twitter irányítását.

Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot

Az infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is.

Gond van az egyik online szerencsejáték-szolgáltatóval

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy máltai székhelyű online szerencsejáték-szolgáltató ellen a magyar fogyasztók megtévesztése miatt.

Megálltak a hazai cégek a digitalizációban

A hazai kis- és középvállalkozások megtartották a koronavírus okozta kényszerdigitalizáció eredményeit.

Most kerülhetnek komoly bajba a figyelmetlen kereskedők

A tartósan magas infláció és az emelkedő árak még fogékonyabbá teszik a vásárlókat a különféle akciókra.

Nem vették elég komolyan a GDPR-t, ment a gigabírság

Fiatalkorú felhasználók adatvédelmi jogait sértette meg Európában a Meta-csoporthoz tartozó Instagram.

Nem volt minden rendben a MindentMent reklámjaival - frissítve

Fogyasztókat megtévesztő fogászati hirdetései miatt a GVH figyelmeztetésben részesítette a MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft.-t.

Lecsapnak az influenszerekre

Ősszel fogja közzétenni a GVH az új influenszer marketing tájékoztatóját.

Akciókkal még az a pénz is kicsalogatható az emberek zsebéből, ami nincs

Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve.

600 millió forint értékű ékszer érkezett Budapestre

1,5 millió euró értékű ékszer kollekcióval nyitotta meg márkaképviseletét a Fabergé Budapesten.

Hihetetlen pályázat a magyar kkv-k számára, ezen kötelező indulni

Az ISUZU pályázatot hirdetett hazai vállalkozók számára.

Gond volt az egyik gyógyszer reklámjával - bírságolt a hatóság

Jogsértő gyógyszerreklám miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 28 millió forint bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, a STADA Hungary Kft.-re.

Miért jó a cégeknek a TikTok és a LinkedIn?

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót.

Kiderült mire vágynak a fiatalok

Corvinus-kutatás: luxusélményekre vágynak a magyar fiatalok luxustárgyak helyett.

A cashback, az azonnali pénzvisszafizetés a király

Magyarországon is nagyot robban a cashback.

Soha nem találná ki mennyit költ egy átlagos magyar fiatal egy fesztiválon

A fiatalok több mint fele szülői forrásból jár fesztiválozni évente jellemzően 1-2 alkalommal, melyeken egyenként átlagosan 39.312 forintot költenek el, derült ki a BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatásból. A kérdőívre adott több ezer válasz alapján kijelenthető, hogy a fiatalok inkább bérletet vesznek, a legfontosabb elemeknek pedig a hangulatot és a zenei kínálatot tartják egy fesztiválon.

Egyre több az átverés az online piactereken

Tavaly a Facebook Marketplace felhasználóinak száma átlépte az egymilliárdot. Az egymás közötti adásvételt lehetővé tévő platform ingyenes és könnyen használható, a felhasználók pedig biztonságosnak érzik, mivel az eladók profilját is meg tudják nézni. Sajnos azonban ez a biztonságérzet gyakran hamis, figyelmeztetnek az ESET szakértői. Mint minden más online piactér, a Marketplace is rengeteg csalót vonz.

Nagyot változtak a magyarok netezési és mobilozási szokásai

Öt év alatt kilencszer több gigabájtot használtunk el internetezésre: egyre többet böngészünk, videocsetelünk és nagyobb felbontásban élvezzük a streamelt médiát.

Drágább díjcsomagok, több szolgáltatás - ennyit emeltek a mobilszolgáltatók

Elsősorban a legolcsóbb díjcsomagok ára emelkedett, amik ugyanakkor minden esetben többletszolgáltatást is tartalmaztak - derült ki a mobilszolgáltatók díjcsomagjait vizsgáló felmérésből.

Magyar találmány az Ausztriában üzemelő kriptovalutás szendvicsező

A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte. Szalkai Tímea, a cég vezérigazgatója arról beszélt, éttermük koncepciója eddig is egyedülálló volt, hiszen itt egyszerre tudnak egy társaság vegán, vegetáriánus, húsevő, laktózérzékeny, búzaliszt allergiás és candida problémával küzdő tagjai enni, amelynek létjogosultságát Google értékelések is alátámasztanak.

Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni

Éles az árverseny - mi látszik az inflációból az e-kereskedelemben?

A távmunka fejlesztés az élen, nőtt a magyar vállalkozások innovációs indexe

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára - derült ki a K&H innovációs indexből.

Sokszor felületes a cégek panaszkezelési eljárása

A postai- és a távközlési szolgáltatások, valamint a közüzemi ügyek kerültek a legnagyobb arányban a Budapesti Békéltető Testület (BBT) elé 2022. első felében - közölte az alternatív vitarendezési fórumot működtető Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK).

A fiatalok is érzik az inflációt

A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció – ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot.

Elkezdhetik lemondani a TV-előfizetéseiket az emberek

A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 ezer háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.

Kevesebb előfizető mellett nőtt a Netflix bevétele

Az előfizetők számának csökkenése ellenére nőtt a világ legnagyobb streaming szolgáltatójának nyeresége és bevétele a június végével záródott negyedévben.

Bármikor felvehető fizetés, akár néhány munkanapot követően

Közép-Kelet-Európa piacvezető létesítményüzemeltető szolgáltatója, a B+N Referencia Zrt. – elsőként az FM szektorban – 2022 júliusban vezeti be a Salarify Pay-t, a Swipe Technologies Kft. megoldását. A munkavállalói létszámot tekintve a B+N a legnagyobb hazai felhasználója a rendszernek. Az alkalmazással a munkavállalók hóközben is hozzáférhetnek a már ledolgozott munkabérük egy részéhez, így a fizetésnapokat saját pénztárcájukhoz alakíthatják. Mindezt egyszerűen és gyorsan, egy applikáción keresztül.

Átverhette ügyfeleit a Telekom

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Magyar Telekom ellen, amiért kampányában valószínűleg tisztességtelenül tájékoztatta a fogyasztókat a hűségidővel járó kedvezmények feltételeiről.

Nagyüzemben a netes csalók

A digitális megoldások lépésről lépésre váltak a vállalkozások marketing- és értékesítési stratégiájának nélkülözhetetlen szereplőivé a 2010-es években, olyannyira, hogy ma már közel tízezer MarTech (marketing technology) eszköz közül válogathatnak a cégek üzleti céljaik támogatására. A pandémia ráadásul jelentősen felpörgette a piacot és megváltoztatta a fókuszt is: a hangsúly az új ügyfelek megszerzéséről a vásárlói lojalitás felé mozdult el, miközben a hétköznapok mind nagyobb szelete került az online térbe.

Az ásványvízpiacon tör előre a MOL

100 százalékban újrahasznosított PET-palackban, szénsavas és mentes változatban, két kiszerelésben lehet mostantól megvásárolni a MOL új ásványvízmárkáját, a Fonte Naturát. A jégkorszakból származó, kiemelkedő minőségű vizet a Somogy megyei Somogyváron palackozzák.

Elon Musk meggondolta magát

A technológiai milliárdos visszavonta a Twitter megvásárlására tett 44 milliárd dolláros ajánlatát, arra hivatkozva, hogy a vállalat nem nyújtott elegendő információt a hamis fiókokról - derül ki az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelethez (SEC) benyújtott bejelentéséből.

Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben?

A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.

Magyarország és Budapest hatalmasat ugrott előre a nemzetközi konferenciaturizmus ranglistáján

Magyarország 9 helyet javítva a 27., Budapest 13 pozíciót előbbre lépve a 17. helyezést érte el a nemzetközi üzleti eseményeket összegyűjtő Union of International Associations (UIA) világranglistáján.

Miért akció fun a magyar?

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában. A kutatás eredményeiből kiderült, hogy a magyarok érzékenysége a legszembetűnőbb, nagyobb arányban állítják le a költekezésüket, mint például a csehek, akik az infláció ellenére is költenek. A szlovákok és a lengyelek szintén inkább a “magyar trendhez” zárkóznak fel. Általánosan mindegyik országra igaznak bizonyult, hogy az éttermi, szórakozási kiadásaikról mondanak le legkönnyebben a fogyasztók, a gyógyszerekhez, vitaminokhoz és a kávéhoz viszont erősen ragaszkodnak.

Elf Barokat forgalmazó cégek körmé nézett a hatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított két, Elf Bar elektromos cigarettákat forgalmazó szlovák céggel szemben, mivel feltehetően tisztességtelenül hirdetik a terméket a magyar fogyasztóknak.

Mi számít a magyaroknak, ha neten vásárolnak?

Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik, a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt, harmaduk a barátoktól, ismerősöktől kér segítséget, míg az influenszerek ajánlásai csak a megkérdezettek 2 százalékát befolyásolják - közölte a Bónusz Brigád az MTI-vel, a társaság és a GKID közös felméréséből az is kiderül, hogy sok potenciális vevő azonnal abbahagyja, ha bonyolultnak tűnik egy online vásárlás.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés
Így tanulható a beszállítóvá válás

Így tanulható a beszállítóvá válás

Közel háromezer hazai cég vett részt abban az országos programban, amelynek keretében pénzügyi-, beszállítói-, exportfejlesztési és fenntarthatósági témákban cseréltek tapasztalatot.
„A Covid óta trendi lett egészségügybe fektetni” – mondja Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezetője

„A Covid óta trendi lett egészségügybe fektetni” – mondja Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezetője

Igazi sikertörténet a Foglajorvost.hu, amelyet több, mint egy évtized után adott el az OTP-nek Straub Fanni.

Költségkímélés

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Bár jelenleg gazdasági világválságról még nem beszélhetünk, már jelen vannak a recesszió jelei.
Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

Adózás

Orbán Viktor munkahelygyilkos adóemeléstől beszélt

Orbán Viktor munkahelygyilkos adóemeléstől beszélt

A miniszterelnök szerint a globális minimumadó "munkahelygyilkos adóemelés", ezért a kormány nem járul hozzá, hogy Magyarországon bevezessék.

Cégblog

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

Klímablog

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

2040-re klímasemleges lehet a távfűtés Bécsben - épülhet az első geotermikus erőmű.

Gazdaság

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Bár jelenleg gazdasági világválságról még nem beszélhetünk, már jelen vannak a recesszió jelei.

Infokom

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo