A MediaMarkt 2024-es adataiból kiderül, hogy bár az internetes vásárlás aránya tovább nőtt, a hagyományos áruházak forgalma még mindig meghatározó . Különösen az ünnepi időszakban ugrott meg az üzletek látogatottsága: sokan ugyanis a késői szállítás helyett a személyes átvételt részesítették előnyben.
Mi erősödött és mi csökkent?
2024 nagy nyertesei a mobiltelefonok, ezen belül is kiemelkedtek a mezőnyből az iPhone modellek: az iPhone 15 és az iPhone 13 fej-fej mellett vezették az eladási listát. Az alapváltozatok (128 GB) mellett a különböző színvariációk is nagyban hozzájárultak a kimagasló eredményhez. A dobogó harmadik helyére a Sony PlayStation 5 játékkonzol került, amely idén is stabil keresletet mutatott.
Az év slágertermékei közé tartozott az Apple AirPods Pro vezeték nélküli fülhallgató is. Néhány éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy egy nagyságrendileg 100 ezer forintos árszinten kapható kiegészítő termék megjelenjen a Top10-es listán.
Érdekes technológiai piaci fordulat, hogy a mobiltelefonok forgalma messze túlszárnyalta a televíziókét. Kijelenthető, hogy a tv-készülék kategória súlya a forgalmat tekintve csökkenő tendenciát mutat a MediaMarktnál, ami részben a fiatalok változó filmnézési szokásaival is magyarázható.
Egy ilyen forró nyár után nem meglepő, hogy a klímák éves forgalma a másfélszeresére nőtt az előző évhez képest, sokan felkészültek a jövőben is várható a szélsőségesen meleg időjárásra. Kiemelkedő növekedést produkáltak az állóporszívók is, a kereslet ebben a kategóriában közel 30 százalékkal nőtt az év végére.