Piac & marketing cikkek
Hihetetlen pályázat a magyar kkv-k számára, ezen kötelező indulni
Az ISUZU pályázatot hirdetett hazai vállalkozók számára.
Gond volt az egyik gyógyszer reklámjával - bírságolt a hatóság
Jogsértő gyógyszerreklám miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 28 millió forint bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, a STADA Hungary Kft.-re.
Miért jó a cégeknek a TikTok és a LinkedIn?
Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót.
Kiderült mire vágynak a fiatalok
Corvinus-kutatás: luxusélményekre vágynak a magyar fiatalok luxustárgyak helyett.
A cashback, az azonnali pénzvisszafizetés a király
Magyarországon is nagyot robban a cashback.
Soha nem találná ki mennyit költ egy átlagos magyar fiatal egy fesztiválon
A fiatalok több mint fele szülői forrásból jár fesztiválozni évente jellemzően 1-2 alkalommal, melyeken egyenként átlagosan 39.312 forintot költenek el, derült ki a BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatásból. A kérdőívre adott több ezer válasz alapján kijelenthető, hogy a fiatalok inkább bérletet vesznek, a legfontosabb elemeknek pedig a hangulatot és a zenei kínálatot tartják egy fesztiválon.
Egyre több az átverés az online piactereken
Tavaly a Facebook Marketplace felhasználóinak száma átlépte az egymilliárdot. Az egymás közötti adásvételt lehetővé tévő platform ingyenes és könnyen használható, a felhasználók pedig biztonságosnak érzik, mivel az eladók profilját is meg tudják nézni. Sajnos azonban ez a biztonságérzet gyakran hamis, figyelmeztetnek az ESET szakértői. Mint minden más online piactér, a Marketplace is rengeteg csalót vonz.
Nagyot változtak a magyarok netezési és mobilozási szokásai
Öt év alatt kilencszer több gigabájtot használtunk el internetezésre: egyre többet böngészünk, videocsetelünk és nagyobb felbontásban élvezzük a streamelt médiát.
Drágább díjcsomagok, több szolgáltatás - ennyit emeltek a mobilszolgáltatók
Elsősorban a legolcsóbb díjcsomagok ára emelkedett, amik ugyanakkor minden esetben többletszolgáltatást is tartalmaztak - derült ki a mobilszolgáltatók díjcsomagjait vizsgáló felmérésből.
Magyar találmány az Ausztriában üzemelő kriptovalutás szendvicsező
A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte. Szalkai Tímea, a cég vezérigazgatója arról beszélt, éttermük koncepciója eddig is egyedülálló volt, hiszen itt egyszerre tudnak egy társaság vegán, vegetáriánus, húsevő, laktózérzékeny, búzaliszt allergiás és candida problémával küzdő tagjai enni, amelynek létjogosultságát Google értékelések is alátámasztanak.
Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni
Éles az árverseny - mi látszik az inflációból az e-kereskedelemben?
A távmunka fejlesztés az élen, nőtt a magyar vállalkozások innovációs indexe
A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára - derült ki a K&H innovációs indexből.
Sokszor felületes a cégek panaszkezelési eljárása
A postai- és a távközlési szolgáltatások, valamint a közüzemi ügyek kerültek a legnagyobb arányban a Budapesti Békéltető Testület elé.
A fiatalok is érzik az inflációt
A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció – ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot.
Elkezdhetik lemondani a TV-előfizetéseiket az emberek
A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 ezer háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.
Kevesebb előfizető mellett nőtt a Netflix bevétele
A negyedéves bevétel 8,6 százalékkal, 7,97 milliárd dollárra nőtt.
Bármikor felvehető fizetés, akár néhány munkanapot követően
Közép-Kelet-Európa piacvezető létesítményüzemeltető szolgáltatója, a B+N Referencia Zrt. – elsőként az FM szektorban – 2022 júliusban vezeti be a Salarify Pay-t, a Swipe Technologies Kft. megoldását. A munkavállalói létszámot tekintve a B+N a legnagyobb hazai felhasználója a rendszernek. Az alkalmazással a munkavállalók hóközben is hozzáférhetnek a már ledolgozott munkabérük egy részéhez, így a fizetésnapokat saját pénztárcájukhoz alakíthatják. Mindezt egyszerűen és gyorsan, egy applikáción keresztül.
Átverhette ügyfeleit a Telekom
Megtévesztően népszerűsítették a hűségidő vállalása esetére kínált, mobilinternet-forgalomra vonatkozó kedvezményeket.
Nagyüzemben a netes csalók
A digitális megoldások lépésről lépésre váltak a vállalkozások marketing- és értékesítési stratégiájának nélkülözhetetlen szereplőivé a 2010-es években, olyannyira, hogy ma már közel tízezer MarTech (marketing technology) eszköz közül válogathatnak a cégek üzleti céljaik támogatására. A pandémia ráadásul jelentősen felpörgette a piacot és megváltoztatta a fókuszt is: a hangsúly az új ügyfelek megszerzéséről a vásárlói lojalitás felé mozdult el, miközben a hétköznapok mind nagyobb szelete került az online térbe.
Az ásványvízpiacon tör előre a MOL
100 százalékban újrahasznosított PET-palackban, szénsavas és mentes változatban, két kiszerelésben lehet mostantól megvásárolni a MOL új ásványvízmárkáját, a Fonte Naturát. A jégkorszakból származó, kiemelkedő minőségű vizet a Somogy megyei Somogyváron palackozzák.
Elon Musk meggondolta magát
A technológiai milliárdos visszavonta a Twitter megvásárlására tett 44 milliárd dolláros ajánlatát, arra hivatkozva, hogy a vállalat nem nyújtott elegendő információt a hamis fiókokról - derül ki az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelethez (SEC) benyújtott bejelentéséből.
Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben?
A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.
Magyarország és Budapest hatalmasat ugrott előre a nemzetközi konferenciaturizmus ranglistáján
Magyarország 9 helyet javítva a 27., Budapest 13 pozíciót előbbre lépve a 17. helyezést érte el a nemzetközi üzleti eseményeket összegyűjtő Union of International Associations (UIA) világranglistáján.
Miért akció fun a magyar?
Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában. A kutatás eredményeiből kiderült, hogy a magyarok érzékenysége a legszembetűnőbb, nagyobb arányban állítják le a költekezésüket, mint például a csehek, akik az infláció ellenére is költenek. A szlovákok és a lengyelek szintén inkább a “magyar trendhez” zárkóznak fel. Általánosan mindegyik országra igaznak bizonyult, hogy az éttermi, szórakozási kiadásaikról mondanak le legkönnyebben a fogyasztók, a gyógyszerekhez, vitaminokhoz és a kávéhoz viszont erősen ragaszkodnak.
Elf Barokat forgalmazó cégek körmé nézett a hatóság
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított két, Elf Bar elektromos cigarettákat forgalmazó szlovák céggel szemben, mivel feltehetően tisztességtelenül hirdetik a terméket a magyar fogyasztóknak.
Mi számít a magyaroknak, ha neten vásárolnak?
Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik, a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt, harmaduk a barátoktól, ismerősöktől kér segítséget, míg az influenszerek ajánlásai csak a megkérdezettek 2 százalékát befolyásolják - közölte a Bónusz Brigád az MTI-vel, a társaság és a GKID közös felméréséből az is kiderül, hogy sok potenciális vevő azonnal abbahagyja, ha bonyolultnak tűnik egy online vásárlás.
Árgus szemekkel kezdik el figyelni a légitársaságokat
A légitársaságok kereskedelmi gyakorlataival kapcsolatban felmerülő fogyasztói panaszokról, piaci anomáliákról és a szükséges teendőkről konzultáltak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fogyasztóvédelmi hatóság szakemberei - közölte a GVH.
Elege lett a hatóságnak: leszedik a hatástalan gyógygomba reklámját
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eltávolíttatja a Facebookról, a YouTube-ról és a Vimeoról a gyógygomba készítményeiről ismert Max-Immun Kft. hirdetéseit, miután a cég továbbra sem szüntette be a C-peptid termékek jogsértő reklámozását.
Ilyenek lesznek a vadiúj magyar rendszámok már a következő hónaptól
A jelenlegi karakterkészlet legfeljebb néhány éven belül elfogyott volna.
Van, amitől kimondottan félnek az üzleti vezetők
Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.
Az üzlet új jelszava a boldogságkielégítés
Az Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) és Gretchen Rubin, az ötszörös New York Times bestseller író és podcaster új kutatása szerint az emberek azt szeretnék, ha a márkák megmosolyogtatnák és megnevettetnék őket, de az üzleti vezetők félnek a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban.
Kasza Tibi cégénél vizsgálódik a GVH
Jogsértő lehet a Challenge étrendkiegészítők reklámozása.
LinkedIn a supermanek közösségi oldala, Putyin már a háború előtt betiltatta
A kkv-k számára ma már egy kikerülhetetlen lehetőség a LinkedIn, mégsem használják a magyar vállalkozók olyan mértékben, mint megérdemelné.
Így nem fulladnak unalomba az online meetingek
Az előadóknak komoly kihívást jelent, hogy fenntartsák a résztvevők figyelmét az online meetingek teljes ideje alatt, de az úgynevezett jégtöréssel garantáltan növelhetünk a megbeszélések hatékonyságán. Szirtesi-Nagy Réka megoldásfókuszú coach arról beszélt, a meetingek elején egy pár perces játék, váratlan kérdés vagy érdekes történet is segíthet megérkezni a hallgatóknak az eseménybe, így már annak a legelején jó kapcsolódási pontok jöhetnek létre. Megjegyezte, az egyeztetések végén fontos levonni a következtetéseket is annak érdekében, hogy ne merüljenek szinte azonnal feledésbe az elhangzottak.
Elképesztő, ami a hazai e-kereskedelemben történik
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobbjobban Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet – derült ki a Future Trade Budapest konferencián.
Komoly szigorítás vár a boltosokra holnaptól
Vége a kamu akcióknak.
Óriási változás jön jövő héttől a szállásportáloknál
Június 1-től lép hatályba az az új uniós szabályozás, amelyik többek között az online szálláshelyközvetítőket is korlátozza olyan megállapodások megkötésében, amelyek előírják, hogy például a hotelek kötelezően náluk hirdessék szobáikat a legkedvezőbb áron. A rendelet nemcsak a turisztikai szektort érinti, hiszen általánosan a beszállító és vevő közötti versenykorlátozó megállapodásokat tárgyalja.
Vége a tisztességtelen akcióknak
Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.
Sufnituninggal vagy profikkal csináljunk online marketinget?
A Piac és Profit Vállalkozói kisokos elnevezésű podcast sorozatának hallgatói talán már tudják, hogy itt hiteles és fontos gazdasági információkat igyekszünk megosztani az érdeklődőkkel. Ezúttal Steindl Máté közösségi média szakértő, SocialWings tulajdonosa volt a vendégünk. A beszélgetés rövidített változata itt olvasható, ugyanakkor az interjút teljes terjedelemben is meghallgathatják.
Változtak online vásárlási szokásaink
Felértékelődött a rugalmas szolgáltatások iránti igény.
Digitalizáció, távmunka - komoly veszélynek vannak kitéve a céges adatok
A kiberfenyegetések korát éljük, amikor minden szervezet folyamatosan veszélyben van. A közelmúltban például az amerikai T-Mobile-t, az NVIDIA-t és a Toyota egyik fontos beszállítóját is érte kibertámadás. Az IT-biztonságért felelős szakemberek munkája egyre összetettebbé válik, annyi esemény között kell megosztaniuk a figyelmüket.
Hogyan reklámozzanak a kkv-k a közösségi felületeken?
A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai.
Gond lehet az egyik gyógyszer reklámjával
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Venoruton Forte 500 milligramm (mg) tablettát forgalmazó STADA Hungary Kft.-vel szemben, mivel a cég valószínűleg a gyógyszerekre vonatkozó ágazati szabályozással ellentétesen hirdette a terméket, többek között országos kereskedelmi televíziókban.
A nap híre: ingyen sör lesz
Országos, ingyenes program keretében sörkóstolókkal, főzdebemutatókkal és színes programokkal várják a magyar kisüzemi sörfőzdék május 21-én, szombaton a sörkultúra iránt érdeklődőket. A Nyitott Főzdék Napjához eddig 21 magyar sörfőzde csatlakozott.
Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók
A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.
Nem akármivel állt elő egy startup: víz alatt termesztenek növényeket
A Nemo’s Garden egy különleges startup. Bár 2022-ben már nem egyedi az, hogy szokatlan helyszíneken és körülmények között termesztenek növényeket, a vállalat ötlete mégis újdonságnak számít. Az alapítók víz alatti üvegházakkal kísérleteznek, amelyekben egészséges növényeket nevelnek hasonlóképpen, mint a csehországi okos konténerkertészetben.
Hamarosan nem kaphatnak vacakabb árut a magyarok, mint tőlünk nyugatra
Szigorodik a fogyasztóvédelem: májustól nem lehet jelentős minőségi különbség azonosként forgalmazott termékeknél.
Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés
A kiskereskedelmi ágazatban még sosem volt ilyen magas a csalásokból és visszaélésekből származó veszteségek szintje. A termék visszaváltás a kereskedők éves bevételének 12 százalékába kerül, amelyből 8 százalék visszaélés. Tízből hét kiskereskedő pedig 1,62 százalékos éves veszteséget szenvedett.