A fogyasztók e-kereskedelem felé való vonzódása a piac bővülésének és az üzletekből való részesedés megszerzésének keveréke. Az online vásárlás felé való elmozdulás több, mint pusztán egy pandémia által vezérelt trend – ez a fogyasztói magatartás szerkezeti változása, különösen a fiatalabb generációk körében.
A közösségi kereskedelem globális felemelkedése
A közösségi kereskedelem globális trend, az ezeken a platformokon történő vásárlások 68 százaléka impulzusvezérelt. A TikTok üzlet a 8. legnagyobb e-kereskedelmi egészségügyi és szépségápolási kiskereskedővé vált az Egyesült Államokban, amely 1 milliárd dolláros szépségápolási értékesítést ért el. Az amerikai e-kereskedelmi vásárlók 12,5 százaléka vásárolt már egészségügyi és szépségápolási szolgáltatásokat az alkalmazáson keresztül, és sokan visszatérnek az ismételt vásárlásokhoz. Kínában a bőrápolási termékvásárlások 31 százaléka a Douyin/TikTok Shopból származik. A TikTok Shop egy olyan „go-to” célpont a fogyasztók számára, ahol felfedezhetik a márkákat, valamint megismerhetik és tesztelhetik az új termékeket.
A digitális kereskedelem térnyerése ellenére a bolti kiskereskedelem még mindig releváns. A vásárlók értékelik a tapintható élményt és a személyre szabott konzultációkat, különösképpen az olyan nagy befektetést igénylő termékek esetében, mint a bőrápolás. A kiskereskedőknek egyensúlyt kell találniuk a kényelem és a vásárlói elégedettség között, és olyan hibrid modellekbe kell befektetniük, amelyek zökkenőmentesen egyesítik az online felfedezést az üzleten belüli élményekkel.