Piac & marketing cikkek

hirdetés

Ilyenek lesznek a vadiúj magyar rendszámok már a következő hónaptól

Ilyenek lesznek a vadiúj magyar rendszámok már a következő hónaptól

A jelenlegi karakterkészlet legfeljebb néhány éven belül elfogyott volna.
Van, amitől kimondottan félnek az üzleti vezetők

Van, amitől kimondottan félnek az üzleti vezetők

Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.
Az üzlet új jelszava a boldogságkielégítés

Az üzlet új jelszava a boldogságkielégítés

Az Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) és Gretchen Rubin, az ötszörös New York Times bestseller író és podcaster új kutatása szerint az emberek azt szeretnék, ha a márkák megmosolyogtatnák és megnevettetnék őket, de az üzleti vezetők félnek a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban.
Kasza Tibi cégénél vizsgálódik a GVH

Kasza Tibi cégénél vizsgálódik a GVH

Jogsértő lehet a Challenge étrendkiegészítők reklámozása.
LinkedIn a supermanek közösségi oldala, Putyin már a háború előtt betiltatta

LinkedIn a supermanek közösségi oldala, Putyin már a háború előtt betiltatta

A kkv-k számára ma már egy kikerülhetetlen lehetőség a LinkedIn, mégsem használják a magyar vállalkozók olyan mértékben, mint megérdemelné.
hirdetés
Így nem fulladnak unalomba az online meetingek

Így nem fulladnak unalomba az online meetingek

Az előadóknak komoly kihívást jelent, hogy fenntartsák a résztvevők figyelmét az online meetingek teljes ideje alatt, de az úgynevezett jégtöréssel garantáltan növelhetünk a megbeszélések hatékonyságán. Szirtesi-Nagy Réka megoldásfókuszú coach arról beszélt, a meetingek elején egy pár perces játék, váratlan kérdés vagy érdekes történet is segíthet megérkezni a hallgatóknak az eseménybe, így már annak a legelején jó kapcsolódási pontok jöhetnek létre. Megjegyezte, az egyeztetések végén fontos levonni a következtetéseket is annak érdekében, hogy ne merüljenek szinte azonnal feledésbe az elhangzottak.
Elképesztő, ami a hazai e-kereskedelemben történik

Elképesztő, ami a hazai e-kereskedelemben történik

Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobbjobban Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet – derült ki a Future Trade Budapest konferencián.
Komoly szigorítás vár a boltosokra holnaptól

Komoly szigorítás vár a boltosokra holnaptól

Vége a kamu akcióknak.
Óriási változás jön jövő héttől a szállásportáloknál

Óriási változás jön jövő héttől a szállásportáloknál

Június 1-től lép hatályba az az új uniós szabályozás, amelyik többek között az online szálláshelyközvetítőket is korlátozza olyan megállapodások megkötésében, amelyek előírják, hogy például a hotelek kötelezően náluk hirdessék szobáikat a legkedvezőbb áron. A rendelet nemcsak a turisztikai szektort érinti, hiszen általánosan a beszállító és vevő közötti versenykorlátozó megállapodásokat tárgyalja.
Vége a tisztességtelen akcióknak

Vége a tisztességtelen akcióknak

Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.
hirdetés

Sufnituninggal vagy profikkal csináljunk online marketinget?

A Piac és Profit Vállalkozói kisokos elnevezésű podcast sorozatának hallgatói talán már tudják, hogy itt hiteles és fontos gazdasági információkat igyekszünk megosztani az érdeklődőkkel. Ezúttal Steindl Máté közösségi média szakértő, SocialWings tulajdonosa volt a vendégünk. A beszélgetés rövidített változata itt olvasható, ugyanakkor az interjút teljes terjedelemben is meghallgathatják.

Változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last minute ajánlatok – nem csak az utazások, hanem más szolgáltatások esetében is.

Digitalizáció, távmunka - komoly veszélynek vannak kitéve a céges adatok

A kiberfenyegetések korát éljük, amikor minden szervezet folyamatosan veszélyben van. A közelmúltban például az amerikai T-Mobile-t, az NVIDIA-t és a Toyota egyik fontos beszállítóját is érte kibertámadás. Az IT-biztonságért felelős szakemberek munkája egyre összetettebbé válik, annyi esemény között kell megosztaniuk a figyelmüket.

Hogyan reklámozzanak a kkv-k a közösségi felületeken?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai.

Gond lehet az egyik gyógyszer reklámjával

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Venoruton Forte 500 milligramm (mg) tablettát forgalmazó STADA Hungary Kft.-vel szemben, mivel a cég valószínűleg a gyógyszerekre vonatkozó ágazati szabályozással ellentétesen hirdette a terméket, többek között országos kereskedelmi televíziókban.

A nap híre: ingyen sör lesz

Országos, ingyenes program keretében sörkóstolókkal, főzdebemutatókkal és színes programokkal várják a magyar kisüzemi sörfőzdék május 21-én, szombaton a sörkultúra iránt érdeklődőket. A Nyitott Főzdék Napjához eddig 21 magyar sörfőzde csatlakozott.

Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók

A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.

Nem akármivel állt elő egy startup: víz alatt termesztenek növényeket

A Nemo’s Garden egy különleges startup. Bár 2022-ben már nem egyedi az, hogy szokatlan helyszíneken és körülmények között termesztenek növényeket, a vállalat ötlete mégis újdonságnak számít. Az alapítók víz alatti üvegházakkal kísérleteznek, amelyekben egészséges növényeket nevelnek hasonlóképpen, mint a csehországi okos konténerkertészetben.

Hamarosan nem kaphatnak vacakabb árut a magyarok, mint tőlünk nyugatra

Szigorodik a fogyasztóvédelem: májustól nem lehet jelentős minőségi különbség azonosként forgalmazott termékeknél.

Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés

A kiskereskedelmi ágazatban még sosem volt ilyen magas a csalásokból és visszaélésekből származó veszteségek szintje. A termék visszaváltás a kereskedők éves bevételének 12 százalékába kerül, amelyből 8 százalék visszaélés. Tízből hét kiskereskedő pedig 1,62 százalékos éves veszteséget szenvedett.

Hogyan lehet sikeres webáruházunk külföldön?

A magyar webáruházak is lehetnek sikeresek külföldön, állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a magyar e-commerce cégek jó esélyekkel indulnak a külpiacokon. Öt plusz egy tipp következik a szakértőktől.

Látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását a kormányzati osztogatás

Megtorpant az e-kereskedelem szárnyalása a kelet-közép-európai régióban az év első negyedévében. Az adatok lassulásra figyelmeztetnek.

Cégvezetők a kamera előtt: hogyan lehet 90 másodpercben jó üzleti bemutatkozást tenni?

A TikTok és az Instagram korában nem érdemes behúzódnia egyetlen cégvezetőnek sem a négy fal közé. A nemzetközi trendekkel egyetemben idehaza is egyre több vállalat vezetője, tisztségviselője dönt úgy, hogy egy képzésen tanulja meg a közönség előtti szereplés mesterfogásait. Becslések szerint évente több, mint 100 kurzust tartanak az országban, a trendekből pedig az is látszik, hogy a 8-10 fős cégek irányítói ugyanúgy fontosnak tartják az előadói képességek, praktikák elsajátítását, mint a 100-200 főt foglalkoztató nagyobb magyar vállalatok.

Bekeményített az EU: szigorúbb szabályok vonatkoznak az online piacterekre

Az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament tárgyalói megállapodtak az illegális, valamint a hamis online tartalmak terjedésének hatékony kezelését és az alapvető jogok védelmét a digitális térben védelmező új szabályokról.

Kamu akció miatt indított eljárást a GVH egy vállalkozással szemben

Elég megtévesztő a budapesti cég reklámja.

Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai

Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.

Nagy változás jön az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál - ezt minden vevő észre fogja venni

Május 2-ától a vásárlók az eMAG online platformján keresztül érhetik el a két márka termékeit és szolgáltatásait. 

Ez lenne a televíziós reklámok jövője?

Évtizedek óta a televíziós reklámok jelentik a legnagyobb hirdetési bevételeket a reklámpiacon, és ma már az online kiskereskedők és a közösségi médiaplatformok hirdetéseihez hasonlóan szintén megcélozhatnak bizonyos fogyasztói szegmenseket ezzel a reklámtípussal. A targetált hirdetési technológia lehetőséget teremt arra, hogy különböző hirdetések jelenjenek meg ugyanazt a műsort néző fogyasztóknak. A Deloitte Global előrejelzése szerint a célzott televíziós reklám 2022-ben világszerte mintegy 7,5 milliárd dollár bevételt jelent majd a társaságoknak.

Az ukrán elnök neve, Csernobil és az orosz gáz - kiderült, mik érdekelték leginkább a háború kitörése óta a magyar internetezőket

A legtöbben az orosz-ukrán háború percről-percre történő tudósítására, a gáz árára és árfolyamára, valamint a csernobili atomerőmű felrobbanásának több mint 30 évvel ezelőtti részleteire voltak kíváncsiak az utóbbi hetekben az interneten. A top 25 magyarországi keresésben a február 25. és március 5-e közötti időszakban 6 kulcsszó is az orosz-ukrán háborúra, illetve annak következményként az euró árfolyamára irányult – derült ki az Avantgarde Group kommunikációs tanácsadó cég internethasználati szokásokról készült elemzéséből. A kereséseket jelentősen befolyásolták a napi hírek, események, például a csernobili vagy éppen zaporizzsjai erőművek elfoglalása és visszafoglalása.

Bővít a Yettel: örülhetnek a kkv-k is

Az országos hálózatfejlesztés mellett jönnek az új üzleti díjcsomagok.

Megvolt a húsvét előtti nagy razzia - sonkák buktak el a teszten

Az édességek és a pálinkák is átmentek a vizsgálaton, 5 sonkánál azonban problémát találtak.

Változnak az árfeltüntetés szabályai

Jó hír a fogyasztóknak, azonban többletmunka a vállalkozásoknak. Május végétől az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban már nem kerekíthetik vonzóbbá a kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat. Ettől kezdődően ugyanis az árleszállítások bejelentésekor minden esetben meg kell jelölni a termékek korábbi árát, amely kizárólag az árcsökkentést megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet - emelte ki dr. Majoros Lilla, az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője.

Hogyan ne veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt?

Az online ügyintézés és vásárlás során két dolog fontos: minél gyorsabb és minél egyszerűbb legyen. Ebben a technológia hatalmas segítséget nyújt, hiszen a felhőben működő, a vásárlás minden lépését és adatát egy helyen kezelő ügyfélszolgálati rendszerek végig látják és segíteni tudják a teljes folyamatot.

Az ukrajnai háború miatt drágábbak a hirdetések is

Az orosz-ukrán konfliktus egyre nagyobb hatással van az életünkre, de arra kevesen gondolnak, hogy a háborús helyzet még a magyar cégek marketing kommunikációját is megváltoztatta.

Véget vetnének a vásárlókat átverő környezetbarát ígéreteknek

Az Európai Bizottság szerdán közzétett javaslata betiltaná az EU-ban a "zöldre mosás" (greenwashing) gyakorlatát, és új jogokat vezetne be a fogyasztók számára annak érdekében, hogy a termékvásárlás során környezetbarát döntéseket hozzanak.

Óriási átalakulás vár a gyógyszergyártó cégekre

A hagyományos megoldások egyre kevésbé képesek kielégíteni a gyógyszeripar és egészségügyi szektor egyre növekvő elvárásait. Olyan specifikus, iparági sajátosságoknak megfelelő megoldásokra van szükség, melyek a digitalizáció és felhőalapú technológiák korában is képesek felvenni a versenyt.

Adatmentésben is segítséget kap Ukrajna

A háború sújtotta Ukrajnának ajánlotta fel segítségét az adatmentésről ismert Kürt Zrt.

A Maserati éles kanyarral fordul a jövő felé, nemsokára csak elektromos luxusautóik lesznek

A Maserati lesz az első olasz luxusautó-márka, amely 100 százalékban elektromos járműveket gyárt majd: a következő 3 évben minden modelljük elérhető lesz környezetbarát kivitelben, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínálnak majd. A márka történetének új fejezetét a chiphiány és a globális kihívások ellenére is erős 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg, a tavalyi évben ugyanis közel 25.000 járművet adott át ügyfeleiknek világszerte, így értékesítési mutatói 41 százalékkal nőttek éves szinten.

Súlyos bírságot kaphatnak a hozzáférési jogot megsértő cégek

A GDPR értelmében a magánszemélyek tájékoztatást kérhetnek a cégektől személyes adataik kezeléséről. A vállalatoknak Magyarországon is különösen ügyelniük kell a hozzáférési jog megfelelő betartására. A jogsértés súlyos szankciókkal jár, van már precedens 20 millió forintos adatvédelmi bírságra is – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

MagyarBrands: kiváló üzleti márka lett a Piac&Profit

A MagyarBrands díjazási rendszer 2010 óta értékel magyar vonatkozású márkákat. A program küldetése az elmúlt 12 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira. 

Őrült tempóban nő a mobiltelefonba regisztrált bankkártyák száma

A múlt év végén már több mint 1,3 millió bankkártya volt túl a mobiltelefonba történő költözésen.

Változtat a magyar Coca-Cola

Az újítással kevesebb műanyagot használnak fel.

Egy új lehetőség, hogy a magyar kkv-k a nemzetközi piacon is hasíthassanak

A koronavírus rámutatott, hogy a lakossági termékek vásárlásánál megszokott kényelem és gyorsaság ma már egyre égetőbb elvárás más szektorokban is. Kutatások szerint az utóbbi két évben 30-40 százalékkal emelkedett az online értékesítések forgalma, az Egyesült Államokban pedig a cégek 65 százaléka bonyolítja üzleteit kizárólag online. Ez a trend gyűrűzik át Európába is, ami nem csak a vásárlói szokásokra, de a hazai vállalkozások versenyképességére is komoly hatással van. Egy nemzetközi startup egyszerű és gyors megoldást nyújt a magyar kkv-knak a teljes digitális átállásban és a nemzetközi piacra lépésben.

Nem áprilisi tréfa, használt ruhákat fog árulni az Auchan

Március közepétől újabb forradalmi lépést tesz az Auchan a fenntarthatóság felé, hiszen új esélyt ad a jó minőségű használt ruháknak. A vállalat nagyon következetesen építkezik ezen a területen, így például a közelmúltban újabb környezetbarát csomagolóeszközökkel szélesítette portfólióját, most pedig Új Élet by Auchan néven használt ruhadarabok értékesítésébe kezd. Ezzel a lépéssel a túlzott mennyiségű ruhagyártás környezetszennyező hatása ellen kívánnak fellépni.

Pénzügyi veszteségek és biztonsági kockázatok, amelyeket észre sem vesznek a cégek

Nem használt, de a háttérben folyamatosan működő fantomszoftverek és online szolgáltatások okoznak jelentős veszteséget és kockázatokat a cégeknek, és észre sem veszik. A veszteség több százezer forint is lehet vállalkozások esetén, országos szinten pedig akár milliárdos nagyságrendű, pedig némi odafigyeléssel roppant egyszerűen elkerülhető lenne a probléma.

Balázs Péter: az uniós pénzeknél nem a kormány színe számít

Az uniós pénzcsapok elzárása nem a kormány színén múlik, hanem az EU feltételeinek teljesítésén, mondta el a lapunknak adott interjúban Balázs Péter. A Bajnai-kormány külügyminisztere szerint a pénzvisszatartás oka az állam elfoglalása és a korrupció. A volt uniós biztos beszélt arról is, mi történne ellenzéki győzelem esetén, mi a siker receptje Brüsszelben, kell-e tartani a migránsoktól, miért változtak meg a nagy pártok, és hogyan tehetnénk ismét normális hellyé Magyarországot.

Organikus elérések a Facebookon

A közösségi oldalakon egyre nehezebb tartalmakat közvetíteni ingyen. Az üzemeltetők ma már inkább bevételeik növelésére koncentrálnak.

Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia

Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia Mintha csak otthon lennénk, - ismerős a táj - de persze külföldre utazunk: Szlovákia az idei Utazás kiállításon Csallóköz szépségeit helyezte előtérbe.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés

Cégblog

Mire figyeljünk, ha céges autóval megyünk külföldre?

Mire figyeljünk, ha céges autóval megyünk külföldre?

A LeasePlan összegyűjtötte, hogy ha már elkerülni nem tudtuk, mi a teendő külföldről érkező bírság esetén.

Klímablog

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

2040-re klímasemleges lehet a távfűtés Bécsben - épülhet az első geotermikus erőmű.

Gazdaság

Kapuzárás néhány napon belül, ha valaki devizában akarja fizetni az adót

Kapuzárás néhány napon belül, ha valaki devizában akarja fizetni az adót

Adófizetés devizában: néhány napon belül dönteni kell.

Társadalom

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.

Infokom

Nincsenek felkészülve kibertámadásokra a magyar cégvezetők

Nincsenek felkészülve kibertámadásokra a magyar cégvezetők

A Sophos regionális felmérése szerint a magyar vállalatok vezetőinek csupán 20 százaléka kapott kiberbiztonsági képzést.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo