Dübörög a szépségipar

Erőteljes növekedés a latin-amerikai (+19,1 százalék), és az afrikai közel-keleti régióban (+27,1 százalék). Az Egyesült Államokban a szépségápolási és testápolási termékek értékesítésének 41 százalékát az e-kereskedelem vezérli. A világ szépségápolási vásárlásainak 68 százalékát a közösségi kereskedelem hajtja.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A NielsenIQ (NIQ), a fogyasztói szokások kutatásával foglalkozó, világszinten vezető vállalat feltárta, hogy éves szinten a globális szépségiparban stabil, 7,3 százalékos értéknövekedés tapasztalható. A latin-amerikai és az afrikai közel-keleti régiók vezetnek a legnagyobb növekedéssel, míg Észak-Amerika és Nyugat-Európa szintén erőteljes, +7,8 százalékos, illetve +7,7 százalékos növekedést mutat. Az APAC-régióban Dél-Korea, India, Thaiföld, Szingapúr és Új-Zéland vezető piacokként jelennek meg, és hozzájárulnak az általános értéknövekedéshez. Ennek a globális bővülésnek az infláció az egyik fő hajtóereje, de a növekedést a növekvő jövedelmek, valamint az új fogyasztók beáramlása is támogatja.

A kiskereskedelmi forradalom élén az e-kereskedelem áll

Az e-kereskedelem hajtja a globális szépségápolási értékesítést, a régiók eltérő mértékű növekedésével. Kínában a teljes haj- és bőrápolási termékek értékesítésének figyelemre méltó 87 százalék online történik. Indiában a szépségápolási termékek 17 százalékát online vásárolják meg, míg Brazíliában ez a szám 10 százalék alatt van. E változások ellenére az egyik átfogó tendencia az online értékesítés dominanciája a bolti értékesítésekkel szemben.

Egyre fontosabb a külső
Egyre fontosabb a külső
Fotó: Pixabay
Az Amerikai Egyesült Államokban az online értékesítések továbbra is jelentősen meghaladják a bolti vásárlásokat, és az e-kereskedelmi platformokon keresztül történő szépségápolási és testápolási termékek 41 százalékát teszik ki. Az elmúlt négy év során az olyan platformok, mint az Amazon, versenyképes árképzésükkel, gyors kiszállításukkal és széles választékukkal 7,3 részvénypontot szereztek. A vásárlók egyre gyakrabban fordulnak az Amazonhoz, hogy pótolják kedvenc termékeiket, a kiadások pedig évről évre emelkednek. Míg a digitális kereskedelem az elmúlt 5 év során óriási növekedést mutatott, a bolti kiskereskedelem javarészt változatlan maradt. A jövő kiskereskedőinek a modern fogyasztók igényeinek megfelelően kell átalakítaniuk a bolti élményt.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo